printlogo


کد خبر: 217467تاریخ: 1399/8/5 00:00
داستان مردی که زندگی ستاره‌های ورزش را مدیریت می‌کند
زندگی یک کار‌چاق‌کن
ستاره‌هایی که در خانه مانده‌اند، می‌خواستند خودروهای جدید یا خانه بخرند. می‌گفتند برای‌شان جت اختصاصی بگیرم چراکه پرواز با آن ایمن‌تر است و من می‌گفتم کاش زودتر به زمین بازی برگردند

 
وقتی یک ورزشکار حرفه‌ای می‌خواهد وام مسکن بگیرد یا خودرویش را بفروشد، به سراغ جو مک‌لین می‌رود. مؤسسه مدیریت ثروتی که مک‌لین تأسیس کرده، به نام اینترسکت کپیتال، اعلام کرده که 400 مشتری از NBA (لیگ بسکتبال آمریکا) و MLB (لیگ بیسبال آمریکا) دارد و البته بازیکنان گلف تور PGA هم در میان مشتریان آنها حضور دارند. طبق بررسی‌های انجام‌ شده، این مؤسسه 1/3 میلیارد دلار دارایی افراد مختلف را تحت مدیریت دارد.
این مؤسسه به صورت تخصصی به ورزشکاران و هنرمندان کمک می‌کند که اموال خود را مدیریت کنند. این افراد در سنین پایین ناگهان ستاره شده و با درآمدهای بسیار هنگفت مواجه می‌شوند و به این ترتیب مدیریت پول برای‌شان کار بسیار پیچیده‌ای می‌شود. خدمات آنها گستردگی فراوانی دارد و شامل موارد زیادی می‌شود، از ایجاد پورتفوی سرمایه‌گذاری گرفته تا کمک به مشتریان برای راه‌اندازی شرکت خودشان، تا هماهنگی برای اجاره جت‌های خصوصی. مک‌لین می‌گوید در عرض تنها یک هفته کارهای گوناگونی انجام می‌دهد، از خرید حلقه‌های عروسی گرفته تا هماهنگی برای اهدای پول به افرادی که کارهای اجتماعی را داوطلبانه انجام می‌دهند.
مک‌لین می‌گوید کارش 365 روز سال در جریان است و همیشه تقاضاهایی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کند اما خود او در ابتدای کارش هرگز برنامه نداشته که برنامه‌ریزی مالی ورزشکاران ثروتمند را انجام دهد. او در واقع رویای آن را داشت که خودش ورزشکاری ثروتمند شود تا اینکه مدیریت اموال ورزشکاران را به عهده بگیرد. مک‌لین در سال 1998 قرار بود اولین بازی‌اش را برای ساکرامنتو کینگز انجام دهد اما از لیست تیم خط خورد و به همین دلیل ورزش را کنار گذاشت و به سراغ تحصیل در رشته اقتصاد رفت. او می‌گوید: «من از ورزش فرار کردم چون برایم بی‌نتیجه بود. اعصابم از دست ورزش خرد شده بود.»
زمانی که هم‌تیمی‌های سابق او به سراغش آمدند تا در برنامه‌ریزی مالی به آنها کمک کند، او که کارآفرینان ثروتمند را هدایت می‌کرد دریافت که آنها هیچ ایده‌ای از این موضوع ندارند، هرچند که ثروت‌شان به اندازه آنها بود. مک‌لین گفت: «چیزی که دریافتم این بود که اکثر ورزشکاران در سنین نوجوانی پوستر به دیوار اتاق‌شان می‌چسباندند، نه اینکه به فکر دسته چک و پول نقد باشند. تمرکز آنها این بوده که رویای‌شان را دنبال کنند و کاری به این نداشته‌اند که پس از رسیدن به رویای‌شان با مسائلی که پیش می‌آید چطور برخورد کنند؛ به‌ویژه مسائل مالی. من اوضاع را بررسی کردم و دریافتم که هیچ‌کس به افراد جوان کمک نمی‌کند که در این راه مسیر خود را پیدا کنند؛ راهی که از اولین بازی‌ای که آنها انجام می‌دهند آغاز شده و تا بازنشستگی و بعد از آن ادامه دارد. حالا من می‌خواهم به ورزشکاران کمک کنم که بتوانند در این مسیر به شکلی خوب به پیش بروند.»
هشت سال پیش بود که مک‌لین با هدف کمک به ورزشکاران، شرکت اینترسکت را تأسیس کرد. مؤسسه او از آن هنگام تاکنون رشد چشمگیری داشته است، چرا که مک‌لین دوستان زیادی در NBA داشته و کار را با آنها شروع کرده است. سپس لیست مشتریان آنها افزایش یافته و ورزشکاران MLB و تور PGA و چند بازیگر زن و مرد مشهور مشتریان این شرکت شده‌اند. مک‌لین حاضر نشد درباره مشتریانش بیشتر توضیح دهد و هویت آنها را فاش کند، اما کلی تامپسون از گلدن استیت وریرز و حسن وایت‌ساید از پورتلند تریل‌بلیزرز، هر دو در مصاحبه‌هایی متفاوت گفته‌اند که با این شرکت کار می‌کنند و مدیریت سرمایه خود را به دست اینترسکت سپرده‌اند.
با این حال، مک‌لین با هر ورزشکاری کار نمی‌کند. برای اینکه یک نفر مشتری او شود، باید با روش مک‌لین موافقت کند. مک‌لین بر روی پس‌انداز تأکید دارد. هر کسی که مشتری او می‌شود باید دست کم 60 درصد دستمزدش را برای آینده ذخیره کند. او می‌گوید: «برنامه نانوشته من این است که اگر نتوانم تو را به فرزندانم معرفی کنم، نمی‌توانی مشتری من شوی. من بر این باورم که زندگی باید بسیار هماهنگ باشد، نه اینکه متعادل باشد.»
این هماهنگی در ماه‌های اخیر به چالش کشیده شده است چراکه قرنطینه ویروس کرونا باعث لغو فعالیت‌های ورزشی شد و تقریباً تمامی مشتریان او در یک زمان کار خود را به صورت موقت از دست دادند. آنها در این مدت دچار تلاطم‌های مالی گسترده‌ای شدند. او می‌گوید: «فکر می‌کنید من و شما در خرید از آمازون کوتاهی می‌کنیم؟ افراد این همه وقت را در خانه گذراندند و همه واقعاً خلاق شدند. آنها می‌خواستند خودروهای جدید بخرند، قایق‌ها را ببینند و خانه خریداری کنند. همه تلاش می‌کردند من را مجاب کنند که برای‌شان جت اختصاصی بگیرم چرا که پرواز با آن ایمن‌تر است، حتی با آنکه گفته شده بود نباید سوار هیچ هواپیمایی شد. من با خودم می‌گفتم کاش بشود این افراد دوباره به زمین بازی برگردند!»
مک‌لین گفته که تنها در همین هفته اخیر، کارهای زیر را انجام داده است:
1) تعهد خرید روی سه خانه و ارائه پیشنهاد برای خرید دو خانه، اثاث‌کشی حدود ده بازیکن MLB و NBA از خانه‌هایی که برای این فصل اجاره کرده بودند، درخواست کمک از سرویس‌های نظافت خانه، جمع‌آوری اوراق بهادار آنها و کمک به آنها برای یافتن خانه‌های جدید.
2) خرید و فروش چندین خودرو برای مشتریان.
3) ملاقات با سه مؤسسه سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صحبت درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش‌رو.
4) تماس با یک مشتری درباره راه‌اندازی یک انتشارات و یک شرکت تولید فیلم و صحبت درباره امکان تأسیس شرکت‌های دیگر.
5) چک کردن اینکه همه مشتریان برای رأی دادن در انتخابات آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند.
6) خرید دو حلقه الماس‌نشان عروسی و برنامه‌ریزی برای دو مراسم خواستگاری.
7) کارهای یک سفر شخصی.
8) سازماندهی کمک‌های مالی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های کالیفرنیای شمالی.
9) برگزاری جلسات در زوم با مدیرانی که می‌خواهند شرکت‌ خود را به پلتفرم اینترسکت بیاورند.
10) بازی گلف با فرزندان.
11) دست کم دو ساعت در روز وقت گذاشتن برای نوشتن اولین کتاب.
مک‌لین می‌گوید که در نهایت، کار او این است که اطمینان حاصل کند بازیکنانش فردی را دارند که از آنها در تمامی مراحل دوران ورزشی‌شان حمایت کند، تا آنها بتوانند تمرکز خود را روی بازی‌شان بگذارند. تکیه‌ کلام او این است: «زندگی یک ورزش جمعی است.»
منبع: بیزینس اینسایدر
 

Page Generated in 0.0064 sec