printlogo


کد خبر: 217575تاریخ: 1399/8/6 00:00
رونمایی روس‌ها از معادن کشتی
قهرمانانی که مقابل جوانان زانو زدند

روس‌ها یک هفته پس از برگزاری جام روسیه، رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد روسیه به منظور حضور در مسابقه‌های جهانی 2020 بلگراد صربستان را در روزهای 25 تا 27 مهرماه در شهر «نارو فومینسک» در جمهوری اوستیای شمالی برگزار کردند.
رقابت‌های انتخابی کشتی آزاد روسیه روزهای 25 تا 27 مهرماه در شهر نارو فومینسک در جمهوری اوستیای شمالی برگزار شد و اغلب نامداران و مدال‌داران کشتی آزاد روسیه پس از هفت ماه تعطیلی دوباره با حضور در آن به میدان رقابت‌ها بازگشته بودند.
نکته مهم انتخابی روس‌ها دست پر کشتی این کشور بود که هر سال چهره‌های جدید و مدعی را به دنیای کشتی معرفی می‌کند. این اتفاق امسال هم رخ داد و چهره‌های جدیدی آمدند تا خودشان را به کشتی دنیا معرفی کنند. روس‌ها با انتخابی خود معادن پر از ستاره خود در عرصه کشتی را به معرض نمایش گذاشتند، به همین دلیل هم این سؤال وجود دارد که آیا  امکان قیاس کشتی ایران و روسیه در این زمینه وجود دارد؟ آنها که می‌گویند باید انتخابی تیم ملی کشتی در ایران همانند روسیه برگزار شود آیا می‌توانند داشته‌های ایران با روسیه را هم قیاس کنند؟
در وزن 57کیلوگرم که کشتی‌گیرانی نظیر زائور اوگویف، عظمت توسکایف، احمد ادریس‌اف و مسلم سعدالله‌یف حضور داشتند، اوگویف قهرمان سال گذشته جهان با غلبه بر توسکایف در دیدار فینال به عضویت تیم ملی روسیه درآمد، اما در وزن 61کیلوگرم کشتی‌گیر جوانی به نام عباس گادژی ماگومداف با غلبه بر سایر رقبای خود، ملی‌پوش روس‌ها برای مسابقه‌های جهانی بلگراد شد؛ جوان و تازه‌واردی که باید جای رسول ادریسوف را که سال گذشته به مدال نقره جهان رسیده بود پر کند. در وزن 65کیلوگرم گادژی مراد رشیداف با غلبه بر احمد چاکایف نفر اول این وزن شد.
کشتی‌گیر تازه‌وارد دیگری به نام چرمن والی‌یف ستاره وزن 70کیلوگرم روس‌ها در این مسابقات شد. او در حضور رقبایی چون دیوید بایف، قربان شیرایف و روسلان ژاندایف توانست خودش را نشان بدهد. مهم‌ترین اتفاق در وزن 74کیلوگرم افتاد؛ جایی که چهار قهرمان جهان به نام‌های ختاگ تسابولوف، رسول گادژی ماگومداف، ماگومد قربان علی‌اف و زائوربک سیداکوف نتوانستند بار دیگر به عضویت تیم ملی روسیه درآیند و دوبنده این وزن را در اختیار کشتی‌گیر جوانی به نام رازمبک جمال‌اف قهرمان زیر 23 سال جهان قرار دادند. در حضور این همه ستاره یک کشتی‌گیر جوان می‌درخشد تا مشخص شود روس‌ها چرا اصرار به برگزاری انتخابی دارند. احمد عثمان‌اف هم نماینده روس‌ها در وزن 79کیلوگرم شد.
دارن کورقلی اف که در جریان مسابقه‌های جهانی مغلوب حسن یزدانی کشتی‌گیر کشورمان شده، در حضور آرتور نایفونوف، ماگومد رمضان‌اف و آرسن علی موسی علی‌اف صاحب دوبنده وزن 86کیلوگرم تیم روسیه شد. در وزن 92کیلوگرم نیز علی‌خان جبرائیلف با غلبه بر ماگومد قربان‌اف عضو تیم ملی روسیه شد در حالی که در این وزن نفراتی مثل باتیربک ساکولوف و آنزور اوریشف هم حضور داشتند.
عبدالرشید سعدالله‌یف سرشناس‌ترین کشتی‌گیر آزادکار روس‌ها با غلبه بر کشتی‌گیر جوان‌تر از خود به نام اصلان بک سوتی‌یف به عنوان قهرمانی رسید، اما عملکرد اصلان مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در وزن 125کیلوگرم هم آلان خوگایف با شکست شامیل شاریپوف در دیدار فینال برای مسابقه‌های جهانی صربستان برگزیده شد. درخشش سه کشتی‌گیر در رده سنی امیدها نشان از این دارد که روس‌ها بلافاصه به‌دنبال کشف استعداد‌های ناب هستند. دو تن از این کشتی‌گیران به عنوان قهرمانی رسیدند و یک نفر هم به سعدالله‌اف باخت. سیداکوف خودش 23ساله است اما حالا یک جوان 19ساله جای او را می‌گیرد. سعدالله اف نیز با 25 سال سن حالا توسط یک جوان 19ساله تهدید می‌شود. این معنی انتخابی است؛ نه آنچه اینجا فقط برای بستن منتقدان برگزار می‌شود. انتخابی می‌گذارند اما خودشان هم نمی‌توانند به فرد برنده اعتماد کنند.
 

Page Generated in 0.0059 sec