printlogo


کد خبر: 217823تاریخ: 1399/8/11 00:00
پیشنهاد ذوب‌آهن را بدون معطلی پذیرفتم
گردان: بهتر که هفته اول با فولاد بازی داریم

جعفر برزگر    @jafar_barzegar_yari

پس از چند سال بازی در تیم‌های مختلف حالا دوباره به تیمی برگشته که از آن تیم در فوتبال ایران مطرح شد. شهاب گردان با اینکه فصل بسیار خوبی را با فولاد خوزستان پشت سر گذاشته بود و می‌توانست با تمدید قراردادش حضور دوباره در لیگ قهرمانان را تجربه کند، اما وقتی با پیشنهاد ذوب‌آهن روبه‌رو شد بدون تأمل به آن پاسخ مثبت داد. او روزهای خوبی را برای تیمش متصور است و عقیده دارد آنها فصل قبل هم با بدشانسی و اشتباهات داوری جایگاه واقعی‌شان را از دست دادند.
 
شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند شما این فصل را هم در فولاد بمانید، اما به ذوب‌آهن برگشتید.
 من در فولاد روزهای خوبی داشتم و هواداران این تیم همیشه به من محبت داشتند، اما ذوب‌آهن برای من یک تیم خاص است به همین دلیل به این تیم برگشتم. حقیقتش را بخواهید چند سال منتظر این اتفاق بودم که خوشبختانه رخ داد و بدون معطلی قبول کردم.
اما این تیم فصل گذشته جایگاه خوبی به دست نیاورد، به‌طوری که برای چند هفته کاندیدای سقوط هم بود.
من سال گذشته مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتم و بازی‌های‌شان را هم مثل تیم‌های دیگر و البته با وسواس بیشتر دنبال می‌کردم. آنها در اکثر مسابقات بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتند و به نظرم حدود هشت امتیاز را به‌خاطر اشتباهات غیرعمد داوری از دست دادند که اگر این اتفاقات نمی‌افتاد در پایان فصل جایگاه به‌مراتب بهتری را به دست می‌آوردند.
لیگ بیستم را برای ذوب‌آهن چطور می‌بینی؟
 شک نکنید که نتایج بهتری را به دست می‌آوریم. اصلاً آمده‌ایم در کنار سایر بچه‌ها اتفاقات خوب را رقم بزنیم. حتماً هدفگذاری ما خیلی بهتر از قبل خواهد بود. البته تیم فعلی دو سال کار دارد تا دوباره به روزهای خوبش برگردد. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم به هدف‌مان برسیم.
شما با مربیان زیادی کار کردید و حالا با رحمان رضایی آن را تجربه می‌کنید.
 آقا رحمان مربی جوانی است که تجربیات بین‌المللی زیادی دارد. امکانات خوبی هم در اختیار داریم و با تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها شرایط‌مان بهتر هم می‌شود. ما چند بازیکن را از دست دادیم و کادر فنی هم امیدوار است تا قبل از شروع فصل نفرات مورد نظرش را جذب کند. تفکر سرمربی تیم حرفه‌ای است و همیشه به پیشرفت و بهتر شدن فکر می‌کند.
خودت آماده شروع لیگ هستی؟
 بله. ما از حدود 40 روز پیش تمرینات‌مان را آغاز کرده و تا امروز چندین اردو و بازی‌های تدارکاتی انجام داده‌ایم. آقای رسول زمانی که خودشان از دروازه‌بانان خوب این تیم در سال‌های گذشته بوده‌اند تمرینات خوبی را برای ما در نظر گرفتند.
هفته اول هم باید با فولاد (تیم سابق‌تان) بازی کنید.
 برای ما خیلی هم خوب است که باید با فولاد بازی کنیم. اول اینکه من شناخت نسبتاً خوبی از فولاد دارم و در واقع برای من گنگ و ناشناس نیستند چون آنها تغییر زیادی نداشتند. دوم اینکه در هفته‌های اول هنوز تیم‌ها به هماهنگی کامل نرسیده‌اند.
قرعه مسابقات برای فوتبال چطور بود؟
به نظر من چیزی به اسم قرعه خوب یا بد نداریم چون به هر حال باید با همه تیم‌ها بازی کرد. بارها تیم‌هایی بودند که در هفته‌های اول با چند تیم مدعی روبه‌رو شدند اما نتایجی که به دست آمده بر خلاف تصور خیلی‌ها بوده است، اما هفته اول ما میزبان هستیم و این خوب است. من واقعاً به قرعه فکر نمی‌کنم چون قرعه فقط در جام حذفی معنا پیدا می‌کند.
متأسفانه به‌دلیل ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیشتر آن باید بازی‌ها بدون تماشاگر باشد.
 کرونا تأثیر منفی زیادی روی فوتبال گذاشت. فصل قبل وقتی در روز آخر موفق به کسب سهمیه آسیایی با فولاد شدیم به‌دلیل ویروس کرونا تماشاگران‌مان را کنار خود نداشتیم و لذت برگزاری جشن را از دست دادیم. همین مسأله به قول معروف تو ذوق همه ما خورد. الان هم با وجود کرونا دیگر میهمان و میزبان فرقی ندارد. شما همین الان بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را ببینید با آن همه بازیکن باکیفیت اما به‌دلیل نبود تماشاگر جذابیت همیشگی‌اش را ندارد.

Page Generated in 0.0055 sec