printlogo


کد خبر: 217576تاریخ: 1399/8/6 00:00
برگزاری انتخابی کشتی؛ 15 آبان در سالن 12 هزار نفری
عدالت یا رضایت همه؟
انتخابی تیم ملی باید سر وزن قانونی با وزن‌کشی در صبح روز برگزاری مسابقات و با انجام تست دوپینگ برگزار شود تا بتوان به خروجی آن اعتماد کرد

 
ایران ورزشی - بعد از مدت‌ها کش‌و‌قوس بالاخره فدراسیون کشتی با درخواست کادر فنی اعلام کرد مسابقات انتخابی را برگزار می‌کند؛ انتخابی که بیش از آنکه به‌دنبال برقراری عدالت و کمک به کشتی باشد، کارآیی‌اش برای بستن دهان منتقدان است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای انتخاب نفرات اصلی خود در هفت وزن اعلام کرده انتخابی برگزار می‌کند و وزن 74کیلوگرم هنوز مشخص نیست چه زمانی و به چه شکل برگزار می‌شود. رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی 2020 صربستان روز پنجشنبه 15 آبان‌ماه در 7 وزن در سالن 12هزار نفری آزادی تهران برگزار می شود. نکته مهم اینجاست که محمد بنا هم در هر 10 وزن کشتی فرنگی هم اعلام کرده انتخابی برگزار می‌کند. شاید تعطیلی 8ماهه در کشتی باعث شده محمد بنا یک‌بار دیگر کشتی‌گیران خود را به میدان رقابت بفرستد تا ببیند کشتی‌گیرانش در چه وضعیتی قرار دارند.
در کشتی آزاد و در وزن 57کیلوگرم رضا اطری با علیرضا سرلک و رحمان عموزادخلیلی با نادر حاج‌آقانیا روبه‌رو می‌شوند. حضور رحمان عموزاد در این وزن منجر به وزن کم کردن‌های او می‌شود. در وزن 61کیلوگرم بهنام احسان‌پور با مجید داستان روبه‌رو می‌شود. شاید بهتر بود در این وزن رحمان عموزاد امتحان می‌شد. در وزن 70کیلوگرم یونس امامی، امیرحسین حسینی و عرفان الهی حضور دارند که برنده حسینی و الهی با امامی روبه‌رو می‌شود.
در وزن 86کیلوگرم حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و احمد بذری حضور دارند که برنده قاسم‌پور و بذری به دیدار حسن یزدانی می‌رود. در وزن 92کیلوگرم علیرضا کریمی که همین چند روز مدعی شده بود، در حال تمرین برای مسابقات جهانی است و قصد دارد در جهانی کشتی بگیرد، اما به خواست کادر فنی نامش از فهرست نفرات منتخب برای این وزن خارج شد. در این وزن محمدجواد ابراهیمی، حسین شهبازی، محمدحسین میرباغبان، حسین جلالی‌نژاد و ارشک محبی حضور دارند. هنوز دلیل انتخاب ارشک برای این انتخابی مشخص نیست. ارشک همین چند روز به محمدجواد در لیگ برتر باخت اما باز هم به او میدان دادند. هنوز دلیل دعوت از شهبازی و میرباغبان هم نامشخص است. در این وزن ابتدا آقایان شهبازی، میرباغبان، جلالی‌نژاد و ارشک محبی بر اساس قرعه در دو گروه قرار گرفته و پس از تعیین نفرات اول هر گروه آنها با هم کشتی گرفته و سپس نفر برنده به دیدار محمدجواد ابراهیمی می‌رود.
در وزن 97کیلوگرم مجتبی گلیج، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی حضور دارند. در وزن 125کیلوگرم پرویز هادی، یدالله محبی، امیرحسین زارع، امین طاهری و عباس فروتن باید با هم سرشاخ بشوند. هم محبی و هم طاهری در لیگ برتر عملکرد ضعیفی داشتند.
 محبی در جهانی 2019 بد ظاهر شد و بعد در جام تختی هم که در کرمانشاه برگزار شد نتوانست به فینال برسد و در لیگ برتر هم خیلی امیدوارکننده نبود، اما با این حال مجوز حضور در انتخابی را به دست آورد. امین طاهری هم همین چند روز پیش در لیگ برتر به عباس فروتن باخت اما حالا یک‌بار دیگر باید با هم کشتی بگیرند؛ چرا؟ مشخص نیست. 
البته شاید هم مشخص باشه کسی نتواند به روی خودش بیاورد! این انتخابی بیش از آنکه به‌دنبال منافع کشتی ایران باشد و یا به برقراری عدالت کمک کند؛ برای بستن دهان منتقدان است. دیگر کسی اعتراض نکند که چرا در کشتی انتخابی برگزار نمی‌شود. اینکه خروجی این انتخابی چه خواهد بود، نامشخص است. انتخابی تیم ملی باید سر وزن قانونی با وزن‌کشی در صبح روز برگزاری مسابقات و با انجام تست دوپینگ برگزار شود تا بتوان به خروجی آن اعتماد کرد.
 

Page Generated in 0.0057 sec