printlogo


کد خبر: 217670تاریخ: 1399/8/7 00:00
دستان باز آقای سرمربی
این استقلال قهرمانی می‌خواهد

میعاد نیک     

پازل درهم و برهم ترکیب استقلالِ لیگ نوزدهم را آندره‌آ استراماچونی با نبوغ ایتالیایی و تفکر نشأت گرفته از کاتاناچیوی کشورش توانست سامان دهد و از بازیکنانی که شاید معمولی به‌ نظر می‌رسیدند، تیمی قدرتمند و وحشتناک برای رقبا بسازد. با خروج استرا و بحران‌های پس از آن شاید از انگیزه و قوت بازیکنان استقلال کم شد اما مهم‌ترین عاملی که در راه موفقیت پسران آبی مانند دست‌انداز عمل کرد، حواشی بی‌حدوحصر اردوی استقلال در دوران مدیرعاملی احمد سعادتمند و سرمربیگری فرهاد مجیدی بود.
با جدایی مجیدی و انفصال سعادتمند، نوبت به کاپیتان سابق آبی‌ها رسید تا قائمشهر را به مقصد تهران ترک کند و با کادرفنی استقلالی‌اش به تیم محبوب خود بپیوندد. محمود فکری در شرایطی پا به رختکن آبی گذاشت که شاید پذیرفتن سکان ناخدایی زورق شکسته استقلال یکی از پرریسک‌ترین کارها قلمداد می‌شد اما مدافع اسبق آبی‌ها حالا دستانی پُر و خشاب‌هایی مملو از گلوله را در اختیار دارد تا به محض دمیده شدن در سوت آغاز لیگ بیستم، رقبا را قلع و قمع کند. ترکیبِ استقلال فکری نه‌تنها چیزی از استقلالِ استراماچونی و فرهاد کم ندارد، بلکه در چند پُست حیاتی و سرنوشت‌ساز هم تقویت شده و این امر انتظارها را از محمود آرپی‌جی‌زن بالا می‌برد.
تا به اینجای کار و با خریدهایی که مدیرعامل قبلی و سرپرست جدید انجام داده‌اند، استقلال در هر پُست تقریباً دو بازیکن آماده را به خود می‌بیند و این تعداد در پُست‌هایی مانند دفاع چپ که طی سال‌های اخیر به پاشنه آشیل آبی‌ها تبدیل شده بود، به ۴ نفر می‌رسد. مثلث مرگ‌بار هجومی استقلال با تمام قوا ثابت مانده و چند وینگر و هافبک جوان مثل بابک مرادی و مهدی مهدی‌پور هم به اسکواد فکری اضافه شده‌اند تا دستِ محمودخان برای تغییر در چینش استقلال بازتر باشد. جایگزین روزبه چشمی پیش از پیوستن وی به ام‌صلال قطر خریداری شد و خط دفاعی استقلال مانند فصل گذشته می‌تواند به نقطه قوت این تیم تبدیل شود؛ جایی که محمد دانشگر، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی و عارف غلامی حضور دارند و کناره‌های خط دفاعی نیز با حضور وریا غفوری و هرویه میلیچ و با جذب محمد نادری و سیداحمد موسوی از قبل هم مستحکم‌تر شده. حراست از قفس توری آبی‌ها نیز با انتقالی جنجالی و پرحاشیه به رشید مظاهری واگذار شده تا رقابت او با سیدحسین حسینی، موفقیت روزهای گذشته استقلال در خط دروازه را تداعی کند.
در واقع همانطور که انتظارات از بازیکنان جدید و قدیم استقلال بالاست، محمود فکری هم باید پاسخی درخور به خواسته‌های منطقی هواداران بدهد. شاید خیلی رویایی به‌نظر برسد که با مدیریت دولتی باشگاه استقلال از این تیم انتظار قهرمانی در آسیا را داشته باشیم اما فکری باید تفکراتش را روی قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و حضوری قدرتمند تا مراحل پایانی لیگ قهرمانان آسیا ترسیم کند؛ استقلال 1400-1399 همه ارکان موفقیت را دارد و فکری باید به این مهم برسد.
 

Page Generated in 0.0060 sec