printlogo


کد خبر: 217458تاریخ: 1399/8/5 00:00
گزارش و خبر

طارمی، 12 دقیقه بدون گل زده
 
رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر پرتغال پیگیری شد که در یکی از بازی‌ها، پورتو در حالی که مثل تمام مسابقات گذشته‌اش مهدی طارمی را در ترکیب نمی‌دید و جزو بازیکنان نیمکت‌نشین داشت، در استادیوم دو دراگائو به مصاف ژیل ویسنته رفت. در دقیقه ۴۱ شویا ناکاجیما نفوذ سریعی از سمت چپ محوطه جریمه ویسنته انجام داد که پاس در عرض این بازیکن ژاپنی به محوطه شش‌قدم را اوانیلسون به‌راحتی تبدیل به گل کرد تا یاران طارمی با برد نیمه اول را پشت سر بگذارند.
ماتئوس اوریبه در دقیقه ۵۹ پنالتی اعلام‌شده به سود پورتو را خراب کرد و در دقیقه ۷۴ با اخراج زیدو سانوسی پورتو مقابل ویسنته ۱۰نفره شد. مهدی طارمی که در تمام بازی‌های گذشته پورتو به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته بود، برابر ویسنته هم از دقیقه ۷۸ به‌جای اوانیلسون، زننده تک‌گل تیمش به میدان آمد تا در پنجمین مسابقه فصل خود در لیگ برتر پرتغال امیدوار به زدن نخستین گل خود باشد.
طارمی لحظاتی پس از ورود به زمین توپ را از بین پای مدافع مقابل خود عبور داد و سعی داشت با حضور در محوطه جریمه ویسنته پنالتی بگیرد که داور برخورد او با بازیکن حریف را خطا تشخیص نداد. در دقیقه 4+90 طارمی حرکت سریعی از میانه زمین انجام داد و با یک ضربه سر به توپ، بازیکن ویسنته را فریب داد اما پاس در عمق او به یار همدستش نرسید تا موقعیت پورتو شکل نگیرد. بهترین فرصت برای طارمی در هفتمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده روی سماجت او برای توپ‌گیری با تکل بلند شکل گرفت ولی با وجود اینکه ستاره ایرانی پورتو توپ را از رودریگو، بازیکن مقابلش دزدید اما ضربه نهایی او را دنیس، دروازه‌بان ویسنته مهار کرد. پورتو که در دو هفته اخیر لیگ برتر پرتغال یک شکست و یک مساوی داشت و در بازی گذشته‌اش در لیگ قهرمانان اروپا نیز نتیجه را به منچسترسیتی واگذار کرده بود، برابر ژیل ویسنته به روند ناکامی‌های‌شان پایان داد و به برتری یک بر صفر رسید تا ۱۰امتیازی شود و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به اسپورتینگ‌لیسبون، در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد.
 
چرا گوچی-تراکتور منتفی شد؟
درخواست 20 میلیاردی قوچان‌نژاد
 
تراکتور تبریز در حالی پا به لیگ برتر می‌گذارد که چراغ خاموش در نقل‌و‌انتقالات پیش رفته و خواسته‌های علیرضا منصوریان را نیز به‌صورت نسبی برآورده کرده، اما در نهایت برای جذب مهم‌ترین ستاره نقل‌و‌انتقالات ایران، بار دیگر ناکام مانده است. تراکتور با توجه به اینکه کمبود شدیدی را در خط حمله احساس می‌کرد، به‌دنبال خرید رضا قوچان‌نژاد بود تا بمب نقل‌و‌انتقالات تابستانی را به نام خود ثبت کند. گوچی که بارها با پیشنهاد تیم‌های مختلف ایرانی مواجه بود، این‌بار بر خلاف دفعات قبلی پای میز مذاکره هم نشست، اما درخواست مالی او سبب شد بار دیگر پروژه حضورش در ایران به در بسته بخورد.
مذاکرات با ستاره سابق تیم ملی را باشگاه تراکتور پیش می‌برد و حاضر بود رقمی تا 10میلیارد تومان هم برای این بازیکن هزینه کند اما قوچان‌نژاد سه مشکل داشت که تراکتور نمی‌توانست آنها را برطرف کند؛ اول امضای قرارداد دلاری، دوم گرفتن رضایتنامه از زووله هلند و سوم حقوق 550هزار دلاری برای هر فصل (حدود 20میلیارد)، بنابراین تبریزی‌ها نتوانستند مهاجم سابق تیم‌های استاندارد لیژ، چارلتون و... را به خدمت بگیرند و حالا با امین اسدی و حمزاوی‌عکاشه کار را پیش خواهند برد. در این بین احتمال دارد پیمان بابایی هم از ماشین‌سازی به تراکتور منتقل شود تا علیرضا منصوریان با سه مهاجم به استقبال لیگ بیستم برود.
 
شکست المپیک دونتسک با مهاجم ایرانی
توقف زاهدی روی گل شماره چهار
 
در یکی از بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر اوکراین، تیم المپیک دونتسک که بر خلاف مسابقه هفته گذشته شهاب زاهدی را در ترکیب و خط حمله داشت، در استادیوم والریا به مصاف دسنا رده هفتمی رفت. المپیک دونتسک که در سه هفته گذشته یک برد و دو باخت داشت، این‌بار هم با نتیجه 2 بر یک در بازی خانگی مقابل دِسنا شکست خورد تا ۹امتیازی بماند و در جایگاه هفتم جدول لیگ برتر اوکراین بایستد. شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی المپیک دونتسک تا پایان مسابقه تیمش مقابل دِسنا در ترکیب حضور داشت و در دقیقه ۶۱ دومین کارت زرد فصل خود را دریافت کرد. مهاجم سابق پرسپولیس در هفت مسابقه این فصل لیگ برتر اوکراین توانسته چهار گل برای المپیک دونتسک به ثمر برساند.
 

Page Generated in 0.0047 sec