printlogo


کد خبر: 217665تاریخ: 1399/8/7 00:00
گزینه حاج‌محمدی از بیخ و بن تکذیب شد
تکه گمشده پازل یحیی

گزارش
محمدقراگزلو      
 
جدایی محمد نادری به اندازه رفتن شجاع خلیل‌زاده سر و صدا نکرد، با اینکه نادری به تیم رقیب رفت و شجاع تیمی خارج از ایران را برگزید. جدا از بحث بوسیدن لوگو و نشان دادن تعصب که اینجا نمی‌خواهیم به آن ورود کنیم، آنچه جدایی خلیل‌زاده را مهم‌تر و حساس‌تر جلوه داد بحث فنی و نیاز تیم پرسپولیس در دفاع میانی به او بود. اگر نگوییم شجاع بهترین بازیکن پرسپولیس در مسابقات دوحه بود بدون شک می‌توان او را یکی از سه بازیکن برتر تیمش در این مسابقات دانست و هیچ‌کس تردیدی به دل راه نمی‌دهد که این مدافع یکی از ارکان صعود دوباره به فینال آسیا و قهرمانی اخیر در لیگ بود. با این حال بعد از جدایی شجاع پیدا کردن گزینه‌ای نزدیک به او مهم‌ترین دغدغه کادر فنی پرسپولیس طی روزهای پیش‌رو خواهد بود. در واقع حالا که نادری رفته پرسپولیس در دفاع چپ یک مهره لایق به نام سعید آقایی دارد و در موقع لزوم حتی علی شجاعی می‌تواند در آن پست کار را دربیاورد اما برای دفاع میانی احسان حسینی جوان بازیکنی نیست که کادر فنی روی او نظر داشته باشد و پیدا کردن جانشین شجاع برای تکمیل پازل پرسپولیس مهم‌ترین دغدغه یحیی خواهد بود.
 
سیدجلال طاقت این همه فشار را ندارد
سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در آستانه 40 سالگی حالا هم‌ پستی و یکی از بهترین دوستانش در تیم را از دست داده است. بعد از رفتن ماهینی، حالا با جدایی شجاع، سیدجلال تنهاتر از همیشه به نظر می‌رسد چرا که انصاری و ربیع‌خواه دو تا از بازیکنان قدیمی هم دیگر جایی در رختکن پرسپولیس ندارند. موضوع اصلی اما اینجاست که با جدایی شجاع فعلاً فشار خط دفاع در مرکز زمین روی دوش سیدجلال و کنعانی خواهد بود چرا که غیر از اینها تیم یحیی فقط احسان حسینی جوان را به عنوان مدافع میانی در اختیار دارد که طی سه فصل حضورش در پرسپولیس به اندازه یک 90 دقیقه کامل در لیگ برتر بازی نکرده است. اگر لیگ برتر به خاطر شیوع کرونا به تعویق نیفتد یا کنسل نشود با در نظر گرفتن بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل بوسنی احتمالاً پرسپولیس 6 بازی لیگ برتری قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان خواهد داشت اما واقعیت این است که سیدجلال طاقت حضور در تمام این 6 بازی را ندارد و در آستانه 40 سالگی به لحاظ جسمانی نمی‌تواند این فشار را تحمل کند پس حتماً باید دنبال گزینه دیگری بود.
روی حاج‌محمدی اصلاً نظر ندارند
طی یکی دو روز گذشته شایعه شد امین حاج‌محمدی مدافع میانی سابق استقلال و نفت تهران گزینه پرسپولیس برای دفاع میانی است اما این شایعه به شدت از سوی کادر فنی سرخ‌ها تکذیب شده. مربیان پرسپولیس می‌گویند اگر نتوانستند بازیکنی جذب کنند و حتی احسان حسینی هم قادر به بازی برای تیم‌شان نبود سراغ مدافعی از تیم‌های پایه خواهند رفت اما به حاج‌محمدی اصلاً فکر نمی‌کنند. مشخص نیست بازیکنی که طی دو سه فصل اخیر در سطح اول فوتبال نبوده چطور برای حضور در پرسپولیس مطرح شده اما اسم این بازیکن هرگز برای حضور در این تیم مطرح نشده و از اساس تکذیب شده است.
 
سلیمی نمی‌تواند بیاید
ظاهراً کادر فنی پرسپولیس برای جانشینی شجاع دو گزینه را به باشگاه معرفی کرده اما تا وقتی پنجره نقل و انتقالاتی باز نشود مذاکره‌ای با آنها صورت نمی‌گیرد.
طی هفته گذشته شایعه شده بود ایمان سلیمی یکی از گزینه‌های مد نظر کادر فنی پرسپولیس است که ظاهراً این مسأله صحت دارد اما واقعیت این است که سلیمی طوری قراردادش را با تراکتور فسخ کرده که دیگر نمی‌تواند در تیم‌های داخلی بازی کند و باید راهی تیمی خارج از کشور شود.
 
سرلک و مسأله سرعت
در 20 دقیقه پایانی بازی تدارکاتی مقابل ملوان کادر فنی پرسپولیس از میلاد سرلک در کنار کنعانی‌زادگان به عنوان مدافع میانی استفاده کردند که این اتفاق در جهت تست صورت گرفت و فعلاً تصمیمی برای یک خط عقب بردن این بازیکن گرفته نشده. با این حال سرلک آیتم‌های مد نظر کادر فنی را برای حضور در این پست پاس کرد الا سرعت. سرلک برای بازی در دفاع میانی و حضور فعال در کورس‌ها سرعت بالایی ندارد و شاید همین کمبود باعث شود تا کادر فنی قید استفاده از این بازیکن در دفاع میانی را بزند.
 
انصاری به موقع نمی‌رسد
بعد از قطعی شدن جدایی شجاع گفته شد شاید کادر فنی پرسپولیس محمد انصاری را در تیم نگه دارند چرا که انصاری قابلیت بازی در دفاع میانی را دارد و اصلاً با درخشش در همین پست به تیم ملی رسید اما این بازیکن خیلی دیر آماده می‌شد و برای کادر فنی کارگشا نبود. خود انصاری می‌گوید آخر آذرماه برمی‌گردد اما واقعیت این است که او در آن مقطع تازه دویدن را شروع می‌کند و تا رسیدن به شرایط مسابقه کار دارد و اینطوری نیم فصل را از دست خواهد داد.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec