printlogo


کد خبر: 217466تاریخ: 1399/8/5 00:00
مصاحبه

سهرابیان: سختگیری در اردوهای قایقرانی بیشتر شد
شاید قوانین خوشایند عده‌ای نباشد
 
رئیس فدراسیون قایقرانی می‌گوید: «برای برگزاری اردوی تیم ملی تمهیدات سختگیرانه‌ای را در نظر می‌گیریم که شاید برای برخی‌ها خوشایند نباشد.»
علیرضا سهرابیان در پاسخ به این سؤال که فدراسیون قایقرانی چه تمهیداتی را در نظر گرفته تا اردوی قایقرانی را برگزار کند؟ می‌گوید: «ما مسابقات قهرمانی کشور را با وجود تمام سختی‌هایی که برای حفظ ایمنی و سلامتی ورزشکاران وجود داشت، برگزار کردیم و دو هفته پس از پایان مسابقات نیز با تمام هیأت‌های استانی تماس گرفتم و پیگیر شدم که همه ورزشکاران سالم هستند یا نه که خدا را شکر مشکلی وجود نداشت. این نشان می‌دهد کار قرنطینه‌ای که انجام دادیم درست بود.»
او ادامه می‌دهد: «درست است مسابقات قهرمانی کشور بدون مشکل برگزار شد، اما قطعاً تمهیدات برای اردوی تیم ملی باید سخت‌تر باشد و شبانه‌روزی نکات ایمنی را رعایت کنیم چون قرار است ورزشکاران اسکان داده شوند. ما باید تمام تمهیدات لازم را در نظر بگیریم تا سلامتی ورزشکاران دختر و پسر حفظ شود. شاید مجبور شوم کارهایی انجام دهم که خیلی‌ها خوش‌شان نیاید اما مجبورم کاری کنم که ورزشکاران سالم بمانند و در نهایت آنها را در سلامتی کامل تحویل خانواده‌های‌شان بدهم.»
سهرابیان همچنین حرف‌هایش را با این جمله‌ها به پایان می‌برد: «مطمئن باشید اردوها را برگزار می‌کنیم. تمهیدات نیز برای برگزاری اردو سخت‌تر از قهرمانی کشور است. شاید مجبور شوم هیچ‌کسی را به مجموعه قایقرانی راه ندهم و بعداً کسی ناراحت نشود که فدراسیون حصارکشی کرده یا به خانواده‌ها و رسانه‌ها اجازه حضور نمی‌دهد، چون حفظ سلامتی ورزشکاران خیلی مهم است. جلسه‌ای با کمیته فنی و مربیان تیم‌های ملی برگزار می‌کنیم و پس از آن برنامه‌های خود را اعلام خواهیم کرد.»
 
 
باخ: المپیک نمی‌تواند جلوی جنگ و خشونت را بگیرد
 
توماس باخ که همواره بر احترام به منشور المپیک تأکید زیادی داشته، حالا به این باور رسیده که المپیک نمی‌تواند مانع جنگ و خشونت شود ولی می‌تواند الگویی برای جهان بسازد.
توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بعد از اتفاق‌هایی که اخیراً در ورزش افتاده، از جمله کنار کشیدن آمریکا از رقابت‌های جهانی کشتی، می‌گوید: «بی‌طرفی ورزشکاران حاضر در المپیک نسبت به مسائل سیاسی یک اصل اساسی در طول بازی‌های المپیک بوده است. این باعث می‌شود ورزشکاران ارزش‌های صلح و اتحاد را در خود ایجاد کنند. قانون ۵۰ منشور المپیک نیز بر همین موضوع تأکید کرده است. هرچند خیلی‌ها درخواست داشتند کمیته بین‌المللی المپیک این قانون را تغییر دهد ولی اینطور نشده است.»
او ادامه می‌دهد: «این قوانین به این دلیل است که روحیه ورزشی در زمین و حتی مراسم المپیک وجود دارد. قدرت وحدت‌بخش این بازی‌ها تنها در صورت احترام و همبستگی نسبت به یکدیگر خود را نشان می‌دهد، در غیر این صورت بازی‌ها به بازاری تبدیل می‌شود که شعارها و تظاهرات مختلفی را از سوی ورزشکاران در آن شاهد هستیم.»
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پایان تأکید می کند المپیک نمی‌تواند مانع جنگ و درگیری شود یا به تمام چالش‌های سیاسی و اجتماعی در جهان رسیدگی کند، با این حال او ادعا می‌کند المپیک می‌تواند برای جهانی که همه به قوانین یکسان آن احترام می‌گذارند یک الگو ترسیم کند.
او در حالی روی این موضوع تأکید دارد که در مواجهه با موضع‌گیری ایران مقابل رژیم اشغالگر قدس هم همین روند را داشت و به همین خاطر در یکی دو سال اخیر فشارها روی ورزش ایران بیشتر شده است.
 

Page Generated in 0.0060 sec