printlogo


کد خبر: 217745تاریخ: 1399/8/10 00:00
سرنوشت مبهم نیمکت نوجوانان والیبال
کارآزموده یا هندوانه دربسته؟
اگرچه وکیلی مانند تمام مربیان ایرانی والیبال قرارداد بلندمدت نداشت اما با هماهنگی فدراسیون کارها را برای تشکیل تیم جدید انجام می‌داد

محسن‌آجرلو    @mosenajorloo

محمدرضا داورزنی این روزها در کنار اینکه روند انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان والیبال را به کندترین حالت ممکن پیش می‌برد، اعلام کرده که انتخاب سرمربی تیم نوجوانان را هم انجام داده و به دلایل نامعلومی آن را اعلام نکرده است. به هر ترتیب در والیبال این روزهای ایران اینطور به نظر می‌رسد که همه تیم‌های رها شده برنامه دارند و کارهایشان در حال انجام است اما در عمل کاری پیش برده نمی‌شود. به همین خاطر هم حالا که آبان ماه را شروع کرده‌ایم و نزدیک پایان دهه اولش هستیم، نه تیم بزرگسالان سرمربی دارد و نه نوجوانان. نوجوانانی که شاید بیش از هر تیم دیگری نیاز باشد سرمربی خود را بشناسند تا برنامه‌های بلند مدتشان را آغاز کنند.
اختلاف عجیب و مبهم
داستان بی‌سرمربی شدن تیم بزرگسالان را همه می‌دانند. المپیک عقب افتاد، کولاکوویچ تا پایان تابستان قرارداد داشت و ماندنش برای فدراسیون هزینه اضافی بود. مربی هم نبود که ارزش داشته باشد یک سال به او حقوق بدهیم تا در کشورش استراحت کند یا روی نیمکت باشگاه دیگری بنشیند. پس عذرش را خواستیم و روند استهلاکی انتخاب سرمربی برای بزرگسالان یک بار دیگر آغاز شد.
در ماجرای نوجوانان اما ماجرا به هیچ وجه اینطور نیست.  محمد وکیلی چندین سال بود که هدایت این تیم را بر عهده داشت و دو بار هم تیمش را روی سکوهای سوم و اول رقابت‌های جهانی برده بود. اما در آخرین تجربه، نتوانسته بود تیم را روی سکو ببرد. با این حال واضح بود که یکی از بهترین‌های دنیا در رده‌های پایه است و دسترنجش را به وضوح در تیم بزرگسالان و لیگ برتر می‌دیدیم. با این حال در ماه‌های ابتدایی سال بود که اتفاق‌های خاصی افتاد و برخی رسانه‌ها حمله‌های عجیبی را متوجه او کردند. از طرف دیگر رئیس فدراسیون در مصاحبه‌ای (که البته بعداً آن را طور دیگری جلوه داد) طوری صحبت کرد که گویا وکیلی نوجوانان را در اردوهای گذشته کتک می‌زده و رفتار نامناسبی با آنها داشته است.
تا قبل از این اتفاق‌ها همه چیز خوب و روابط حسنه بود. اگرچه وکیلی مانند تمام مربیان ایرانی والیبال قرارداد بلندمدت نداشت و به طور رسمی مسئولیتی در نوجوانان نداشت اما با هماهنگی فدراسیون کارها را برای تشکیل تیم جدید انجام می‌داد اما به یک باره رسانه‌ها از نام‌های جدید برای تیم نوجوانان پر شد. از مسعود آرمات و علیرضا طلوع کیان گرفته تا رحمان محمدی راد و افراد دیگری که اکثرشان در باشگاه‌های خود مشغول فعالیت هستند.
حل اختلاف؟
آب و هوای بین وکیلی و داورزنی همچنان شکرآب بود و از حرف‌های وکیلی هم اینطور برداشت می‌شد که دیگر میل چندانی به کار در تیم نوجوانان ندارد. با این حال پس از چند ماه در توافقی جالب، تصویر محمد وکیلی از دفتر داورزنی بیرون آمد که به همراه شش، هفت نفر دیگر، در کمیته فنی فدراسیون و افراد نزدیک به داورزنی جای گرفته و قرار است برای آینده تیم بزرگسالان تصمیم‌گیری کند. اتفاقی که به وضوح نشان می‌داد اختلاف‌ها به طور کامل حل شده و دیگر رابطه‌ شکرآب نیست.
سرمربی انتخاب شده چه کسی است؟
داورزنی طی روزهای گذشته اعلام کرده که سرمربی تیم نوجوانان انتخاب شده و در روزهای آینده اعلام می‌شود. 
حالا سؤال خیلی‌ها این است که چه اسمی از سوی داورزنی اعلام می‌شود؟ مربی با تجربه‌ای که سال‌ها دستیار مربیان مطرح خارجی در رده‌های پایه بود و پس از آن در کنار پرورش چند نسل خوب برای والیبال ایران، سومی و قهرمانی جهان را هم برای ایران به ارمغان آورد یا کسی که برای اولین بار قرار است این جایگاه را تجربه کند و بنا بر اصطلاح رایج هندوانه در بسته است؟
 

Page Generated in 0.0059 sec