printlogo


کد خبر: 217795تاریخ: 1399/8/10 00:00
اختلاف کمیته استیناف و آقای دبیرکل بالا گرفت
پرونده‌های خانم اختلاسگر و آقای مربی چه شد؟

مهدیه دریابیگی  

ماجرای کشوی جادویی آقای دبیرکل دوباره به ماجرای خاص فدراسیون تبدیل شده است. چند سال پیش بود که نبی دبیرکل فدراسیون چندین حکم از جمله حکم علی دایی را در کشوی خود نگه داشته بود تا اینکه صدای اعضای کمیته استیناف درآمد و در نهایت با رسانه‌ای شدن ماجرا نبی مجبور شد تا حکم را رسانه‌ای کند، بعد از نبی، صندلی دبیرکلی فدراسیون به چند نفر(دکتر اسدی، ساکت و حتی شکوری) رسید تا اینکه دوباره در میان بهت فوتبالی‌ها این صندلی به خود نبی رسید، البته نه تنها نبی بلکه چندین چهره هم مثل او با بازگشت خود به فدراسیون همه را متعجب کردند اما بخش مهم ماجرا در بازگشت آقای دبیرکل این است که عادت قبلی‌اش را ترک نکرده و سعی می‌کند بعضی از پرونده‌ها را با مصلحت‌اندیشی در کشوی جادویی خود نگه دارد تا یا اصلاً این پرونده‌ها ابلاغ نشود یا اینکه موقعی ابلاغ شود که مصلحت ایجاب می‌کند! نکته اینجا است که اینطور که شنیده می‌شود نبی طی چند وقت اخیر دو پرونده محرومیت را در کشوی خود نگه داشته و به خاطیان ابلاغ نمی‌کند و دلیل این کار او را هیچ‌کس نمی‌داند اما ماجرای این پرونده‌ها که در کشوی آقای دبیرکل خاک می‌خورد چیست؟ گویا یک خانمی که در فدراسیون در بخش روابط بین‌الملل کار می‌کرده وقتی مدرسان نروژی به ایران می‌آیند فاکتور دستمزد آنها را به یورو خیلی بالاتر از آنچه مدرسان خارجی گرفته‌اند، می‌زند البته این اتفاق بعد از مدتی برای اهالی فدراسیون مشخص می‌شود، به همین دلیل کمیته اخلاق این خانم را فرامی‌خواند و حکم به محرومیت او می‌دهد اما نکته عجیب این پرونده این است که اجازه داده می‌شود با وجود محرومیت این خانم در فدراسیون پشت میز خود به کارش ادامه دهد، هرچند وقتی پرونده این خانم اختلاسگر به کمیته استیناف می‌رود رأی به محرومیت کامل از تمام فعالیت‌ها می‌دهد که این حکم اما هنوز در کشوی جادویی نبی مانده و ابلاغی صورت نگرفته است. پرونده دوم مربوط به مربی‌ای است که توسط کمیته اخلاق شش ماه محروم شده اما سه ماه از این محرومیت به حالت تعلیقی است ضمن اینکه او منعی از حضور در کنار تیم بودن ندارد! این پرونده هم توسط کمیته استیناف تغییر کرده و به شش ماه محرومیت از تمام فعالیت‌های فوتبالی تبدیل می‌شود، اتفاقاً این پرونده محرومیت هم همچنان در کشوی آقای دبیر مانده و از قرار معلوم رغبتی به ابلاغ آن ندارد، اینطور که گفته می‌شود ابلاغ‌هایی که بنا به مصلحت دبیرکل فدراسیون مسکوت مانده و به دست خاطیان نمی‌رسد موجب نگرانی و حتی دلخوری کمیته استیناف شده و باب اختلاف طرفین را باز کرده است.

 در این میان این نکته از ذهن آدم خطور می‌کند که اگر شخصی چندین سال از شرایط فوتبالی ایران دور مانده باشد و دوباره بخواهد در جریان شرایط فعلی فدراسیون قرار بگیرد متوجه می‌شود که هیچ چیز تغییر نکرده، انگار یکی دکمه ریست را زده و همه چیز به سر جای اولش برگشته است. صندلی‌های رؤسای فدراسیون به دست افرادی برگردانده شده که سال‌ها پیش با کلی انتقاد آن را رها کرده و به شخص دیگری واگذار کرده بودند. طبیعی است که رفتارهای آنها هم هیچ تغییری نسبت به گذشته نداشته باشد. 
عادت آقای دبیرکل که بعد از چند رئیس دوباره صندلی‌اش را پس گرفته به همان شکل قبل است. حالا اما در شرایطی که حال این فوتبال اصلاً خوش نیست کسی هم حواسش نیست که دبیرکل فدراسیون دوباره پرونده خاطیان را در کشوی جادویی‌اش نگه می‌دارد! هنوز هم هیچ‌کس متوجه نشده چرا بعضی از این پرونده‌ها برای او آنقدر مهم است که ترجیح می‌دهد هیچ‌وقت آن را ابلاغ نکند. این روزها البته خبرهای زیادی در مورد محرومیت‌های خاص به گوش می‌رسد که باعث تعجب همگان می‌شود. پرونده‌هایی که حکمش صادر می‌شود اما طبق مصلحت بعضی از آقایان نه اجرایی می‌شود و نه رسانه‌ای. فقط آنهایی که دستی بر آتش دارند می‌دانند که در اتاق رؤسای فدراسیون چه می‌گذرد!
 

Page Generated in 0.0064 sec