printlogo


کد خبر: 217615تاریخ: 1399/8/7 00:00
داورزنی و رها کردن یک پست بی‌اهمیت
در انتظار کرسی‌های مهم‌تر

طی روزهای گذشته و پس از برگزاری انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا، انتقادهایی متوجه محمدرضا داورزنی شد که چرا کرسی ریاستش در زون مرکزی آسیا را از دست داده و به حضور در هیأت‌رئیسه آسیا اکتفا کرده است؛ انتقادی که او در حاشیه جلسه تصمیم‌گیری لیگ والیبال درباره آن اظهارنظر و عنوان کرد تمام اتفاق‌ها زیر نظر و با هماهنگی خودش افتاده و قصد نداشته برای یک دوره دیگر رئیس زون مرکزی آسیا در والیبال باقی بماند.
اتفاق دیگری که در انتخابات آسیا افتاد، کناره‌گیری داورزنی از انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا بود که در نهایت با پیروزی خانم ریتا از اندونزی همراه بود.
داورزنی ابتدا درباره انتخابات ریاست AVC گفت: «اتفاقی که رخ داد این بود که در انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا کشورهای ایران، امارات و کویت کاندیدای ریاست بودند که مدتی بعد مشخص شد خانم ریتا از اندونزی هم ثبت‌نام کرده است. 
وی سابقه زیادی در آسیا و جهان دارد، اما بیش از 70 سال سن دارد. وقتی وی ثبت‌نام کرد، کشورهای دیگر از جمله ایران، امارات و کویت ترجیح دادند میدان را برای ریتا باز بگذارند. من هم به همین دلیل از کاندیداتوری ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا انصراف دادم.»
رئیس فدراسیون والیبال درباره کاندیدا نشدن برای پست ریاست آسیای مرکزی و از دست دادن این کرسی نیز اینطور اظهارنظر کرد: «من نه برای ریاست آسیای مرکزی کاندیدا بودم و نه برای پست دیگری؛ بلکه هدف ما این بود که عضو هیأت‌رئیسه کنفدراسیون آسیا باشیم و بتوانیم اقدامات خوبی برای ایران رقم بزنیم.
 تمام اتفاقاتی که رخ داد هماهنگ‌شده بود. برخی‌ها مدعی شدند ایران جایگاه خود را از دست داد که این موضوع صحت ندارد. آسیای مرکزی برای ایران آورده‌ای ندارد و ما این شرایط را فراهم کردیم که مالدیو به‌عنوان رئیس انتخاب شود.»
داورزنی تأکید کرد: «آسیای مرکزی برای ایران آورده‌ای ندارد که بخواهیم از امکانات، تجهیزات و... آن استفاده کنیم. ایران یک کشور قدرتمند در آسیا به‌شمار می‌رود و ما به‌دنبال این بودیم در جایگاهی قرار بگیریم که منافع کشورمان را بیشتر حفظ کنیم. عنوان ریاست آسیای مرکزی برای ما ارزشی نداشت، برای ما مهم است در هیأت‌رئیسه آسیا و جهان قرار بگیریم.»
رئیس فدراسیون والیبال معتقد است ایران باید جایگاه‌هایی داشته باشد که بتواند در تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده و از منافع ایران دفاع کند: «ضمن اینکه دنبال این هستیم نماینده‌های ایران در کمیته‌های مختلف انتخاب شوند تا از منافع ملی دفاع کنیم. می‌خواهیم در هیأت‌رئیسه آسیا و جهان جایگاه بهتری داشته باشیم، چون والیبال ایران جزو بهترین‌های جهان است و باید جایگاه بهتری داشته باشد. برخی تحلیل‌ها درست نیست و همه باید بدانند ما بر اساس برنامه، ریاست آسیای مرکزی را از دست دادیم.»
داورزنی طی سال‌های گذشته روند قابل قبولی را در کسب جایگاه‌های بین‌المللی داشته و اگرچه رشد چشمگیر والیبال ایران هم کمکش کرده، اما توانسته تا حدودی برای خودش در دنیای والیبال جا باز کند. با این حال هنوز هم فاصله بسیار زیادی تا جایگاه قابل قبول و داشتن یک کرسی مهم در آسیا و جهان دارد.
خانواده والیبال هم امیدوارند داورزنی کرسی کم‌اهمیت آسیای مرکزی را برای تصدی پستی مهم‌تر رها کرده باشد که در آینده‌ای نه‌چندان دور به آن خواهد رسید و والیبال ایران را حداقل در آسیا (که قدرت برتر مردان آن است) صاحب یک کرسی مهم و تأثیرگذار کند.
 

Page Generated in 0.0048 sec