printlogo


کد خبر: 217643تاریخ: 1399/8/7 00:00
سوژه

اسدمسجدی: 
توصیه‌ای برای تعویق دوباره لیگ فوتبال نداشتیم
 
با توجه به شرایط کرونا و وضعیت قرمز شهرهای مختلف، فدراسیون پزشکی ورزشی به سازمان لیگ پیشنهاد کرد مسابقات لیگ برتر فوتبال یک هفته به تعویق بیفتد. براین اساس با اعلام تاریخ جدید مسابقات لیگ از ۱۶ آبان آغاز می‌شود اما صحبت‌هایی در این بین وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است دوباره مسابقات لیگ به تعویق بیفتد. محمد اسدمسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اما در همین رابطه می‌گوید: «من در این خصوص با آقای سیف، مدیر مجموعه ورزشی آزادی هم صحبت کردم و گفتم ما فقط تا تاریخ ۱۶ آبان خواستار تعویق لیگ بودیم، اگر فدراسیون فوتبال تصمیم دیگری گرفته باشد اطلاعی ندارم.» آیا با توجه به وضعیت کرونا شما از رشته یا فدراسیونی خواسته‌اید که اردوها و مسابقات خود را لغو کند؟ سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «ما در کل به هر فدراسیونی که درخواست اردو یا مسابقه داشت، توصیه کردیم برنامه‌های خود را به تعویق بیندازد. اگر فدراسیونی رویداد جهانی داشت توصیه کردیم مراقب انجام پروتکل‌های بهداشتی باشند اما در مجموع توصیه ما این بود با این اوج کرونا، برنامه‌ها مدتی به تعویق بیفتد.» اسد مسجدی همچنین از برگزاری نشست ستاد مبارزه با کرونا در دوشنبه هفته آینده خبر داد.
  
احتمال لغو لیگ برتر فوتبال وجود دارد؟
مهدی: ممکن است هر تصمیمی گرفته شود
 
سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در رابطه با برگزاری بازی‌های دوستانه با وجود تعویق بازی‌های لیگ برتر به دلیل آمار بالای شیوع ویروس کرونا توضیح می‌دهد: «بازی‌های دوستانه پیش از بحث شروع لیگ، برگزار می‌شده و الان هم به واسطه بحث جابجایی تیم‌ها به شهرهای مختلف و اقامت هتل‌ها و مسائلی از این قبیل یکسری باشگاه‌ها می‌خواهند در شرایط کنترل شده، وضعیت بهتری داشته باشند و مسائل لازم را رعایت می‌کنند. ما در رابطه با تمرینات و بازی‌های دوستانه چندان ورود نداریم.» مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید: «فقط کنترل پزشکی‌مان را انجام می‌دهیم که ایفمارک از سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی از بیرون رصد و نظارت می‌کنند اما به نظر من تیم‌ها لازم دارند تا بازی‌های دوستانه داشته باشند و مطمئن هستیم باتوجه به تجربه‌ای که در لیگ گذشته داشتیم، در بحث موارد بهداشتی کنترل لازم را انجام می‌دهند. البته مسئولیت با خودشان است.» او در پاسخ به این سؤال که آیا در این وضعیت ممکن است لیگ برتر لغو شود یا خیر؟ توضیح می‌دهد: «خوشبختانه هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم. اگر مردم کمک کنند و شیوع ویروس کاهش پیدا کند، مطمئناً لغو نمی‌شود اما اگر شرایط سلامتی جامعه تحت خطر قرار بگیرد ممکن است هر اتفاقی بیفتد و هر تصمیمی گرفته شود.»
 
براتی: 
فدراسیون فوتبال به تعهدات خود نسبت به فیفا عمل کرد
 
احمد براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای که دیروز با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» داشت، درباره نامه فیفا و فرآیند اصلاح اساسنامه گفت: «ما به همه تعهدات خود عمل و اساسنامه مطابق نظر فیفا را تهیه کردیم. پس از تأیید اساسنامه می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و بر اساس نقشه راه، به نظر نمی‌رسد مشکلی باشد. خودم پیش از آغاز سال نو روی رساندن اساسنامه در مهلت قانونی متمرکز بودم و به همراه اعضای کمیته تدوین مقررات و نبی، از چهارم فروردین در فدراسیون مستقر شدیم. بسیاری از شب‌ها تا ساعت یک یا دو بامداد و حتی چهار صبح بیدار بودم تا اساسنامه را برسانیم. ما باید متن اساسنامه را به زبان تخصصی حقوقی برمی‌گرداندیم و در هفت ماه اخیر، تعهدات خود را در قبال فیفا انجام دادیم تا فدراسیون سریع‌تر از بلاتکلیفی خارج شود.» او با بیان مجدد اینکه تأخیر ایجاد شده از طرف فدراسیون فوتبال نبود، توضیح می‌دهد: «ما تعهدات خود را انجام دادیم که به نتیجه رسیده و خوشبین هستیم انتخابات ظرف چند ماه آینده برگزار شود. مجمع فدراسیون فوتبال ابتدا باید برای تصویب اساسنامه جدید و انتخاب اعضای کمیته‌های انتخاباتی و سپس برای انتخابات هیأت‌رئیسه تشکیل شود. پیش‌بینی ما این است که پیش از پایان سال میلادی، این دو کار را انجام دهیم.»
 

Page Generated in 0.0042 sec