printlogo


کد خبر: 217828تاریخ: 1399/8/11 00:00
گلایه‌های نوروزی بعد از جدایی از استقلال
چرا از ستوده دلجویی نشد؟
جدایی کادر پزشکی استقلال بیش از همه برای نوروزی غمبار بود. مردی که 25 سال از وقت خود را وقف این باشگاه کرده بود

 

 چنانچه مدیران باشگاه استقلال بعد از تنش‌هایی که میان برخی بازیکنان و اعضای کادر پزشکی به وجود آمد ماجرا را به خوبی مدیریت می‌کردند هرگز کار به نقطه جدایی نمی‌رسید اما بلاتکلیفی مدیریتی در آن ایام و نامشخص بودن وضعیت استقلال باعث شد تا این موضوع درنهایت به جدایی دکتر امین نوروزی، دکتر کاوه ستوده و دیگر اعضای کادر پزشکی از استقلال بینجامد و این گروه از استقلال جدا شوند. نام دکتر کاوه ستوده را در سال‌های اخیر بیش از نوروزی در استقلال می‌شنیدیم اما این دلیل نمی‌شود که خدمات بسیاری که نوروزی در همه این سال‌ها به استقلال داشت را از یاد ببریم کما اینکه نوروزی در سال‌های اخیر نیز همواره در کنار ستوده حضور داشت و به نوعی وضعیت بازیکنان را پیگیری می‌کرد و حتی کلینیک شخصی خود را گاهاً بدون دریافت هیچ دستمزدی در اختیار استقلالی‌ها قرار می‌داد. نوروزی به واقع باتجربه‌ترین پزشک حال حاضر فوتبال ایران به حساب می‌آید. مردی که طی سال‌های متمادی فعالیت در باشگاه استقلال به خوبی توانسته بود با زیر و بم این حرفه مهم و اثرگذار آشنا شود و بسیاری از بازیکنان را با تجویز داروها و تمرینات مناسب به شرایط آرمانی بازگرداند. نوروزی در رشته فیزیوتراپی جزو بهترین پزشکان فوتبال آسیا هم به حساب می‌آید و بسیاری از مقالاتش درباره مصدومیت‌های ورزشی نیز تحت قالب کتاب منتشر شده است. جدایی این فرد تأثیرگذار بدون شک برای باشگاه استقلال که خود اسباب پرورش نوروزی را از سال‌ها قبل فراهم آورده بود مشکلاتی را در آینده به وجود خواهد آورد. هرچند که مدیران استقلال بعد از جدایی نوروزی و همکارانش پزشک دیگری به نام سیاه‌پوش را به عنوان جانشین گروه قبلی معرفی کردند تا مشخص شود چندان هم از جدایی نوروزی و ستوده ناراحت نیستند اما نتیجه این تحولات را باید در آینده ارزیابی کرد. این جدایی بیش از همه برای نوروزی غمبار بود. مردی که 25 سال از وقت خود را وقف باشگاه استقلال کرده بود. از زمان مربیگری سوکوموروخوف، نوروزی همراه آبی‌ها بود و همواره تلاش کرد با بهترین عملکرد، بازیکنان را برای حضور در میادین گوناگون آماده و مهیا کند. وقتی با نوروزی درباره جدایی‌اش همکلام شدیم چیزی جز غم در صدایش ندیدیم. او که در حال نوشتن بیانیه‌ای بود تا روی خروجی سایت‌ها قرار دهد لحظات کوتاهی نیز همکلام ما شد. نوروزی با حسرت بسیار گفت: «نمی‌دانم چه بگویم. واقعاً به من و همکارانم کم‌لطفی شد. من انتظار زیادی نداشتم. توقع داشتم احترام حرف من که سال‌ها برای استقلال زحمت کشیدم، حفظ می‌شد. خواسته من این بود که خاطیان از دکتر کاوه ستوده دلجویی کنند اما دریغ از یک تماس کوچک که لااقل مرهمی باشد بر دل ما. من به خاطر همین بی‌توجهی جدا شدم. هرچند که انتظارش را نداشتم با من و همکارانم اینطور برخورد شود و خیلی راحت ما را کنار بگذارند. 25 سال در خدمت استقلال بودم. از زمان مربیگری سوکوموروخوف. من خاطرات بسیاری با استقلال دارم. خاطراتی تلخ و شیرین. شاید باورش سخت باشد اما زمانی بود که همسرم در بیمارستان به من نیاز داشت اما من استقلال را ترجیح می‌دادم تا بازیکنان را‌ تر و خشک کنم و به مصدومیت‌های احتمالی آنها بپردازم. من خاطرات زیادی با استقلال داشتم. 25 سال از بهترین سال‌های عمرم در خدمت استقلال بودم.»

نوروزی بعد از این صحبت‌ها بیانیه‌ای را هم به این شرح صادر کرد:
گاهی اوقات برای ماندنی شدن باید رفت و نماند
گاهی وقت‌ها برای خدمت کردن باید رفت و نماند ... همواره جدایی سخت و غم‌انگیز بوده و هست چرا که شعله آن عشق و دوستی تا همیشه در دل فروزان است. سالیان متمادی است که عشق به تیم بزرگ استقلال در دل و جانم ریشه دوانیده و هر آنچه که دارم و خواهم داشت از آن آبی دوست‌داشتنی است.  حتی تصور جدایی جان را به لب می‌رساند، مگر می‌شود استقلالی باشی و راحت بروی پی کارت؟ خاطرات تلخ و شیرین روز آغاز تا کنون در ذهنم مرور می‌شود. زیر سایه اسطوره‌های مکتب آبی مرحوم منصورخان پورحیدری و مرحوم ناصر حجازی ... در کنار آقایان عبداللهی و مظلومی و قلعه‌نویی و مرفاوی‌ها و سوکوموروخوف ایستادن و یا با منصوریان و شفرها و استراماچونی و مجیدی همراه و همدل و همیار ماندن ... از آن دستور شبانه برای رسانیدن علی موسوی به بازی با تیم عراقی در جوار حرم سالار شهیدان و یا تلفن آن هوادار صادق استقلال (شهرام بحرینی) که دکترجان، ما در بازی با ذوب آهن به تیام نیاز داریم و باید آماده بازی‌اش کنی. و صدها نمونه قابل بیان دیگر همه و همه یادآور روزهای خوب و خاطره‌ساز گذشته‌اند. حیف که اکنون وقت نماندن است، نماندنی که با انگیزه خدمت بیشتر خواهد بود. در این سال‌ها در کنار همه مردان بزرگ یاد گرفته‌ام به اصول پایبند باشم و هیچ‌گاه حقیقت را فدای مصلحت نکنم و به اصولی که بزرگان و نام‌آورانی که سعادت تلمذ در کنارشان را داشته‌ام وفادار بمانم.
گفتنی‌ها بسیار است و مجال سخن کم ...
 و مهم‌ترین چیز در این مقطع حفظ آرامش استقلال عزیز است و تلاش برای موفقیت کادر مدیریتی و کادر فنی و بازیکنان و سایر کادرها از جمله کادر پزشکی ... اکنون حس می‌کنم نماندن کمک بزرگتری برای نیل به این اهداف است. لحظات سختی است نگارش این سطور اما تنها راه برای رسانیدن این صداست که استقلال مکتب حفظ حرمت‌ها است.
خط مشی ما پایبندی به اصولی چون تعصب و احترام به پیشکسوتان و زحمتکشان و جلوگیری از هرگونه سالاری بجز هوادارسالاری است. تنها آرزویم موفقیت استقلال عزیز است و سلامتی و شادابی همه هواداران شریف و موفقیت حاج محمود فکری و همکارانش در این راه سترگ.
 
باشگاه استقلال: قرار بود با خاطیان برخورد کنیم
باشگاه استقلال اما ادله‌ای را بعد از جدایی تیم پزشکی مطرح کرده که جالب توجه است. باشگاه استقلال در واکنشی به این موضوع گفته: «بعد از اتفاقات رخ داده و دلخوری کادر پزشکی پیشین باشگاه استقلال، مسئولان استقلال ضمن تعیین محرومیت‌های انضباطی برای متخلفان، در پی تلاش برای بازگشت کادر پزشکی به تیم بودند که به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد و پزشک تیم استقلال هیچ‌گاه در فصل جدید در تمرینات شرکت نکرد.
به همین دلیل باشگاه استقلال به اطلاع هواداران و علاقه‌مندان خونگرم آبی‌دل می‌رساند که با نزدیک شدن به فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال و با توجه به شرایط کووید 19 بیش از این فعالیت تیم استقلال بدون نظارت جامع کادر پزشکی جایز نیست. لذا پس از بررسی‌های فراوان، ضمن تقدیر و تشکر از کادر پزشکی قبلی تیم، تیم استقلال برای اولین بار با پزشکی حاذق و جوان فصل جدید را آغاز خواهد کرد.»
 

Page Generated in 0.0062 sec