printlogo


کد خبر: 217703تاریخ: 1399/8/8 00:00
مانع حمیده عباسعلی برای سفر به آلمان برداشته شد
ایرلاین قطری کوتاه می آید

 
دو ماهی می‌شود که درباره سفر حمیده عباسعلی به آلمان و انجام جراحی دومش در این کشور جلساتی برگزار می‌شود اما تا همین یکی دو روز پیش، این ورزشکار دل‌نگرانی‌هایی بابت سفرش داشت. با اینکه در کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی – ورزشی همکاری خوبی شد و خیلی زود مجوز سفر این ورزشکار به آلمان صادر شد اما موانع دیگری به وجود آمد و باعث شد جراحی که باید مهرماه انجام می‌شد، تا به امروز عقب بیفتد. مشکل اصلی هم از سوی ایرلاین قطری به وجود آمد تا جایی که پزشک معالج حمیده در آلمان دست به کار شد و برای این ایرلاین نامه نوشت. شیوع کرونا سختگیری ایرلاین قطری را بیشتر از قبل کرده که البته با پیگیری‌های کمیته ملی المپیک دکتر امینی پزشک معالج حمیده عباسعلی در آلمان طی مکاتبه با مسئولان ایرلاین قطر، ضرورت سفر این بانوی المپیکی و لزوم جراحی او در آلمان را متذکر و خواستار همکاری برای مهیا شدن شرایط اعزام شد. به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک، طرح این موضوع توسط پزشک معالج حمیده عباسعلی مؤثرترین گامی بود که در رابطه با پرونده درمانی این کاراته‌کای ملی‌پوش و رفع موانع برای اعزام او به خارج از کشور باید برداشته می‌شد. کیکاوس سعیدی می‌گوید: «نامه پزشک معالج حمیده عباسعلی روز سه‌شنبه برای قطری‌ها ارسال شد. منتظر پاسخ این مکاتبه هستیم.»
سعیدی در حالی از انتظار برای دریافت پاسخ می‌گوید که به نظر می‌رسد دیگر مشکل جدی بابت اعزام این دختر کاراته‌کای کشورمان وجود نداشته باشد و این سفر به زودی انجام شود.
حمیده عباسعلی سال گذشته بعد از کسب سهمیه المپیک در آلمان برای درمان پای خود که در جریان مسابقات کسب سهمیه دچار آسیب شد، تحت عمل جراحی قرار گرفت. او حالا باید دستگاهی که در قسمت آسیب دیده پای او کار گذاشته شده را خارج کند. به همین منظور نیازمند سفر به آلمان و جراحی دوباره زیر نظر پزشک معالج خود است.
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک موافقت کرد که اعزام عباسعلی به آلمان با مسئولیت این کمیته انجام شود و اگر مشکلی پیش نیاید، حمیده می‌تواند امیدوار باشد که تا آخر آبان جراحی‌اش را در آلمان انجام دهد و چند روز بعد به ایران برگردد. عباسعلی ویزای بلندمدت شینگن دارد و هر زمانی که بلیت تهیه شود، می‌تواند سفر کند.
حمیده عباسعلی یکی از ورزشکارانی است که عقب افتادن المپیک به نفع او شد به طوری که خودش 
می گوید این وقفه یک ساله فرصت جراحی و درمان پای آسیب دیده اش را برای او فراهم آورد. او بعد از جراحی دوم زمان کافی در اختیار دارد که تمرینات پرفشارش را تا المپیک دنبال کند و بتواند به خواسته اش در المپیک توکیو برسد.

Page Generated in 0.0082 sec