printlogo


کد خبر: 217618تاریخ: 1399/8/7 00:00
فتیله پیچ

13 آبان، آخرین مهلت 
نقل و انتقالات لیگ کشتی
 
سازمان لیگ کشتی روز ۱۳ آبان ماه را به عنوان آخرین روز مهلت نقل و انتقالات نیم فصل بیستمین دوره لیگ برتر کشتی اعلام کرد. در شرایطی که دور رفت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی، مهرماه به پایان رسید و به دلیل برگزاری اردوهای تیم ملی این مسابقات فعلاً متوقف شده، سازمان لیگ کشتی در نامه‌ای به باشگاه‌های حاضر در مسابقات فرصت نقل و انتقالات را اعلام کرد.
بر این اساس باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی از روز ۳ تا ۱۳ آبان به مدت ۱۰ روز فرصت دارند تا قرارداد کشتی‌گیران جدید خود را در سازمان لیگ کشتی به ثبت برسانند. البته در این نامه تأکید شده با توجه به زمان‌بر بودن جذب کشتی‌گیران خارجی، تیم‌ها می‌توانند تا ۱۰ روز قبل از آغاز دور برگشت قرارداد کشتی‌گیران خارجی را ثبت کنند.
 
سخنگوی فدراسیون کشتی:
روند بهبود سوریان خوب است
 
سخنگوی فدراسیون کشتی با تشریح آخرین وضعیت درمانی و سلامتی حمید سوریان که به کرونا مبتلا شده، گفت که نایب رئیس فدراسیون روند بهبودی را به خوبی طی می‌کند. حمید سوریان بعد از یک هفته بستری بودن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا، روز دوشنبه به منزل برگشت تا ادامه روند درمانی خود را در قرنطینه خانگی پشت سر بگذارد. در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی در تشریح آخرین وضعیت سلامتی نایب رئیس فدراسیون گفت: «سوریان بعد از اینکه حدود یک هفته در بیمارستان بستری بود، مرخص شد اما به دلیل اینکه همچنان تست کرونای او مثبت بوده، باید در قرنطینه خانگی باشد.» او ادامه داد: «خوشبختانه طی تماس‌هایی که با او داشتم، حال سوریان مطلوب است و او باید به دلیل تست مثبتش فعلاً در منزل به ادامه روند درمانی مشغول باشد. مطمئناً او بعد از تست مجدد کرونا و در صورت منفی بودن جواب تست دوباره مثل گذشته به فدراسیون بر می‌گردد.» سخنگوی فدراسیون کشتی در پایان با آرزوی سلامتی برای تمامی بیماران کرونایی گفت: «فدراسیون کشتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات و اردوها با جدیت و حساسیت بسیار زیادی رفتار می‌کند تا مبادا کسی از اهالی کشتی دچار مشکل نشود.»
 
وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد
مرور بایدها و نبایدها برای داوران
 
وبینار داوری اتحادیه جهانی کشتی با موضوعات مختلف از جمله مدیریت رئیس تشک، توسط مدرسان این اتحادیه جهانی برگزار شد. در این وبینار داوری که توسط مدرسان اتحادیه جهانی برگزار شد با تأکید بر این موضوع که وظیفه رئیس تشک بسیار حیاتی و مهم است و مسئولیت تمامی قوانین به عهده اوست، موارد مختلفی مطرح شد مثل اینکه رئیس تشک باید کل جریان مسابقه را با دقت زیر نظر بگیرد بدون اینکه بخواهد در طول جریان مسابقه دچار حواس‌پرتی شود. اگر بین داور و قاضی اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، وظیفه اوست که نتیجه و رأی نهایی را صادر کند.
بر اساس مواردی که در این جلسه مطرح شده، تحت هیچ شرایطی رئیس تشک حق ندارد قبل از داور و قاضی رأی خود را اعلام کند. او باید صبر کند پس از اعلام نظر توسط داور و قاضی رأی خود را اعلام کند چون ممکن است رأی آنها را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.
همچنین به دیگر وظایف رئیس تشک از جمله تأیید یا رد ضربه فنی، پاسیویتی و اخطارها و همچنین توقف کشتی در موارد مختلف از جمله رسیدن به امتیاز عالی و مصدومیت کشتی‌گیران و ... تأکید شد.
 

 


Page Generated in 0.0051 sec