printlogo


کد خبر: 217577تاریخ: 1399/8/6 00:00
انتخابی عجیب در کشتی فرنگی
تصمیم خاص محمد بنا

 
با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی 2020 صربستان روز پنجشنبه 15 آبان‌ماه در 10 وزن در سالن 12هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. در حالی که این روزها کمتر کسی تصور می‌کرد محمد بنا برای کشتی فرنگی انتخابی بگذارد، اما او تصمیم خودش را گرفت و حالا می‌خواهد در هر 10 وزن انتخابی برگزار کند. در وزن 55 کیلوگرم محمد بنا یک تصمیم عجیب اتخاذ کرده است. 
او پویا ناصرپور را به یک وزن بالاتر برد و حالا در این وزن پویا دادمرز با سجاد عباس‌پور باید مسابقه انتخابی برگزار کنند. در وزن 60کیلوگرم با حضور پویا ناصرپور یک جنگ تمام‌عیار شکل گرفته است. ناصرپور یک وزن بالاتر آمده و حالا برنده او با مهدی محسن‌نژاد باید با علیرضا نجاتی روبه‌رو شود. نجاتی پدیده کشتی ایران در سال گذشته بود. در وزن 63کیلوگرم هم میثم دلخانی با رضا مردی روبه‌رو می‌شود. 
در وزن 67کیلوگرم حسین اسدی با محمدرضا گرایی باید کشتی بگیرد. گرایی یک وزن پایین آمده و برای گرفتن سهمیه این وزن در المپیک می‌خواهد تلاش کند و حالا حسین اسدی را در پیش رو دارد. در وزن 72کیلوگرم اشکان سعادتی‌فر و علی ارسلان حضور دارند که برنده این دو نفر باید با امین کاویانی‌نژاد سرشاخ شود. در وزن 77کیلوگرم هم محمدعلی گرایی با پژمان پشتام روبه‌رو می‌شود؛ نبردی تکراری که در این چند سال اخیر چندبار انجام شده است. در وزن 82کیلوگرم هم برنده جمال اسماعیلی و محمد ناقوسی باید با مهدی ابراهیمی روبه‌رو شود. در وزن 87کیلوگرم رامین طاهری با حسین نوری رقابت می‌کند؛ رقابتی که سال گذشته هم می‌توانست شکل بگیرد اما نوری به‌دلیل مصدومیت انصراف داد. در جام تختی این مسابقه انجام شد اما نوری به طاهری باخت. 
در وزن 97کیلوگرم مهدی علیاری و مهدی بالی باید با هم کشتی بگیرند و برنده آنها باید با محمدهادی ساروی روبه‌رو شود. در این وزن هم ساروی در جام تختی هر دو کشتی‌گیر را شکست داده و حالا یک‌بار دیگر این روند تکرار می‌شود. در وزن 130کیلوگرم امیر قاسمی‌منجزی، علی‌اکبر یوسفی و امین میرزازاده به‌صورت دوره‌ای به مصاف هم می‌روند و برنده به عضویت تیم ملی درمی‌آید. محمد بنا هر سال تیم خود را بر اساس اعزام به تورنمنت‌ها انتخاب می‌کرد اما امسال با توجه به تعطیلی مسابقات و اردوها تصمیم گرفته این انتخابی را بگذارد تا کشتی‌گیران شانس حضور در مسابقات را هم پیدا کنند. به رقابت‌های لیگ برتر که نمی‌شود خیلی اکتفا کرد. اگر قرار بود این مسابقات را هم محمد بنا برگزار نکند، تیم او باید بدون مسابقه راهی مسابقات جهانی می‌شد که این اصلاً منطقی نبود. رقابت‌های جهانی صربستان روزهای 22 تا 30 آذرماه در شهر بلگراد برگزار می‌شود.
 
 

Page Generated in 0.0042 sec