printlogo


کد خبر: 217465تاریخ: 1399/8/5 00:00
حواشی مسابقه درون‌اردویی برای کشتی ایران
انتخابی با نتیجه ناعادلانه!

گزارش
محسن وظیفه     
 
مسابقات انتخابی درون‌اردویی تیم ملی کشتی آزاد با حواشی و جنجال زیادی روبه‌رو شد. بعد از اینکه اصرارها بر این شد که کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد حتماً باید با برگزاری انتخابی عدالت را در کشتی برقرار کند، غلامرضا محمدی و محسن کاوه هم  تصمیم به انتخابی درون‌اردویی گرفتند؛ تصمیمی که در دو وزن 65 و 79کیلوگرم هم انجام شد اما جنجال و حواشی زیادی را به‌همراه داشت؛ دو روز جنجالی که به‌خاطر پخش نشدن این مسابقات از اینستاگرام فدراسیون کشتی به وجود آمد.  اگرچه این جنجال‌ها ارتباط مستقیمی با نتایج کشتی‌هایی که برگزار شد نداشت اما باعث شد دو روز تلخ را در فضای مجازی تجربه کند.
در پایان مسابقات درون‌اردویی در وزن 65کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و در وزن 79کیلوگرم علی سوادکوهی به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند که شاید با همین مسابقات هم رسماً دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی را به تن کنند.
 بررسی عملکرد این دو کشتی‌گیر در یک سال اخیر نشان می‌دهد تا چه اندازه با برگزاری این انتخابی حق به حقدار رسیده است.
در بررسی عملکرد یکساله مدعیان وزن 65کیلوگرم، امیرحسین مقصودی با سومی در جام تختی و قهرمانی آسیا و همچنین درخشش در جام باشگاه‌های جهان بهترین عملکرد را داشت اما در انتخابی درون‌اردویی تیم ملی کشتی آزاد، امیرحسین مقصودی عملکرد بسیار ضعیفی از خود ارائه کرد و در بین 6 کشتی‌گیر در رده چهارم قرار گرفت. 
امیرحسین مقصودی در سه مسابقه دوباره شکست خورد  که 9 بر صفر مقابل میثم نصیری و 11 بر صفر مقابل مرتضی قیاسی نتایج بسیاری بدی بود که از این کشتی‌گیر به‌جا ماند. امیرمحمد یزدانی هم که توانست به‌عنوان نفر اول این انتخابی معرفی شود، سال گذشته هم به مسابقات جهانی نورسلطان اعزام شده بود. او در جهانی قزاقستان عملکرد ضعیفی داشت و با ناکامی از اولین تجربه جهانی‌اش به ایران برگشت. بعد از جهانی قزاقستان در جام باشگاه‌های جهان هم عملکرد خوبی ارائه نکرد تا با پنجمی در جام تختی عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته باشد. 
البته امسال در لیگ برتر در 3 مسابقه کشتی گرفت که در هر سه مسابقه برنده شد تا بتواند شانس حضور در اردوی تیم ملی را به دست بیاورد. در انتخابی هم توانست با غلبه بر همه مدعیان از جمله میثم نصیری به عنوان نخست برسد و نفر اول شود، اما آیا امیرمحمد یزدانی می‌تواند گزینه مناسبی برای جهانی باشد؟
نکته مهم‌تر درباره امیرحسین مقصودی این است که او امید داشت بتواند نظر کادر فنی برای مسابقات جهانی و گزینشی را جلب کند، اما حالا به نظر باید قید حضور در این وزن را بزند و به یک وزن بالاتر برود. مقصودی با وزن کم کردن‌های زیاد شرایط سختی را برای خودش به وجود آورده و کشتی‌های او نوسان زیادی پیدا کرده و با این وضعیت بعید است او برای المپیک هم بتواند شانسی به دست بیاورد.
کاش کادر فنی هم برای جهانی امسال تصمیم می‌گرفت او را در یک وزن بالاتر امتحان کند و در وزن 70کیلوگرم شانس را به مقصودی می‌داد، اما ظاهراً آینده‌نگری در کشتی آزاد در لابه‌لای شعارهای عوام‌پسند، انتخابی و برقراری عدالت گم می‌شود.
در وزن 79کیلوگرم هم علی سوادکوهی خوش درخشید؛ جوان شایسته سوادکوهی که سال گذشته بعد از جا ماندن از همراهی تیم امید در مسابقات جهانی، قهرمان جام تختی شد و بعد راهی قهرمانی آسیا شد و آنجا با عنوان سومی به ایران برگشت. 
سوادکوهی در لیگ برتر غایب بود اما در انتخابی درون‌اردویی از عهده زرین‌پیکر و تیموری برآمد تا نفر اول این وزن باشد.
حالا باید منتظر هفته آینده ماند و دید کادر فنی برای برگزاری انتخابی در سایر اوزان چه تصمیمی می‌گیرد. 
ظاهر امر نشان از این دارد که در تمامی اوزان قرار است انتخابی برگزار شود و حالا باید دید خروجی آن رقابت‌ها چه 
خواهد بود.
 

 


Page Generated in 0.0052 sec