printlogo


کد خبر: 217599تاریخ: 1399/8/6 00:00
سوژه روز
جوان‌ها همچنان در لیگ قهرمانان یکه‌تازی می‌کنند

رومینا تیموری    

هفته پیش وقتی بارسلونا موفق شد به یک برد قاطع مقابل فرانس‌واروش برسد، دوباره نگاه‌ها به سمت بازیکنان جوان گلزن در تاریخ لیگ قهرمانان جلب شد. دوتا از گلزنان بارسا در جریان پیروزی ۵ بر یک مقابل تیم مجارستانی زیر ۱۸ سال سن داشتند؛ آنسو فاتی و پدری. فاتی البته از فصل قبل گلزنی‌هایش را در مهم‌ترین لیگ باشگاهی دنیا شروع کرده بود. او با گلزنی در دیدار فصل پیش مقابل اینتر، با ۱۷ سال و ۴۰ روز سن به جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. یکی دیگر از بازیکنان جوانی که در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده بریل امبولو است که در سال ۲۰۱۴ و در حالی که پیراهن بازل را به تن داشت به لودوگورتس گل زد. او آن شب ۱۷ سال و ۲۶۳ روز سن داشت.
متئو کوواچیچ دیگر گلزن جوان تاریخ لیگ قهرمانان است. او وقتی در تیم دینامو زاگرب بازی می‌کرد موفق شد با ۱۷ سال و ۲۱۸ روز سن به لیون فرانسه گل بزند. آرون رمزی که این روزها برای یوونتوس بازی می‌کند، در سال ۲۰۰۸ و وقتی پیراهن آرسنال را می‌پوشید، در حالی که فقط ۱۷ سال و ۳۰۰ روز سن داشت پایش به گلزنی در لیگ قهرمانان باز شد. گل او واقعاً تماشایی بود و روی یک شوت محکم به دست آمد.
بویان کرکیچ که زمانی امید اول بارسایی‌ها برای تبدیل شدن به یک بازیکن تراز اول بود هم در جوانی برای خودش برو بیایی داشت. او در بازی با شالکه در سال ۲۰۰۸ تک‌گل سه امتیازی بازی را با ۱۷ سال و ۲۱۸ روز سن به ثمر رساند. اگر درخشش بویان ادامه‌دار می‌شد شاید قبل از مسی او بود که به ستاره اول بارسلونا تبدیل می‌شد.
کریم بنزما که حالا به سال‌های آخر بازی‌اش در رئال‌مادرید نزدیک شده، گلزنی در لیگ قهرمانان را خیلی زود شروع کرد؛ وقتی ۱۷ سال و ۳۵۲ روز سن داشت و برای لیون بازی می‌کرد. او در سال ۲۰۰۵ موفق شد دروازه روزنبرگ را باز کند. بنزما ممکن است بعدها لقب پیرترین گلزن تاریخ رقابت‌ها را هم از آن خود کند.
سس فابرگاس هم اولین گلش در این رقابت‌ها را در سال ۲۰۰۴ زد؛ وقتی آرسنال با روزنبرگ رو‌به‌رو شده بود و خودش ۱۷ سال و ۲۱۸ روز سن داشت. گل فابرگاس واقعاً به یادماندنی بود. او ابتدا بازیکن رقیب را به زیبایی هرچه تمام‌تر دریبل زد و بعد با یک ضربه‌فنی دروازه روزنبرگ را فرو ریخت.
مارتین پلین دیگر بازیکن جوان گلزن در تاریخ لیگ قهرمانان است؛ با ۱۷ سال و ۲۴۱ روز سن و برای اسپارتا پراگ در سال ۲۰۰۲. گل او با یک ضربه سر به تور دروازه نسبتاً خالی چسبید.
پیتر اوفوری کوایه غنایی هم تا همین پارسال و قبل از گلزنی آنسو فاتی به اینتر، جوان‌ترین گلزن تاریخ رقابت‌ها بود. او در سال ۱۹۹۷ موفق به گلزنی برای المپیاکوس شد و فقط ۱۷ سال و ۱۹۵ روز سن داشت. فاتی بعد از ۲۲ سال موفق شد رکورد او را برای خود کند و حالا باید دید چه کسی رکورد فاتی را در سال‌های آتی می‌شکند. 
 

Page Generated in 0.0054 sec