printlogo


کد خبر: 217464تاریخ: 1399/8/5 00:00
خبر و مصاحبه

آمریکا مسابقات جهانی کشتی را هوا می‌کند؟
تیر روس‌ها به سنگ می‌خورد
 
داستان برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی ۲۰۲۰ به میزبانی صربستان همچنان بی‌سرانجام بوده و اتحادیه جهانی کشتی را با بلاتکلیفی و سردرگمی مواجه کرده است. در حالی که اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرده بود رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ طی روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذرماه سال جاری در شهر بلگراد کشور صربستان برگزار می‌شود ولی این رقابت‌ها بعد از کناره‌گیری رسمی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با «اما و اگر» زیادی همراه شده است.
ابهام و سردرگمی در برگزاری این مسابقات با توجه به شرایط بحرانی کنونی که موج جدید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و به‌ویژه کشورهای اروپایی آغاز شده، ادامه دارد و حتی اتحادیه جهانی کشتی هم با وجود اعلام قطعی برگزاری این مسابقات، با شک و تردید روبه‌رو شده است.
از سوی دیگر انصراف تیم مدعی و پرستاره آمریکا از حضور در رقابت‌های جهانی امسال هم مزید بر علت شده و هیچ بعید نیست دیگر کشورهای مدعی را هم تشویق به انصراف کند؛ هرچند روس‌ها اصرار فراوانی بر برگزاری مسابقات داشتند و یکی از مدعیان جدی برگزاری این مسابقات هستند و حالا برگزاری جهانی صربستان به رویارویی دو کشور مدعی در عرصه کشتی تبدیل شده است.
به هر حال اتحادیه جهانی کشتی برای چندمین‌بار در سال جاری میلادی بر سر دوراهی قرار گرفته و با وجود اعلام قطعی بودن برگزاری این مسابقات در همان تاریخ قبلی، دوباره به صرافت اتخاذ تصمیم جدیدی افتاده 
است.
بر همین اساس گفته می‌شود اتحادیه جهانی کشتی قرار است رأی نهایی خود در خصوص برگزاری یا لغو رقابت‌های جهانی امسال را روز ۱۵ آبان‌ماه اعلام کند؛ تصمیمی که از ابتدای سال جاری تاکنون چندین‌بار تغییر کرده و تنها دستاورد آن، عدم ثبات و اطمینان در سیاستگذاری‌های کلان این رشته بوده است.
 
سرمربی تیم ملی آلیش زنان:
به‌خاطر کرونا درگیری فیزیکی کمتری در اردو بود
 
سرمربی تیم ملی آلیش زنان ایران توضیحاتی را در خصوص اردوی برگزارشده این تیم ارائه کرد. آنا براتی در خصوص برپایی اردوی تیم ملی آلیش زنان گفت: «پس از حدود 9 ماه دوری زنان آلیش‌کار از تمرینات، توانستیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد شرایط قرنطینه اردوی چهارروزه‌ای را با حضور ملی‌پوشان برگزار کنیم. اردوی خوبی بود چراکه ورزشکاران ما بعد از چند ماه دوری دوباره دور هم جمع شدند و چه از لحاظ روحی و انگیزشی و چه از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی به سود آنها شد.»
سرمربی تیم ملی آلیش زنان در مورد شرایط ورزشکاران حاضر در این اردو گفت: «در این مدت 9ماهه یکسری از نفرات تمرینات را به صورتی انجام داده بودند و یکسری از نفرات نیز تمرین نکرده بودند اما در کل شرایط آلیش‌کاران بد نبود و حتی چندین نفر در شرایط عالی قرار داشتند.»
براتی با اشاره به اینکه در این اردو نفرات هم از نظر فنی و هم از نظر جسمانی مورد ارزیابی قرار گرفتند، ادامه داد: «چند آزمایش از جمله تست آمادگی جسمانی شامل سنجش قلبی-تنفسی، انعطاف و قدرت و تست فنی که با مرور فن بر روی تشک انجام شد. البته با توجه به کرونا علی‌رغم اینکه کشتی‌گیران تست داده و در قرنطینه بودند، ترجیح دادیم درگیری فیزکی کمتر انجام شود و بیشتر مرور فن انجام شد و بیشتر روی تصویرسازی ذهنی آلیش‌کاران تمرکز کردیم.»
 

Page Generated in 0.0047 sec