printlogo


کد خبر: 217825تاریخ: 1399/8/11 00:00
خبر

از سرگیری اردوی کشتی فرنگی از ۱۵ آبان
انتخابی 67 لغو شد
 
دومین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان، روزهای ۱۵ تا ۲۴ آبان ماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود. اردوی فرنگی‌کاران بعد از ظهر روز ۱۵ آبان ماه و پس از برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی آغاز می‌شود. محمد بنا برای این اردو 27 کشتی‌گیر را دعوت کرده است. این در حالی است که شنیده شده محمدرضا گرایی کرونا گرفته و به همین دلیل امکان حضور در اردوی تیم ملی را ندارد. به احتمال زیاد او در انتخابی تیم ملی در وزن 67 کیلوگرم هم حضور ندارد و به همین دلیل شاید انتخابی این وزن هم به تعویق بیفتد. البته محمد بنا در این وزن از محمدجواد رضایی دعوت کرده اما مشخص نیست که تصمیم نهایی درباره این وزن چه خواهد بود. ضن اینکه با توجه به انصراف چند کشور از حضور در مسابقات جهانی اینطور به نظر می‌آید که احتمال برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در صربستان با ابهام‌های زیادی روبه‌رو است و به احتمال زیاد در روزهای آینده اتحادیه جهانی لغو این مسابقات را اعلام می‌کند. رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.
 
بی‌خیال جنگ و کرونا
تیم ملی کشتی آذربایجان در راه صربستان
 
اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آذربایجان برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ صربستان از ۱۴ آبان ماه در باکو آغاز می‌شود. اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده قصد دارد طی روزهای 22 تا 30 آذر ماه مسابقات جهانی 2020 را در بلگراد صربستان برگزار کند. این در حالی است که تاکنون تیم‌هایی چون آمریکا، کانادا و ژاپن از عدم حضور خود در این رقابت‌ها خبر داده‌اند و ارمنستان نیز به دلیل شرایط جنگی، احتمال داده قادر به شرکت در جهانی نخواهد بود. آذربایجانی‌ها که این روزها درگیر جنگ قره‌باغ هستند، با وجود ابهاماتی که در خصوص برگزاری مسابقات جهانی و همچنین حضور آنها در این رقابت‌ها وجود دارد، قصد دارند اردوی تیم ملی خود را از چند روز دیگر آغاز کنند.
 
ژاپن هم بعد از آمریکا از مسابقات جهانی کشتی انصراف داد
 
پس از انصراف آمریکا، فدراسیون کشتی ژاپن نیز اعلام کرد به دلیل اوج گرفتن مجدد شیوع کرونا در قاره اروپا، تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی این کشور در رقابت‌های جهانی صربستان حاضر نمی‌شوند. فدراسیون کشتی ژاپن اعلام کرد با اوج گرفتن مجدد شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان، کشتی‌گیران این کشور به رقابت‌های قهرمانی جهان در بلگراد پایتخت صربستان اعزام نمی‌شوند. این تصمیم مسئولان فدراسیون کشتی روسیه برای برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در صربستان بسیار گران تمام خواهد شد. شاید با کناره‌گیری آمریکا و حالا ژاپن سطح مسابقات جهانی به شدت افت کند و در نهایت اتحادیه جهانی مجبور شود که تصمیم خود را تغییر بدهد. ژاپن قرار است بازی‌های المپیک که با یک سال تعویق، مرداد سال آینده برگزار می‌شود، را میزبانی کند. از زمانی که آمریکا اعلام کرد در رقابت‌های جهانی کشتی ۲۰۲۰ حاضر نمی‌شود، برگزاری رقابت‌های جهانی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و به احتمال زیاد اتحادیه جهانی در روزهای آینده تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کند. با افزایش کناره‌گیری کشورها از رقابت‌های قهرمانی جهان، احتمال تجدید نظر اتحادیه جهانی کشتی در برگزاری این رقابت‌ها وجود دارد و قرار است این اتحادیه بار دیگر نظر قطعی خود را درخصوص برگزاری این مسابقات اعلام کند. ژاپن و آمریکا دو کشور صاحب سبک در کشتی هستند و حتماً عدم حضور آنها در صربستان به لحاظ فنی به مسابقات آسیب می‌زند. رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از ۲۲ تا ۳۰ آذر در بلگراد برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0.0132 sec