printlogo


کد خبر: 217557تاریخ: 1399/8/6 00:00
بوسه بر لوگوی الریان هواداران عصبانی را خشمگین کرد
ریزش 200 هزار نفری محبوبیت شجاع
تا همین هفته قبل صفحه شخصی او 5/2 میلیون دنبال کننده داشت اما به فاصله کمتر از یک هفته و بعد از حضورش در الریان این عدد به 3/2 میلیون رسید

 
شجاع خلیل‌زاده عصر یکشنبه روی سکوهای ورزشگاه خانگی تیمش مشغول تماشای بازی حساس با الدحیل بود؛ مسابقه‌ای که با گل دقیقه پایانی رامین رضائیان به سود دحیل تمام شد. شجاع ساعتی بعد از این مسابقه سرانجام به صورت رسمی از سوی باشگاه الریان به عنوان بازیکن جدید معارفه شد. این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که پیش از این گفته می‌شد به خاطر نوع جدایی شجاع از پرسپولیس و اینکه حضور او در تیم قطری مسأله دارد، الریان نتوانسته رسماً از این خرید تازه‌اش رونمایی کند اما با اتفاقی که یکشنبه شب رقم خورد مشخص شد بعید است پیگیری‌های حقوقی باشگاه پرسپولیس برای اینکه ثابت کند فسخ قرارداد شجاع قانونی و درست نبوده به جایی برسد و به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس باید باور کنند و بپذیرند که شماره 3 سابقاً محبوب تیم‌شان از این پس با همان شماره برای تیم الریان بازی خواهد کرد.
 
بوسه حاشیه‌ساز بر لوگو
شجاع در مراسم معارفه خود پیراهن قرمز و مشکی الریان را به تن کرد اما آنچه باعث شد تا خشم هواداران پرسپولیس از او بیشتر شود بوسه‌ای بود که به لوگوی الریان زد. قاعدتاً شجاع از کودکی طرفدار الریان نبوده و این تیم قطری در سطح آسیا و منطقه تیم مقتدر و پرطرفداری نیست که علقه‌ای نسبت به آن در ذهن و قلب خلیل‌زاده ایجاد شده باشد اما شجاع با این حرکت خود کاری کرد تا هواداران عصبانی پرسپولیس را عصبانی‌تر کند. البته ظاهراً شجاع قصد داشته با این حرکتش نشان دهد نسبت به هر تیمی که در آن بازی می‌کند تعصب و علاقه دارد اما این بوسه به خاطر بوسه‌هایی که او قبلاً به لوگوی پرسپولیس زده بود و بعد نوع جدایی‌اش در این مقطع حساس حسابی جنجالی و حاشیه‌ای شد و خشم دوباره هواداران پرسپولیس را برانگیخت. تا پیش از این برخی از هواداران پرسپولیس به خاطر سستی یا بی‌کفایتی رسول پناه در مواجهه با مسأله قرارداد شجاع، اختلاف ریال و دلار و مشکلات مالی تا حدودی به شجاع بابت این جدایی حق می‌دادند و با او همراه می‌شدند اما عده بیشتری هم به خاطر اینکه او دو ماه قبل از فینال لیگ قهرمانان تیم را ترک کرده از او رو برگردانده بودند اما با بوسه‌ای که شجاع به لوگوی الریان زد تعداد هواداران پرسپولیس که از شماره 3 سابق خود روی برگردانده‌اند هر لحظه در حال بیشتر شدن است و این بازیکن حالا ملی‌پوش لحظه به لحظه بخشی از دوستداران و هوادارانش را از دست می‌دهد.
 
تقصیر مسئول باشگاه الریان بود!
دیروز در پی بالا گرفتن انتقادها از بوسه حاشیه‌ساز شجاع بر لوگوی الریان او در مصاحبه کوتاهی در این باره توضیح داد: «واقعاً قصد نداشتم با این کار هواداران عزیز پرسپولیس را برنجانم اما یکی از مسئولان باشگاه از من خواست که این کار را انجام دهم. شما بگویید وقتی یکی از مسئولان باشگاه این کار را از من درخواست کرد آیا می‌توانستم جواب منفی بدهم؟ متأسفانه یکسری از افراد از این عکس سوءاستفاده کردند اما خدا خودش شاهد است که این کار را برای ناراحت کردن هواداران انجام ندادم. مسئول باشگاه از من چنین درخواستی داشت و من هم به درخواست او این کار را انجام دادم.» خلیل‌زاده در پایان گفت: «قصد من ناراحت کردن هواداران عزیز پرسپولیس نبود چرا که آنها همیشه برای من محترم و مهم هستند. اگر این کار من باعث ناراحتی شده از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که هیچ قصدی برای ناراحت کردن آنها نداشتم.»
 
کامنت‌هایی سرشار از خشم و نفرت
شجاع خلیل‌زاده ساعتی بعد از معارفه رسمی در باشگاه الریان متنی در صفحه اینستاگرامش با محتوای خداحافظی از هواداران پرسپولیس منتشر کرد تا به نوعی از عصبانیت آنها بکاهد و موضوع جدایی‌اش را توجیه کند. البته شجاع در این پست تأکید کرده بود که نمی‌خواهد ماجراهای مربوط به رسول پناه و آنچه باعث جدایی‌اش شده را باز کند ضمن اینکه او اشاره کرده بود خداحافظی‌اش از هواداران پرسپولیس مقطعی و موقتی است. با این حال زیر این پست شجاع تا بعد از ظهر دیروز نزدیک به 97 هزار کامنت دیده می‌شد که غالب آنها از سوی هواداران عصبانی و خشمگین پرسپولیس بود. آنها در جواب نامه خداحافظی شجاع به او تاخته بودند و با برشمردن مسائل مختلف و انتقاد نسبت به او و جدایی‌اش در این مقطع حساس و اینکه دلارهای عربی را به فینال آسیا و همراهی پرسپولیس ترجیح داده از خلیل‌زاده خواسته بودند خداحافظی‌اش موقت نباشد و برای همیشه پیراهن پرسپولیس را فراموش کند. شاید به خاطر تعدد این کامنت‌های سراسر خشم و نفرت بود که شجاع در پست بعدی‌اش که دیروز منتشر کرد و با بارگذاری تصویرش با پیراهن الریان نوشت: «چالش جدید، فصل جدید و زندگی جدید» کامنت‌های این پست را بست تا بیش از این ناسزا نشنود.
 
رقابت عجیب با کنعانی در نظرسنجی AFC
یکشنبه شب و در روز نخست این نظرسنجی‌ها برخی هواداران پرسپولیس با به تصور کشیدن اختلاف زیاد شجاع و کنعانی (15 به 75 درصد آرا) در اینستاگرام به شجاع نشان دادند جدایی از پرسپولیس چه عواقبی دارد. با این حال بعدازظهر دیروز معادلات این نظرسنجی تغییر کرد و با ورود گسترده هواداران النصر به این نظرسنجی اینترنتی و رأی دادن به مایکون مدافع برزیلی تیم محبوب‌شان این بازیکن با رأی 55 درصدی پیش افتاد و عجیب اینکه شجاع 26 و کنعانی 19 درصد آرا را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تا ساعت 14:30 دیروز آرای سه گزینه دیگر یعنی مهدی بن‌عطیه، عبداله مادو و طارق سلمان به یک درصد هم نرسیده بود!
 
ریزش 200 هزار نفری در اینستاگرام
با اینکه اعضای کادر فنی و همبازیان سابق و فعلی شجاع در پرسپولیس همچنان پشت این بازیکن هستند و رسول پناه را در این جدایی مقصر می‌دانند اما شجاع در بین هواداران پرسپولیس دیگر آن وجهه سابق را ندارد و از محبوبیتش هم به میزان قابل توجهی کاسته شده است.
مثال بارز آن ریزش 200 هزار نفری دنبال‌ کنندگانش در اینستاگرام است. تا همین هفته قبل صفحه شخصی او 5/2 میلیون دنبال کننده داشت اما به فاصله کمتر از یک هفته و بعد از حضورش در الریان این عدد به 3/2 میلیون رسید و پیش‌بینی می‌شود حتی این عدد کمتر از این هم بشود.
 
 

Page Generated in 0.0063 sec