printlogo


کد خبر: 217489تاریخ: 1399/8/5 00:00
زنان

حیدریان مشاور تیم فوتسال زنان سایپا شد
 
محمدرضا حیدریان مربی فعلی و کاپیتان پیشین تیم فوتسال ایران، به عنوان مشاور تیم فوتسال زنان سایپا انتخاب شد. پیش‌تر محمد هاشم‌زاده، دیگر دستیار محمد ناظم‌الشریعه با جدایی از کادر فنی تیم ایران، دستیار هاشمیان در گیتی‌پسند اصفهان شد.
 
بازگشت لژیونر فوتبال زنان به ایران
 
گلنوش خسروی بازیکن تیم ازمیر ترکیه بعد از تعطیلی سه ماهه لیگ این کشور به ایران بازگشت و برای حفظ آمادگی جسمانی‌اش با وچان کردستان به توافق رسید. هافبک تیم فوتبال ترکیه در ازمیر عملکرد خوبی داشت و در تورنمنتی که میان تیم‌های لیگ باشگاهی برگزار شد به عنوان فنی‌ترین بازیکن معرفی شد. خسروی بعد از بازگشت به ایران گفت: «در ازمیر ترکیه مسابقات لیگ باشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت سه ماه تعطیل شده و من به عنوان بازیکن قرضی می‌توانم برای حفظ آمادگی جسمانی‌ام در تیم ایرانی بازی کنم.» البته گفته می‌شود یکی دیگر از دلایل بازگشت گلنوش خسروی به ایران، بحث دیپلم او بود چرا که خسروی برای حضور در فوتبال اروپا باید حتماً دیپلم داشته باشد که این مسأله دلیلی شد تا او برگردد و از فرصت تعطیلی لیگ ترکیه برای تکمیل تحصیلاتش، استفاده کند. خسروی در حالی با وچان کردستان به توافق رسیده که این تیم باشگاهی در یکی، دو هفته گذشته چند بازیکن خوبش از جمله زهرا خواجوی، سرشین کمانگر، فروغ موری و... را از دست داده است. 
 
امیرشقاقی سرمربی جدید تیم فوتبال زنان سپاهان
 
باشگاه سپاهان سرمربی تیم فوتبال زنان را برای فصل جدید معرفی کرد. بر همین اساس مهناز امیرشقاقی با مدیران باشگاه سپاهان اصفهان برای هدایت تیم فوتبال زنان این باشگاه برای یک فصل به توافق رسید. امیرشقاقی سابقه سرمربیگری در تیم‌های مختلف باشگاهی و ملی را در کارنامه دارد.
 
احتمال آغاز لیگ برتر فوتبال زنان از ۳۰ آبان
 
با فراهم بودن شرایط لیگ برتر فوتبال زنان از ۳۰ آبان آغاز می‌شود. با توجه به بحران کرونا لیگ برتر فوتبال زنان فصل گذشته ناتمام ماند و با توجه به اختلاف امتیازی که شهرداری بم داشت این تیم به عنوان قهرمان لیگ معرفی شد. با وجود اینکه بحران کرونا همچنان ادامه دارد اما در رشته‌های مختلف لیگ‌ها آغاز شده‌اند. بر همین اساس سازمان لیگ در نظر دارد در صورتی که شرایط فراهم باشد لیگ فوتبال زنان را از ۳۰ آبان آغاز کند. گلاره ناظمی مسئول مسابقات فوتبال زنان در این رابطه می‌گوید: «۱۲ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند اما زمان قرعه‌کشی هنوز مشخص نشده. باید ببینیم وضعیت کرونا چطور می‌شود. احتمالاً ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده زمان قرعه‌کشی را اعلام می‌کنیم.» ناظمی درباره برگزاری مسابقات ادامه می‌دهد: «با سیدبندی قرعه‌کشی انجام می‌شود. مسابقات لیگ برتر فوتبال امسال در ۲ گروه و در ۱۰ هفته برگزار خواهد شد. قبل از مسابقات تیم‌ها موظف به دادن تست pcr هستند.»
 
توسلی دروازه‌بان جدید سایپا 
 
فرزانه توسلی، کاپیتان پرافتخار فوتسال ایران با توافق مدیران باشگاه سایپا، به جمع شاگردان شهناز یاری ملحق شد. فرزانه توسلی متولد ۱۳۶۵ با ۲۰ سال سابقه فعالیت در ورزش فوتسال دارای سوابق درخشانی همچون قهرمانی جام ملت‌های آسیا مالزی ۲۰۱۵، قهرمانی جام ملت‌های آسیا تایلند ۲۰۱۸، نایب قهرمانی مسابقات داخل سالن آسیا ( کره‌جنوبی) ۲۰۱۳، سومی مسابقات داخل سالن آسیا (ترکمنستان) ۲۰۱۷، قهرمانی زنان کشورهای اسلامی ۲۰۰۵، قهرمانی مسابقات غرب آسیا (اردن) ۲۰۰۷، بهترین دروازه‌بان آسیا ۲۰۱۵ ، ۲۰۱۸، هفتمین و ششمین دروازه‌بان جهان از نگاه سایت فوتسال پلنت در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸، دو دوره حضور در مسابقات جام جهانی کوچک (پرتغال۲۰۱۳، گواتمالا ۲۰۱۵)، ۸ دوره قهرمانی لیگ برتر ایران، بهترین دروازه‌بان ایران در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۹۶،  بهترین دروازه‌بان تورنمت چهارجانبه روسیه و قهرمانی مسابقات دانشجویی جهان (بلژیک) را در کارنامه خود دارد. پیش از این شهناز یاری سرمربی تیم ملی با سایپا به توافق رسیده بود. هدایت این تیم فصل گذشته برعهده نیلوفر اردلان بود.

Page Generated in 0.0050 sec