printlogo


کد خبر: 217744تاریخ: 1399/8/10 00:00
خبر

نشست سوم کمیته فنی فدراسیون برای تصمیم نهایی
آلکنو یا کاستلانی؟
 
کمیته فنی فدراسیون والیبال روز یکشنبه نشست دیگری را جهت بررسی برنامه‌های هدایت تیم ملی برگزار خواهد کرد. پیرو تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون مبنی بر انتخاب سرمربی تیم ملی ایران با مشورت کارشناسان، تاکنون دو نشست کمیته فنی و اتاق فکر برای انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار شده است. سومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال، ساعت ۱۰ فردا یکشنبه یازدهم آبان‌ برگزار خواهد شد. در این نشست قرار است برنامه‌های گزینه‌های مدنظر کمیته فنی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران، بررسی و در صورت اتفاق نظر، گزینه نهایی برای مذاکره رسمی انتخاب شود. طبق اعلام رئیس فدراسیون، دانیل کاستلانی و ولادیمیر آلکنو گزینه‌های نهایی فدراسیون برای نشستن روی نیمکت تیم ملی هستند که توافق‌هایی هم با آنها انجام شده و تصمیم نهایی برای انتخاب یکی از آنها در کمیته فنی گرفته خواهد شد. تیم ملی والیبال از اوایل امسال با کنار گذاشتن ایگور کولاکوویچ بدون سرمربی است و با توجه به آغاز لیگ و لزوم رصد آن از سوی سرمربی و همینطور در پیش بودن المپیک توکیو در سال آینده، فدراسیون هفت ماهی می‌شود که مشغول انتخاب سرمربی و از میان 12،10 نام به دو گزینه نهایی رسیده و اینطور گفته می‌شود که یکی از این دو نفر طی روزهای آینده به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد.
 
 
بعد از حواشی زیاد در شطرنج
نماینده ایران در فیده تغییر کرد
 
پس از لغو مجمع انتخاباتی شطرنج و ایجاد حاشیه‌های فراوان برای این فدراسیون، حالا خبر می‌رسد که فرهاد نیکوخصال (سرپرست فدراسیون شطرنج) رسماً به عنوان نماینده ایران برای حضور در نشست‌های فدراسیون جهانی شطرنج انتخاب شده است. نیکوخصال در حال حاضر سرپرست موقت است و مشخص نیست که تا چه زمانی این مسئولیت را برعهده دارد. قرار بود در هفته‌ای که گذشت، مجمع انتخاباتی شطرنج برگزار شود اما انتخابات این فدراسیون به خاطر بالارفتن مبتلایان به کرونا و شرایط خاص کشور، لغو شد. البته به این دلایل باید حواشی که در مسیر برگزاری انتخابات پیش آمد را هم اضافه کرد. شادی پریدر که نایب رئیس فدراسیون است، کاندیدای مورد حمایت وزارت ورزش بوده و این مسأله حواشی زیادی را به وجود آورد. حالا باید دید آیا این روال دنبال می‌شود یا اینکه شرایط کمی آرام می‌شود و سپس مجمع انتخاباتی این رشته برگزار می‌شود.
 
 
تمجید کمیته بین‌المللی پارالمپیک از مهرزاد
 
کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ملی‌پوش والیبال نشسته ایران تمجید کرد و او را بلندقدترین ورزشکار تاریخ پارالمپیک دانست.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) در صفحه رسمی‌اش در اینستاگرام با تمجید از مرتضی مهرزاد ملی‌پوش والیبال نشسته ایران نوشت: « این ورزشکار معلول بلندقدترین مرد ایران و کسی است که توانست با تیم ملی کشورش مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را از آن خود کند. او همچنین دومین مرد بلند قد دنیا است » مهرزاد که اکنون عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران است، ۲ متر و ۴۶ سانتی‌متر قد دارد. همچنین پای راست مرتضی مهرزاد حدود ۱۵ سانتی‌متر از پای چپش کوتاه‌تر است. او با تیم ملی والیبال نشسته مدال طلای پارالمپیک، عنوان قهرمانی جهان و مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی را کسب کرده است.  IPCدر پست خود با بیان اینکه مهرزاد در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به مقام قهرمانی با ایران رسید، این ورزشکار را بلندقدترین مرد ایران، بلندقامت‌ترین ورزشکار در تاریخ بازی‌های پارالمپیک و همچنین دومین مرد بلندقامت حال حاضر جهان معرفی کرد.
 

Page Generated in 0.0055 sec