printlogo


کد خبر: 217619تاریخ: 1399/8/7 00:00
خبر

دو تست مثبت کرونا در تیم ملی تکواندوی بانوان
سرمربی و یک ملی‌پوش قرنطینه شدند
 
تیم ملی تکواندوی بانوان به دنبال کسب دو سهمیه المپیک است اما در این مسیر مشکلات زیادی داشته که آخرینش هم ابتلای سرمربی و یکی از ملی پوشان به کرونا است.
مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان درباره حال و هوای تیم ملی و دخترانی که قرار است برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند، توضیحاتی می‌دهد. او می‌گوید: «پس از اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری اردو تیم‌های ملی تکواندو را صادر کرد؛ جلسه‌ای با رئیس فدراسیون تکواندو، نایب رئیس بانوان و رئیس سازمان تیم‌های ملی داشتیم که تاریخ آغاز اردوها به منظور حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک مشخص و قرار شد اردو را با ۴ تکواندوکار آغاز کنیم، البته دست ما را برای دعوت از نفرات دیگر نیز باز گذاشتند.»
او ادامه می‌دهد: «بعد از آن جلسه و با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین تعطیلی اربعین حسینی قرار شد اردو را از ۲۸ مهرماه و بعد از انجام تست شروع کنیم. متأسفانه پس از اعلام جواب، نتیجه تست کرونای من و یکی از ورزشکاران مثبت اعلام شد. با توجه به این شرایط ان‌شاءالله بعد از پشت سر گذاشتن دوره درمان ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردو را آغاز می‌کنیم.»
کمرانی با بیان اینکه برنامه‌ای ۴۵ روزه را برای تمرینات در نظر گرفته‌ایم، می‌گوید: «بعد از آن تکواندوکاران استراحتی ۱۰ روزه را پشت سر می‌گذارند که پس از بازگشت، مجدد تست می‌دهند. با توجه به اینکه تاریخ دقیقی برای مسابقات کسب سهمیه مشخص نیست برنامه تمرینی را به این شکل اجرا می‌کنیم تا با اردوی طولانی مدت بچه‌ها دچار تمرین‌زدگی و خستگی نشوند.»
 
مراسم هفته پارالمپیک برگزار می‌شود
میثاق با شهدا در مزار شهدای گمنام
 
برنامه میثاق با شهدا و مراسم نمادین اعطای هدایای کمیته ملی پارالمپیک به مناسبت هفته پارالمپیک برگزار می‌شود. به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک 99 مراسم میثاق با شهدا، مراسم نمادین و اعطای هدایا به دانش آموزان استثنایی و ورزشکاران تحت پوشش بهزیستی، روز جمعه (9 آبان ماه) از ساعت 10 صبح و در فدراسیون تکواندو، مزار شهید گمنام، برگزار می‌شود. 
همچنین روز شنبه، 10 آبان ماه نیز مراسم نمادین اعطای هدایای کمیته ملی پارالمپیک به دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران دارای معلولیت و نابینا و کم بینای تحت پوشش سازمان بهزیستی در محل زمین چمن آکادمی برپا می‌شود. 
با توجه به شرایط موجود به دلیل بیماری کرونا، برنامه میثاق با شهدا و نیز اعطای هدایا در صورت مساعد بودن شرایط با حضور حداقل نفرات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
 
رکابزن سابق تیم ملی درگذشت
 
ملی‌پوش سابق دوچرخه سواری و برادر سرمربی فعلی تیم ملی درگذشت. 
محمد پراش که در سال‌های گذشته عضو تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان بود و در بازی‌های آسیایی هم حضور داشت، دار فانی را وداع گفت. 
محمد پراش برادر محمود پراش سرمربی فعلی تیم ملی کشورمان است. گفته می‌شود علت فوت او ایست قلبی بوده است. 
روزنامه ایران ورزشی درگذشت این ملی‌پوش سابق را به خانواده او و جامعه دوچرخه سواری تسلیت می‌گوید.
 

Page Generated in 0.0060 sec