printlogo


کد خبر: 217474تاریخ: 1399/8/5 00:00
از طبقه 23 هتل تا شهرک صنعتی قزوین استقلال باشگاه ندارد؟
استقلال باشگاه ندارد؟
مدیران استقلال اصول حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند و رفتاری خارج از عرف نظام باشگاه‌داری انجام ندهند و به دارایی‌های این باشگاه احترام بگذارند

حمیدرضا عرب  @hamidreza59arab

در حالی که ساختمان باشگاه استقلال سال‌هاست در محله سعادت‌آباد تهران قرار گرفته و فضای خوبی هم دارد، اما بار دیگر شاهدیم که مدیران باشگاه استقلال در تصمیمی بحث‌برانگیز از نقاط دیگر برای عقد قرارداد با بازیکنان استفاده می‌کنند. پیش‌تر و در زمان مدیریت احمد سعادتمند، کارگزار این باشگاه هتل آزادی تهران را در اختیار مدیران قرار داده بود تا مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان مورد نظر در این محل انجام شود. آنها طبقه 23 هتل آزادی را برای باشگاه استقلال کرایه کرده بودند که روزانه مبلغ قابل توجهی به این هتل بابت پذیرایی از افراد پرداخت می‌شد.
اخیراً نیز قرارداد محمد نادری با باشگاه استقلال خارج از دفتر اصلی این باشگاه منعقد شده که بسیار تأمل‌برانگیز است. حال شاید اگر این قرارداد در یکی از هتل‌های تهران بسته می‌شد انتقاد کمتری به چنین رویه‌ای بود، اما وقتی می‌شنویم عبدیان، عضو هیأت‌مدیره استقلال از نادری خواسته به دفتر کارش در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برود و آنجا قرارداد منعقد کند به این نتیجه می‌رسیم که مدیران باشگاه استقلال حتی کمترین عرقی به ساختمان این باشگاه هم ندارند و بیشتر تصمیم‌های‌شان برای عقد قرارداد با بازیکنان جدید جنبه تبلیغاتی برای شرکت‌های زیرمجموعه خودشان دارد.
در گذشته نیز همین تصمیم‌ها به اشکال گوناگون در باشگاه استقلال رخ می‌داد که انتقادهای بسیاری هم به آن بود. در دوره برخی مدیران، بازیکنان شبانه به دفتر کار معاونان می‌رفتند و قرارداد می‌بستند که چنین رفتاری با انتقادهای گسترده‌ای از سوی کارشناسان مواجه بود.
با توجه به حساسیت‌هایی که در دوران گذشته نسبت به چنین رفتارهایی از سوی مدیران استقلال وجود داشت انتظار می‌رفت چنین رویه‌ای از سوی مدیران جدید استقلال سر نزند و به‌جهت احترام به باشگاه استقلال و هوادارانش هم که شده قراردادهای جدید در داخل باشگاه منعقد شود، اما مدیران جدید هیچ توجهی به انتقادهای گذشته ندارند و بی‌توجه به اصولی که همواره باید در باشگاه‌های بزرگ و مردمی رعایت شود، همان رویه‌ای را دنبال می‌کنند که در دوره برخی مدیران گذشته شاهد بودیم.
تردیدی نیست اگر اعضای کنونی هیأت‌مدیره استقلال نسبت به این باشگاه حساسیت داشتند تدابیری می‌اندیشیدند که یکی از طبقات باشگاه استقلال برای عقد قرارداد با بازیکنان مهیا و فضای جذابی تعبیه شود، اما ظاهراً آنها که می‌دانند برای زمان مشخصی مهمان این باشگاه هستند نیز از چنین اقدام‌هایی خودداری می‌کنند که البته دود این بی‌توجهی‌ها به چشم باشگاه استقلال می‌رود.
به هر حال ضرورت دارد مدیران باشگاه استقلال اصول حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند و رفتاری خارج از عرف نظام باشگاه‌داری انجام ندهند و به این باشگاه و دارایی‌هایش احترام بگذارند.
 

Page Generated in 0.0047 sec