printlogo


کد خبر: 217751تاریخ: 1399/8/10 00:00
بازگشت ستاره زنیت به مستطیل سبز
آزمون منفی سردار

 
سردار آزمون پس از آنکه در دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند، زودتر از سایر ملی‌پوشان اردو را ترک کرد و به روسیه رفت تا آماده حضور در ترکیب زنیت سنت‌پترزبورگ در لیگ برتر این کشور شود. این مهاجم ملی‌پوش ایرانی پس از حضور ۶۶ دقیقه‌ای در دیدار لیگ برتر روسیه مقابل سوچی و بازی ۹۰ دقیقه‌ای برابر کلوب بروژ بلژیک، در دو بازی گذشته تیم زنیت سنت‌پترزبورگ به دلیل بیماری حضور نداشته و گفته می‌شد مشکوک به کرونا است.
آزمون پس از آنکه در جریان تمرینات زنیت سنت‌پترزبورگ علائمی مشکوک به کرونا داشت، با نظر سرگئی سماک سرمربی این تیم به قرنطینه خانگی رفت و روز بعد، از او آزمایش کرونا گرفته شد. ستاره ایرانی زنیت ‌سنت‌پترزبورگ در دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر روسیه برابر روبین کازان که تیم سابق او بود، نتوانست به دلیل بیماری به میدان برود و چهارشنبه قبل هم بازی هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند آلمان را از دست داد؛ مسابقه‌ای که با شکست تیم روسی همراه بود.
رسانه‌های روسی خبر داده‌اند که تست کرونای سردار آزمون مجدداً منفی شده و این مهاجم با رفع کامل بیماری‌اش که احتمالاً سرماخوردگی است، می‌تواند در بازی آینده زنیت سنت‌پترزبورگ که روز یکشنبه مقابل تیم خیمکی برگزار می‌شود، به میدان برود. این خبر خوبی برای سرگئی سماک و باشگاه زنیت است تا بتوانند از مهاجم ایرانی خود دوباره استفاده کنند.
سردار در این فصل شش گل برای زنیت به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شود. غیبت این مهاجم که با دو شکست زنیت در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا همراه شد، حسابی به چشم آمد و باعث شد مسئولان این تیم با سرعت بیشتری زمینه را برای بازگشت آزمون فراهم کنند. اتفاقی که حالا رخ داده و سردار قادر است دوباره در ترکیب زنیت قرار بگیرد و در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود.
 
سردار رقیب سانچو
در گزارش فنی یوفا نام مهاجمانی به میان آمده که سریع‌ترین استارت‌ها را در مسابقات ثبت کرده‌اند. نکته جالب‌تر برای علاقه‌مندان به فوتبال ایران وجود نام سردار آزمون در رتبه دهم لیست سریع‌ترین استارت‌ها در هر مسابقه است. مهاجم ایرانی زنیت رکوردی معادل 93/79 کیلومتر بر ساعت در استارت‌های انفجاری از خودش به جا گذاشته. در این لیست سردار بعد از جیدون سانچو، مهاجم انگلیسی دورتموند در رده دهم قرار گرفته است.
 
دعوت آزمون به تیم ملی
باشگاه زنیت روسیه از دعوت مهاجمش به اردوی تیم ملی فوتبال ایران با وجود بیماری خبر داد. به گزارش رسانه رسمی باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ، سردار آزمون برای شرکت در بازی‌های پیش روی تیم ملی فوتبال ایران به اردوی این تیم دعوت شده است. بازی بعدی تیم ملی ایران برابر بوسنی برگزار خواهد شد و از حالا باید منتظر حضور آزمون در اروی ایران باشیم.
 
پوچتینو با 10 میلیون یورو در زنیت؟
زنیت روزهای تلخی را سپری می‌کند. این تیم در لیگ روسیه صدرنشینی را از دست داده و در لیگ قهرمانان اروپا هم در دو بازی دو شکست را متحمل شده. همین مسأله باعث شده مدیران این باشگاه دنبال سرمربی جدیدی برای تیم فوتبال خود باشند. این موضوع باعث شده تا گمانه‌زنی‌های فراوانی درباره گزینه‌های مورد نظر باشگاه منتشر شود و نام مربیان مطرحی نیز به میان بیاید. یک رسانه ورزشی اسپانیا از پیشنهاد زنیت روسیه به پوچتینو، سرمربی پیشین تاتنهام خبر داد. به گزارش Don balon اسپانیا، مائوریسیو پوچتینو احتمال سرمربیگری تیم زنیت سنت‌پترزبورگ را رد نمی‌کند. این سرمربی 48 ساله آرژانتینی پس از دریافت پیشنهاد رسمی باشگاه روسی برای دادن پاسخ نهایی زمان خواسته است. نمایندگان رسمی باشگاه زنیت با پوچتینو دیدار و درباره حضورش در فوتبال روسیه صحبت کردند. بحث اصلی طرفین در این دیدار تعیین سالیانه 10 میلیون یورویی برای پوچتینو بود. سرمربی آرژانتینی پیشین تاتنهام برای بررسی همه‌جانبه پیشنهاد زنیت سنت‌پترزبورگ درخواست زمان کرده است. باید ببینیم آیا پوچتینو که از تیم‌های مطرحی چون منچستریونایتد و منچسترسیتی پیشنهاد مربیگری دریافت کرده بود، با زنیت به توافق می‌رسد یا نه؟!
 

Page Generated in 0.0059 sec