printlogo


کد خبر: 217556تاریخ: 1399/8/6 00:00
کامیابی‌نیا: برد دربی و بعد از آن گلات را با هم می‌خواهیم
با قهرمانی آسیا کهکشانی می‌شویم
درست است که تیم‌های شرق آسیا و فوتبال‌شان با تیم‌های غرب متفاوت است اما نباید فراموش کرد تیم السد یا النصری که ما آن را شکست دادیم هیچ دست‌کمی از تیم‌های شرق آسیا ندارند

ناصرقراگزلو     

کمال کامیابی‌نیا ملقب به کمال گتوزو یکی از هافبک‌های خوب پرسپولیس در چند سال اخیر محسوب می‌شود؛ بازیکنی که به اتفاق احمد نوراللهی بدون شک ستونی در خط میانی تیم پرسپولیس محسوب می‌شود. کمال در مصاحبه اختصاصی با ایران ورزشی از جاه‌طلبی‌های پرسپولیس و کسب عنوان کهکشانی در صورت به دست آوردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان حرف می‌زند.

 
پرسپولیس روزهای خیلی سختی را سپری می‌کند. در این رابطه چه صحبتی داری؟
 بله دوران سختی را سپری کردیم، تیم ما در چند مدت اخیر بحران کم نداشته، مشکلات ریز و درشتی را هم داشتیم اما مهم این است که همه این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و آن را به قول فوتبالی خودمان دریبل کردیم و با عزم جدی به تلاش‌مان اضافه کردیم و مصمم‌تر تمرین و بازی کردیم و قهرمانی‌ها را پشت سر هم کسب کردیم که آخرین آن رکورد پوکر قهرمانی بوده و بعد هم رسیدن به فینال آسیا در عین شایستگی بود که نگاه همه آسیا را بار دیگر به فوتبال ایران و پرسپولیس معطوف ساخت.
راه‌تان اما برای قهرمانی در آسیا خیلی سخت است چون در فینال باید با تیمی از شرق آسیا بازی کنید که سبک بازی و سرعتش با غرب آسیایی‌ها بسیار متفاوت است.
 درست است که تیم‌های شرق آسیا و فوتبال‌شان با تیم‌های غرب متفاوت است اما نباید فراموش کرد تیم السد یا النصری که ما آن را شکست دادیم هیچ دست‌کمی از تیم‌های شرق آسیا ندارند به همین دلیل هم من معتقدم تیم‌هایی نظیر السد و النصری که ما آنها را شکست دادیم نه تنها ضعیف‌تر از شرقی‌ها نیستند بلکه شاید کمی قوی‌تر از آنها هم باشند به همین دلیل باز هم با همان عزم و اراده قوی که داشتیم خیلی آماده از دل مسابقات لیگ برتر، پای به فینال مسابقات می‌گذاریم و با دعای خیر هواداران‌مان و هدایت بی نظیر کادر فنی کاربلدمان و تلاش خیلی زیاد به عنوان اولین تیم ایرانی عنوان لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کنیم تا بعد از پوکر و رسیدن به فینال، قهرمانی آسیا را به دست آوریم.
به نظر جاه‌طلبی تیم‌تان تمامی ندارد؟!
 دقیقاً همین است چون اگر قرار بود زود به موفقیت راضی شویم پوکر نمی‌زدیم یا جدا از آن عناوین دیگری از قبیل سوپر جام یا عنوان جام حذفی را به دست نمی‌آوردیم.
برای مسابقات لیگ برتر و اولین دیدارتان مقابل سایپا چه صحبتی داری؟
 خیلی خوب تمرین کردیم و با وجود اینکه تیم‌مان خیلی خسته از آسیا برگشت و فشار زیادی را متحمل شدیم کادر فنی و مربی بدنسازمان سعی کردند با ریکاوری خوب و استراحت تیم را به بهترین شکل برای شروع در لیگ آماده کنند. سایپا تیم خوبی است و سرمربی این تیم سعی داشته با تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها تیم خوبی را روانه لیگ بیستم سازد به همین دلیل اطمینان داشته باشید مثل یک قهرمان استارت می‌زنیم و با ارائه یک بازی خوب و هدفمند سایپا را شکست می‌دهیم تا با برد برای موفقیتی دیگر در ادامه راه بی‌نظیری که در لیگ برتر در این چند ساله داشتیم گام برداریم.
دقیق‌تر و شفاف‌تر در این خصوص حرف می‌زنی؟
 بله، منظور من ثبت رکورد دیگری در لیگ برتر است یعنی اینکه امسال در لیگ برتر بیستم هدف ما باز هم قهرمانی و ثبت گلات یعنی پنجمین عنوان قهرمانی است. عطش بازیکنان تیم ما برای کسب عنوان قهرمانی تمامی ندارد و روحیه قهرمانی و کسب موفقیتی جدید و بزرگ موجب شده اولویت اصلی‌مان قهرمانی در فینال آسیا و پس از آن درو کردن همه عناوین داخلی باشد.
درخصوص دربی دور رفت که هفته هشتم برگزار می‌شود چه صحبتی داری؟
 دربی یک بازی خاص و به قول خودمان دیداری است که سه امتیاز دارد اما به شرایط دو تیم در جدول بستگی ندارد. تمام نگاه هواداران به این دیدار مهم است و ما هم به خاطر بزرگی تیم‌مان و خوشحال کردن هواداران‌مان در دربی هم پیروز می‌شویم چون خوب می‌دانیم که برای قهرمانی و گلات زدن باید دربی و بقیه بازی‌ها را ببریم تا شادی و خوشحالی قهرمانی برای هواداران‌مان حلاوت بیشتری داشته باشد.
در فاصله کمتر از دو ماه مانده به فینال با کنعانی‌زادگان که صحبت می‌کردم به این نکته اشاره داشت که شب و روز به قهرمانی آسیا و پیروزی در فینال فکر می‌کند. تو هم چنین افکاری داری؟
 محمدحسین کاملاً درست گفته چون فکر قهرمانی مهم‌ترین فکر همه بازیکنان و کادر فنی تیم ما است چه بسا خوب می‌دانیم تیمی که همه عناوین داخلی چند سال اخیر را کسب کرده و تاریخ سازی داشته با پیروزی در فینال و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به نوعی به عنوان تیم کهکشانی خودش را در آسیا به فوتبال‌دوستان معرفی خواهد کرد.
 گویا به عنوان کهکشانی خیلی علاقه داری!
 بله صددرصد چون من طرفدار سرسخت رئال مادرید هستم و این تیم محبوب‌ترین تیم من در اروپا است که خوشبختانه با پیروزی در ال‌کلاسیکو بار دیگر بر این نکته صحه گذاشت که در اسپانیا و اروپا رقیب ندارد و تیمی حریف آن نیست و نمی‌شود.
اما سرمربی‌تان بارسایی است و...!
 بله اما بیشتر تیم ما رئالی هستند. از آقا کریم و آقای مطهری بگیرید تا خیلی دیگر از بازیکنان ما که رئالی هستند و برد ال‌کلاسیکو هم خیلی به ما چسبید و خودمانی‌تر بگویم به دل‌مان چسبید.
در فوتبال ایران و خارج از کشور الگوهای فوتبالی‌ات در پست هافبک چه بازیکنانی هستند؟
 آقا کریم در فوتبال ایران الگوی فنی من است. هافبک میانی‌ای که در دوران بازی بی‌نظیر بودند و من از ایشان خیلی یاد گرفتم و همین چند سال هم که مربی‌مان بودند سعی کردم خیلی از ایشان یاد بگیرم. انصافاً جدا از کار تیمی و تمرینات گاهی اوقات آقا کریم مواردی را به من می‌گوید که برایم واقعاً با ارزش است. الگوی خارجی‌ام هم چند نفر هستند اما شاید مودریچ یکی از آنها باشد که انصافاً در ال‌کلاسیکو هم یکی از بهترین‌های رئال بود و با حرکت عالی و شوت زیبایش تیر خلاص را به پیکر بارسا وارد ساخت. رئال دو باخت بد در اسپانیا و لیگ قهرمانان قبل از ال‌کلاسیکو داشت که برد در لالیگا به وضعیت کهکشانی‌ها سر و سامان بخشید و شرایط را برای ادامه راه و موفقیت هموار ساخت چون برد و باخت در ال‌کلاسیکو جدا از جنبه امتیازی‌اش تبعات روحی روانی بسیار مثبتی برای تیم برنده دارد.
 

Page Generated in 0.0060 sec