printlogo


کد خبر: 217664تاریخ: 1399/8/7 00:00
او نه نیکبخت است نه هاشمی‌نسب
نادری زیر این فشار خرد می‌شود

 
برخلاف آنچه در مورد جدایی شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس اتفاق افتاد و کادر فنی و همبازیانش از او حمایت کردند رفتن محمد نادری به تیم رقیب نه تنها به مذاق مربیان تیمش خوش نیامد بلکه آنها را به شدت عصبانی کرد ضمن اینکه هیچ‌کدام از همبازی‌های او اقدامش را برنتابیده و به نوعی با این حرکت نادری جا خوردند.
کادر فنی پرسپولیس دوست داشت محمد نادری را حفظ کند تا جناح چپ خط دفاعی‌اش با حضور این بازیکن و سعید آقایی تبدیل به منطقه‌ای شود که با حضور دو بازیکن باکیفیت دل هر مربی‌ای را قرص می‌کند. به همین منظور نادری با حمید مطهری به وزارت ورزش رفت تا امور مربوط به دریافت رضایتنامه‌اش از کورتریک حل شود. 
همچنین بعد از چند بار رفت و آمد به باشگاه پرسپولیس به نظر می‌رسید ماندن نادری در جمع سرخ‌ها قطعی شده و کادر فنی نیز مثل هواداران تقریباً از این مسأله اطمینان حاصل کرده بودند اما مدافع چپ سرخ‌ها در نهایت پرسپولیس را دور زد و به خاطر رقم سنگین پیشنهادی استقلال سر از اردوی رقیب درآورد.
نادری در حالی استقلالی شد که مربیان و همبازیانش در پرسپولیس بارها در جلسات خصوصی به او تأکید کرده بودند اگر قصد جدایی از پرسپولیس را دارد به هر تیمی برود جز استقلال چرا که در این صورت فوتبال او و تمام وجوه فنی بازیگری‌اش تحت تأثیر حاشیه‌ها قرار خواهد گرفت اما نادری به این همه نصیحت و پیشنهاد گوش نداد و با دور زدن پرسپولیس انتخابی کرد که برایش گران تمام خواهد شد.
کافی است همین حالا سری به صفحات هواداری پرسپولیس در فضای مجازی بزنید تا ببینید نادری در چه موقعیت عجیبی گرفتار شده اما موضوع اساسی اینجاست که این بازیکن کم سن و سال روحیه مبارزه و کنار آمدن با این همه فشار و هجمه را ندارد و همین نکته است که می‌تواند آینده این فوتبالیست خوش نقش را به شکلی جدی تهدید کند.
بعد از انتقال نادری به استقلال برخی این جابه‌جایی را با رفتن نیکبخت از استقلال به پرسپولیس یا انتقال مهدی هاشمی‌نسب به استقلال مقایسه کردند اما واقعیت این است که نه نادری از نظر جایگاه فنی به جایگاه آن روز نیکبخت و هاشمی‌نسب رسیده بود نه اینکه مثل این دو بازیکن قدرت مبارزه یا کنار آمدن با این حجم از انتقادها را دارد.
هاشمی‌نسب و نیکبخت با حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران و تداوم موفقیت‌های‌شان و البته رسیدن به پیراهن تیم ملی در حالی به تیم رقیب رفتند که بالا و پایین فوتبال را دیده بودند و به نوعی در این فوتبال گرگ بالان دیده به حساب می‌آمدند.
 در واقع آنها در جامعه فوتبالی که هر بازیکن برای گرفتن حقش به مقدار متنابهی پررویی و جسارت نیاز دارد در آن مقاطع حساس می‌توانستند گلیم‌شان را از آب بیرون بکشند و به نوعی با هجمه‌هایی که علیه‌شان راه افتاده بود جنگیدند و کنار آمدند اما نادری اینطور نیست.
نادری پسر آرام و سر به زیری است که به سختی دو جمله متوالی حرف می‌زند و روی مقابله با این همه حمله و انتقاد را ندارد.
 شرایط البته به گونه‌ای است که او نمی‌تواند چشم و گوشش را به این همه فشاری که به او وارد می‌شود ببندد و مطمئناً تحت تأثیر این انتقادها قرار خواهد گرفت که می‌تواند روی فوتبالش تأثیر منفی بگذارد.  تحمل این شرایط روانی برای بازیکنی که مدام مصدوم می‌شود حتماً فوق‌العاده دشوار خواهد بود که باید دید نادری از پس مقابله با آن برخواهد آمد یا نه.
در عین حال از همین حالا حاشیه‌های مربوط به تقابل هواداران پرسپولیس و نادری شروع شده .اینکه هواداران پرسپولیس دنبال آگاه‌سازی کورتریک از غیر قانونی بودن صدور رضایتنامه این بازیکن برای استقلال رفته‌اند تازه اول ماجراست و پیش‌بینی می‌شود انواع و اقسام این حاشیه‌ها گریبان شماره 26 سابق سرخ‌ها را بگیرد که توان زیادی از او خواهد گرفت.

Page Generated in 0.0052 sec