printlogo


کد خبر: 217471تاریخ: 1399/8/5 00:00
نادری، چهارمین مدافع چپ استقلال شد
شکار 7 میلیاردی از قلب پرسپولیس

حضور محمد نادری در استقلال از مدت‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود و از باشگاه استقلال خبرهایی دال بر مذاکره با این بازیکن به گوش می‌رسید. نادری که بازیکن مهمی در تیم رقیب به حساب می‌آمد مذاکرات متعددی با سران باشگاه استقلال انجام داد و در حالی که باشگاه پرسپولیس نیز عمیقاً مخالف جدایی او بود، اما سرانجام به استقلال پیوست تا او نیز در گروه بازیکنانی قرار بگیرد که در تاریخ فوتبال ایران به‌طور مستقیم میان این دو باشگاه جابه‌جا شده‌اند. نادری بازیکنی است که اگر با فضای بازی در استقلال خو بگیرد می‌تواند در جناح چپ به عنصری مفید و تأثیرگذار تبدیل شود.
 او در دو فصل پی‌درپی که برای پرسپولیس بازی می‌کرد همواره بازیکنی در خدمت تیم و بسیار اثرگذار بود. مؤید این ادعا آخرین دربی است که نادری بعد از ورود به میدان زمینه‌ساز گل بشار رسن شد و تحرکی قابل توجه به جناح چپ تیمش داد. نادری از ظرفیت‌های کافی برای تبدیل شدن به بازیکنی مهم در استقلال برخوردار است، اما مسأله‌ای که در استقلال با آن مواجهیم تعدد بازیکن در جناح چپ است. 
با توجه به اینکه هفته گذشته هرویه میلیچ رسماً اعلام کرد به استقلال بازخواهد گشت و حتی خواستار تمدید قراردادش برای 2 فصل دیگر شد و علاوه بر آن متین کریم‌زاده و میلاد زکی‌پور نیز در این پست حضور دارند، قدری کار برای تقسیم بازی میان این چهار بازیکن سخت و دشوار می‌شود. البته درباره زکی‌پور گفته می‌شود احتمالاً استقلال را به مقصد دیگر تیم‌ها ترک خواهد کرد. او از تیم‌های تراکتور و سپاهان پیشنهاد دارد و هیچ بعید نیست با جذب نادری شاهد خروج زکی‌پور از ترکیب استقلال لیگ بیستم 
باشیم.
 به هر حال جذب نادری تا حدی معادلات را در این پست تغییر داده و باشگاه استقلال را با تحولاتی مواجه ساخته است؛ بازیکنی که قراردادی به ارزش 5/4میلیارد تومان با استقلال منعقد کرده است؛ قراردادهایی که متمم‌های آن تا 7میلیارد تومان نیز قابل افزایش است. در واقع اگر باشگاه استقلال ناچار به عمل به آپشن‌هایی که در قرارداد با نادری گنجانده شده باشد، رقمی در حدود 7میلیارد تومان هزینه این بازیکن خواهد کرد که دستمزد بسیار قابل توجهی به حساب می‌آید. در سال‌های گذشته هیچ بازیکن داخلی جدیدی با چنین دستمزدی به استقلال ملحق نشده بود و نادری را باید گران‌ترین بازیکن داخلی جدید سال‌های اخیر استقلال نامید؛ بازیکنی که به نظر می‌رسد اگر عضو باشگاه پرسپولیس نبود با دستمزد کمتری به عضویت استقلال درمی‌آمد اما سابقه حضور این بازیکن در ترکیب پرسپولیس سبب شد باشگاه استقلال برای این بازیکن پول بیشتری را هزینه کند.
 
تضعیف پرسپولیس
بسیاری بر این باورند جذب نادری تا حد زیادی باشگاه پرسپولیس را در خط دفاعی تضعیف می‌کند. در حالی که گفته می‌شود محمد انصاری به‌زودی به شرایط بازی خواهد رسید اما جدایی نادری و پیش‌تر شجاع خلیل‌زاده تا حد زیادی به خط دفاع پرسپولیس که در سال‌های اخیر شرایط خاص و ویژه‌ای داشته آسیب وارد خواهد 
کرد. 
در واقع انتقال مستقیم نادری از پرسپولیس به استقلال سودی دوسویه را نصیب آبی‌ها کرده و آنها اگر بتوانند از ظرفیت‌های این بازیکن استفاده کنند می‌توانند در لیگ بیستم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشند و از حضور این چپ‌پا به سود خود استفاده کنند. استقلال بر خلاف فصل قبل این‌بار در خط دفاعی خود بازیکنان متعددی دارد و به نظر می‌رسد فصل متفاوتی را در لیگ بیستم رقم بزند و بتواند سد سدیدی مقابل رقبای خود ایجاد کند، بخصوص اینکه علاوه بر مدافعان متعددی که به خدمت گرفته شده‌اند، استقلال در چارچوب دروازه نیز از دو دروازه‌بان آماده بهره می‌برد که اگر حضور توأمان مظاهری و حسینی مدیریت شود استقلال شرایط مطلوبی را در لیگ بیستم تجربه خواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0048 sec