printlogo


کد خبر: 217553تاریخ: 1399/8/6 00:00
با انتصاب مدیران کاربلد باشگاه‌ها را احیا کنیم

سعید فائقی     

شاید بشود نوعی رکورد تلقی کرد که در هفته تربیت بدنی دو باشگاه پرطرفدار در پایتخت هر دو بدون مدیر عامل بودند. روزهایی که به نام روز دستگاه یا فعالیت یا پدیده و از این نوع نامگذاری می‌شوند، تبدیل می‌شوند به نماد آن دستگاه یا فعالیت یا پدیده و مخصوصاً دستگاه‌ها سعی می‌کنند عملکرد خود را در آن روز با سر و صدا و پرطمطراق عرضه کنند. گرچه به دلیل اوضاع و احوال کرونایی هفته تربیت بدنی و ورزش در سکوت سپری شد.
خدا وکیلی انتظار هم نبود که دستگاه ورزش در این روزها نه تنها به عنوان دستگاه متولی ورزش بلکه به عنوان صاحب و مالک پرسپولیس و استقلال در ایامی که پرسپولیس باید بدون دغدغه خود را برای فینال باشگاه‌های آسیا آماده کند و استقلال برای لیگ آینده با تدارکات لازم و کافی آماده شود و هر دو باشگاه دغدغه‌های شکایت بین‌المللی را باید چاره کنند و مهم‌تر از همه عوامل ذکر شده محیطی امن در دو باشگاه باید به وجود آید که بتوان آنها را با طیب خاطر از طریق فرابورس عرضه کرد و کاری کرد که برای کشف قیمت بهینه و ارزش عادله سهام دو باشگاه شرایط مهیا گردد شاهد باشیم که پرسپولیس و استقلال دچار بحران مدیریتی شده و روزهای نابسامانی را سپری کنند.
البته ‌ای کاش مشکل فقط دو باشگاه بود که فدراسیون فوتبال هم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و کار به ‌جایی می‌رسد که با اعلام بالا رفتن پنجاه درصد هزینه‌های بیمه حتی فدراسیونی را که تاکنون بدون سر و صدا به کار خود مشغول بود، با سر و صدا مواجه نموده و در این روزهای کرونایی که فدراسیون پزشکی مسئولیت مقابله با آن ‌را برعهده دارد، با این افزایش هزینه پنجاه درصدی بیمه ورزش بحران‌آفرینی دیگری در حوزه مدیریت ورزش به وجود آید.
به نظر می‌رسد ما در هفته تربیت بدنی که باید مهارت‌آموزی خود را در ابعاد مختلف از درست راه رفتن تا منظم بودن و اصلاح کردن به معنی ورزش‌های اصلاحی را به کار بردن و همه مهارت‌هایی که از طریق ورزش و تربیت بدنی در جامعه نهادینه می‌شود را در معرض اطلاع عمومی قرار دهیم، متأسفانه در مقابل، مهارت‌های بحران‌زا را به نمایش گذاشتیم.
باور بفرمایید ورزش در حوزه تعلیم و تربیت بسیار مؤثر بوده و مادر تربیت انسان‌ها ورزش است و ورزش را این حقیر همیشه در حوزه تربیتی تلقی می‌کردم اما وقتی خدمت در ورزش نصیبم شد، از عمق جان اعتقاد پیدا کردم که ورزش هنر است و قهرمانان این مرز و بوم از اوج هنرمندی برخوردارند و به همین دلیل وقتی در حوزه هنر از قهرمانان استفاده شده، درخشیده‌اند پس انصاف نیست هنر ورزش را با ناکارآمدی مدیریتی با مشکل مواجه کنیم.
برای اداره کردن پست‌های مدیریتی ورزش دقت بسیار باید به خرج داد و با انتصاب مدیران کارآمد باشگاه‌ها را احیا کنیم. مدیران کاربلد زودتر از مدیران متوسط خصوصی‌سازی را محقق می‌سازند.
 

Page Generated in 0.0049 sec