printlogo


کد خبر: 217550تاریخ: 1399/8/6 00:00
بازار نقل و انتقالات مثل میدان میوه و تره‌بار شده
بختیار رحمانی: مذاکره استقلال جدی نبود
الان شرایط بازار نقل و انتقالات مثل میدان میوه و تره‌بار شده که واقعاً عجیب است. وقتی هر کدام از باشگاه‌ها تماس می‌گیرند می‌گویند چقدر پول می‌خواهی؟ به نظرم اینطور شأن و شخصیت بازیکن از بین می‌رود

سمیرا شیرمردی  @SamiraShirmard

مدتی است در فضای مجازی خبر بازگشت بختیار رحمانی به استقلال مطرح شده و حتی گفته می‌شود او قرار است جایگزین علی کریمی شود. اگرچه این مسأله خیلی جدی مطرح نشد اما همین بحث‌ها و البته مسأله داغ منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران، بالا رفتن قیمت بازیکنان داخلی و... باعث شد به سراغ بختیار رحمانی برویم تا با او صحبت کنیم. بختیار رحمانی که فعلاً بدون تیم است و تلاش می‌کند باز هم لژیونر شود، حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.
 
این روزها کجا هستید و چه می‌کنید؟
من تمرینات را فعلاً به صورت انفرادی دنبال می‌کنم و منتظر ۲، ۳ تیم بودم که از ایران خارج شوم و بروم اما کرونا و مشکلات ویزا باعث شد فعلاً منتظر بمانم.
یعنی امکان دارد باز هم لژیونر شوید؟
دوست دارم این اتفاق بیفتد چون شرایط در ایران واقعاً از هر لحاظ سخت است. من نمی‌گویم پول برایم مهم نیست اما زیاد هم دنبال آن نیستم ولی الان شرایط بازار نقل و انتقالات مثل میدان میوه و تره‌بار شده که واقعاً عجیب است. وقتی هر کدام از باشگاه‌ها تماس می‌گیرند، می‌گویند چقدر پول می‌خواهی؟ به نظرم اینطور شأن و شخصیت بازیکن از بین می‌رود. من باز هم می‌گویم هدفم متفاوت است و زیاد دنبال پول نیستم. به خاطر همین دوست دارم شأن و شخصیتم حفظ شود و جایی بروم که بتوانم خوب کار کنم. الان هم منتظر یکسری پیشنهاد هستم که از ایران بروم اما هنوز چیزی مشخص نیست.
شما می‌گویید پول چندان برای‌تان مهم نیست. پس دوست دارید در مورد چه مسأله‌ای با شما صحبت کنند؟
ببینید مدیر باشگاه زنگ می‌زند و هنوز سلام و احوالپرسی نکردیم، می‌گوید چقدر پول می‌خواهی؟ چرا باید شرایط اینطور باشد؟ من دوست دارم به من بگویند بیا کمک کن. بعد در مورد مسائل دیگر صحبت کنیم. الان با انگیزه بالایی که من دارم، فقط می‌خواهم خوب کار کنم چون در چند فصل اخیر به دلایل مختلف، آنطور که باید دیده نشدم و فکر می‌کنم حالا وقتش رسیده که خودی نشان دهم. همیشه می‌گویند بهترین سن برای بازیکن ۲۹، ۳۰ سالگی است که الان من در چنین شرایطی قرار دارم و تمام تلاشم را می‌کنم این فصل، فصل خوبی برایم باشد. به خاطر همین این روزها تمرینات فشرده و خوبی انجام می‌دهم که با آمادگی کامل وارد مسابقات شوم. باز هم می‌گویم برایم پول مهم نیست، فقط باید خوب رفتار کنند.
شاید برای شما الان پول چندان مهم نباشد اما اکثر بازیکنان الان فقط به پول فکر می‌کنند و دوست دارند اولین صحبتی که با آنها می‌شود بحث مالی باشد. به خاطر همین هم احتمالاً مدیران باشگاه‌ها در اولین صحبت، بحث مسائل مالی را پیش می‌کشند.
درست است اما من اینجوری نیستم. من می‌خواهم خیلی چیزها را ثابت کنم. تا الان ۲، ۳ پیشنهاد خوب داشتم اما فعلاً جوابی نداده‌ام تا ببینم شرایطم برای لژیونر شدن چه می‌شود. اگر ویزا بدهند احتمالاً در کشور دیگری فوتبالم را دنبال می‌کنم. اگر هم اینطور نشد، می‌خواهم بهترین انتخاب را داشته باشم تا خیلی چیزها را ثابت کنم. از وقتی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شده، اهدافم خیلی بزرگ‌تر شده و می‌خواهم برای رسیدن به آن، تلاشم را بیشتر کنم.
از چه تیم‌های خارجی پیشنهاد داری؟
اجازه بدهید فعلاً چیزی نگویم اما در این هفته همه چیز مشخص می‌شود.
چرا در این مدت گفته می‌شد به نفت مسجدسلیمان خیلی نزدیک شدی و احتمالاً با این تیم قرارداد امضا می‌کنی؟
نفت مسجدسلیمان پیشنهاد داده اما فعلاً منتظرم ببینم شرایطم برای رفتن از ایران چه می‌شود. می‌خواهم یک فصل خیلی خوب داشته باشم. به خاطر همین صبر می‌کنم تا بهترین انتخاب را داشته باشم. فصل گذشته هفته چهارم از قطر آمدم و هدف‌های بزرگی داشتم اما مصدومیت اجازه نداد آنطور که باید خودم را ثابت کنم که امیدوارم این فصل برایم متفاوت باشد.
ظاهراً به تیم ملی هم خیلی جدی فکر می‌کنی و امید زیادی برای ملی‌پوش شدن داری؟
بله، خیلی دوست دارم به تیم ملی برگردم و انگیزه خیلی زیادی هم دارم. به خاطر همین می‌خواهم خودم را ثابت کنم. همانطور که گفتم الان هم سن خوبی دارم. با توجه به اینکه من از ۱۵، ۱۶ سالگی فوتبال را در لیگ برتر شروع کردم الان شرایطم به لحاظ بدنی و تجربه خیلی خوب است و دوست دارم خیلی چیزها را ثابت کنم و به تیم ملی برگردم. می‌دانم آقای اسکوچیچ هم مسابقات را خوب می‌بیند و همه بازیکنان را زیر نظر دارد. به خاطر همین انگیزه زیادی پیدا کرده‌ام و تمریناتم را به صورت فشرده و عالی دنبال می‌کنم.
بحث بازگشتت به استقلال هم این روزها به سوژه داغی در فضای مجازی تبدیل شده. این مسأله صحت دارد که اگر علی کریمی لژیونر شود، احتمال دارد شما به استقلال برگردی؟ یعنی تا الان مذاکره‌ای با شما انجام شده یا فقط در حد شایعه است؟
بله، من هم در فضای مجازی این مسائل را دیدم و البته با سؤال‌های زیادی از سوی هواداران مواجه شدم که باید بگویم خودم دوست دارم به استقلال برگردم و آنجا بازی کنم چون یک فصل در استقلال بودم و آنجا را خیلی دوست دارم. البته آن سالی که من آنجا بودم سال خوبی نبود و آن اتفاقاتی که دوست داشتم بیفتد، نیفتاد. حالا دوست دارم این فرصت فراهم شود که برگردم و جبران کنم. چند تماس هم برای بازگشت به استقلال داشتم اما از سوی مدیران باشگاه نبوده و آن را جدی نگرفتم. به هر حال خیلی دوست دارم برگردم و گذشته را جبران کنم.
شاید یکی از مهم‌ترین و بزرگترین مشکلاتت در استقلال این بود که شماره پیراهنی به تو تعلق گرفت که انتظارات را خیلی بالا برد.
نمی‌توانم بگویم شماره پیراهن شرایط من را سخت کرد. کلاً در آن فصل تیم خوب بازی نمی‌کرد. من شرایط را درک می‌کردم و می‌دانستم وقتی این شماره را می‌پوشم هواداران انتظار دارند به عنوان هافبک نفوذی و مثل آقا فرهاد (مجیدی) گل بزنم اما در آن فصل تیم خوب نتیجه نمی‌گرفت. علی آقا (منصوریان) شاهد است که فوق‌العاده بازی می‌کردیم اما تیم خوب نتیجه نمی‌گرفت و گل نمی‌زدیم. به خاطر همین هم خیلی‌ها فکر می‌کردند بحث پیراهن باعث شد من نتوانم خودم را نشان دهم اما شاید این بحث از بیرون خیلی سخت به نظر می‌آمد ولی برای من که بازی می‌کردم سخت نبود. خیلی تلاش می‌کردم بهترین فصل را داشته باشم اما شرایط تیم کلاً خوب نبود و باعث شد نتوانم در استقلال آنطور که باید کار کنم.
فکر می‌کنی این فصل کدام تیم‌ها می‌توانند مدعی قهرمانی باشند؟
واقعاً سخت است که الان بخواهیم در این مورد صحبت کنیم اما چند تیم هستند که همیشه خیلی هزینه می‌کنند و پارسال مدعی بودند. البته یکی، دو تیم هم خیلی هزینه کردند اما حتی سهمیه نگرفتند. به هر حال شرایط سخت شده و جابه‌جایی هم مثل فصل‌های گذشته نیست. به نظرم این فصل، لیگ خیلی سخت است اما باز هم همان تیم‌های قبلی می‌توانند مدعی باشند. مثلاً تراکتور با حضور علیرضا منصوریان می‌تواند مدعی باشد چون بازیکنان خوبی هم دارد. استقلال بازیکنانش را حفظ کرده و این فصل با آمدن محمود فکری به دنبال قهرمانی است. سپاهان با محرم و پرسپولیس با گل‌محمدی هم بدون شک می‌توانند مدعیان قهرمانی باشند.
بحث منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران هم این روزها به سوژه داغی تبدیل شده که یکسری مخالف و یکسری موافق دارد. شما فکر می‌کنی منع حضور خارجی‌ها در فوتبال ایران به سود فوتبال است یا به ضرر آن؟
من با این قانون موافقم چون الان مربیان جوانی وارد فوتبال شده‌اند که خیلی خوب و باانگیزه و البته با دانش روز هستند. امیدوارم اعتماد به این مربیان جواب بدهد. منع مربیان خارجی از این بابت خوب است که مثلاً یک مربی را ۱۰ سال می‌آوردند که هر فصل بعد از نیم فصل اخراج می‌شد اما باز هم می‌آمد. البته مربیانی مثل کی‌روش می‌توانند به فوتبال ایران کمک کند. کی‌روش به فوتبال ایران خیلی کمک کرد و اگر مربیانی مثل او به فوتبال کشورمان بیایند که چند چیز خوب به مربیان و فوتبال ایران یاد بدهند خوب است. برانکو هم مربی فوق‌العاده‌ای بود که اینها به درد فوتبال ما می‌خورند اما مربیانی که می‌آیند اخراج می‌شوند و آخرش فقط پول می‌گیرند و می‌روند، اگر نیایند سنگین‌تر است. همین مسأله در مورد بازیکنان خارجی هم وجود دارد. خیلی از بازیکنان آمدند که کاری نکردند و بعدش رفتند شکایت کردند و باشگاه‌ها را به دردسر انداختند. در میان بازیکنان خارجی دیاباته و کی‌روش استنلی خوب هستند و می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند اما اگر قرار باشد بازیکنان بی‌کیفیت بیایند و پول بگیرند، آخرش هم شکایت کنند، همان بهتر که قانون منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فوتبال ایران اجرا شود.
اما همین قانون باعث شد قیمت بازیکنان داخلی خیلی بالا برود.
اولاً با این شرایط اقتصادی باید قیمت بازیکنان کمی تغییر می‌کرد اما نه تا این حد. تیم‌ها و مدیران محترم! اگر بازیکنی کیفیت بالا داشته باشد، هر چقدر پول بگیرد کم است چون همان بازیکن اگر ترانسفر شود و در بدترین حالت ۵۰۰ هزار دلار بگیرد، در نظر بگیرید این پول چقدر می‌شود؟ الان فکر می‌کنم به جز ۳، ۴ تیم بالای جدول که خوب هزینه می‌کنند، اختلاف بازیکنان ایرانی به این اندازه نیست. نکته جالب این است که بعضی تیم‌ها خیلی هزینه می‌کنند اما به زور سهمیه می‌گیرند. فصل گذشته ما در صنعت‌نفت آبادان ۵۰ درصد گرفتیم که اگر مبلغ قراردادمان کامل و به موقع پرداخت می‌شد بدون شک می‌توانستیم سهمیه بگیریم و چه بسا دوم و سوم هم می‌شدیم. پس مدیران و دوستان عزیز، دقت کنند که به چه کسانی پول می‌دهند و چه زمانی باید بدهند. باز هم می‌گویم به بازیکنان باکیفیت هر چقدر پول بدهند کم است چون آنها می‌توانند کمک کنند.
 
 
 

Page Generated in 0.0054 sec