printlogo


کد خبر: 217655تاریخ: 1399/8/7 00:00
به بهانه تساوی نفت مسجدسلیمان مقابل فولاد
راهکار مجتبی حسینی دفاع - ضدحمله

جعفر برزگر    @jafar_barzegar_yari

تیم نفت مسجدسلیمان در حالی خود را آماده حضور در لیگ می‌کند که تا یک ماه پیش خیلی شرایط خوبی نداشت و حتی زمزمه کناره‌گیری آنها هم شنیده می‌شد که اتفاقاً ابوذر شجاعی سرپرست باشگاه در این خصوص اینطور گفته بود: «با همه سختی‌ها پای کار آمدیم و گفتیم حق‌الناس است. حق مردم این خطه است که تیم داشته باشند. ما هم انجام وظیفه می‌کنیم. هرچند مشکلات بودجه‌ای و ساختاری، کم و بیش و کوچک یا بزرگ به قوت خودشان باقی هستند اما در حال طی کردن روال کار هستیم. دیدیم اگر بخواهیم کنار بکشیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و تیمی به نام نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر وجود نخواهد داشت. شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌شد کنار بکشیم. احساس مسئولیت می‌کردیم. به همراه مصطفی سلیمانی و مجتبی حسینی کار را ادامه دادیم.» از طرفی تعویق لیگ هم برای این تیم که تمریناتش را دیر آغاز کرده بود توفیق اجباری بود تا زمان بیشتری را برای آماده‌سازی در اختیار داشته باشد. در حال حاضر تمرینات نفت مسجدسلیمان در تهران برگزار می‌شود و شاگردان مجتبی حسینی آخرین بازی تدارکاتی‌شان را مقابل نساجی روز جمعه هفته جاری انجام می‌دهند تا آماده اولین بازی‌شان در لیگ بیستم مقابل تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شوند. شاید کادرفنی برای این بازی بهترین ترکیب‌شان را به زمین بفرستند تا محکی جدی خورده و به شناخت کامل‌تری برای بازی با شاگردان علیرضا منصوریان دست پیدا کنند. این تیم بازیکنانی همچون میثم تهیدست (دفاع وسط)، محمد بلبلی (وینگر)، مجتبی نوروزی (دفاع وسط)، مصطفی ناییج (دفاع وسط)، مجتبی مقتدایی (دفاع راست)، فرید بهزادی کریمی (وینگر) نیما انتظاری (هافبک)، سیروان قربانی (دفاع چپ)، آرمان اکوان (دفاع وسط)، احمد گوهری (دروازه‌بان) و امین جهان‌کهن (هافبک) را به خدمت گرفته اما هنوز در بعضی پست‌ها نیاز به بازیکن دارد. مجتبی حسینی نفراتی را به تیمش آورده که با اکثرشان سابقه کار کردن دارد. تهیدست و کریمی از جمله همین نفرات هستند که اتفاقاً فرید بهزادی کریمی در این خصوص گفته: «قبلاً با مجتبی حسینی کار کرده بودم و از این مربی و توانایی‌هایش شناخت داشتم از این رو با توجه به پیشنهادی که از او داشتم به تیم نفت مسجدسلیمان آمدم و از این بابت بسیار خوشحالم. امیدوارم بتوانم در این تیم پرتماشاگر بازی‌های خوبی انجام دهم و رضایت مربیان را جلب کنم.» البته تا همین‌جا و با توجه به نفرات جذب شده مشخص است که این تیم بیشتر از آنکه به فکر بازی هجومی باشد در اندیشه بسته نگه داشتن دروازه تیم‌شان هستند. نفت مسجدسلیمان در بازی تدارکاتی هم برای اینکه تا حدودی از فشار حملات فولاد رهایی پیدا کند با سپردن توپ به محمد بلبلی سعی در حفظ آن و کنترل بازی داشت که به دلیل آماده نبودن این بازیکن از نظر فیزیکی فقط برای دقایقی موفق به این کار شد.
آنها خودشان می‌دانند که نسبت به برخی تیم‌ها عقب هستند و معمولاً تیم‌هایی که چنین شرایطی دارند در کوران رقابت‌های لیگ آماده و هماهنگ‌تر می‌شوند. بازیکنان زیادی همچون پیام ملکیان، حبیب فرعباسی، احمد الجبوری، صادق صادقی بابااحمدی، مهدی زبیدی، حسین ابراهیمی، علیرضا علیزاده، سعید کریمی، عماد میرجوان و میثم نقی‌زاده جدا شده‌اند و کادر فنی زمان زیادی برای هماهنگی میان نفرات جدید با قدیمی دارد. البته نیروی جوانی و انگیزه آنها می‌تواند تا حدودی این مشکلات را برطرف کند. در حال حاضر و براساس آنچه در بازی با فولاد از این تیم دیدیم. جدا از اتخاذ سیستم دفاع- ضدحمله دوندگی بالای بازیکنانش بود. به همین دلیل حسینی برای هفته‌های آغازین لیگ کار بسیاری سختی دارد و شاید کسب حداقل امتیاز هم برای او در چند بازی ابتدایی نتیجه خیلی بدی نباشد.
مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان که طی روزهای گذشته بیشتر انرژی و زمان خود را برای بستن تیم و برگزاری بازی‌های تدارکاتی صرف کرده بودند به نظر می‌رسد بعد از بازی با نساجی فرصتی برای ثبت قراردادهای دستیاران مجتبی حسینی داشته باشند.
این تیم خوب خوزستانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچون سایر تیم‌ها نمی‌تواند هوادارانش را کنار خود ببیند و از آنجا که هواداران بسیاری دارد خیلی امیدوارند که با بهبود شرایط و اجازه حضور هواداران در استادیوم از حمایت‌های آنها برخوردار شوند.
شاید در شرایط فعلی و با توجه به پتانسیلی که این تیم دارد همین‌که بتوانند سهمیه لیگ برتری‌شان را حفظ کنند کار بزرگی انجام داده‌اند.

Page Generated in 0.0062 sec