printlogo


کد خبر: 217394تاریخ: 1399/8/1 00:00
کنعانی‌زادگان: صبح تا شب به قهرمانی آسیا فکر می‌کنیم
دوست دارم شجاع بماند تصمیم با خودش است
محمد نادری دوست نزدیک و هم‌اتاقی‌ام محسوب می‌شود. با او هم در رابطه با ماندنش صحبت‌هایی داشتم و امیدوارم محمد هم در نهایت بماند

ناصرقراگزلو     

محمدحسین کنعانی‌زادگان دیروز به گفته کادر فنی در محل تمرین پرسپولیس حاضر شد؛ مدافعی که به همراه سایر ملی‌پوشان چند روزی به استراحت پرداخت. در مورد شرایط حساس پرسپولیس پیش از دیدار فینال و حساسیتی که راجع به جدایی یا ماندن چند بازیکن پرسپولیس مطرح شده، گفت‌وگویی با کنعانی‌زادگان داشتیم که در ذیل صحبت‌ها و پاسخ‌های مدافع ملی‌پوش پرسپولیس را می‌خوانیم.
 
چطور شد که بعد از چند روز در محل تمرین پرسپولیس حاضر شدی؟
 در مورد حاضر شدن یا نشدنم در محل تمرین شایعاتی درست شده بود اما من هیچ مشکلی نداشته و ندارم. از طرف کادر فنی چند روزی استراحت به ما داده شده بود و روز چهارشنبه وقتی کادر فنی از من خواست در محل تمرین حاضر شوم، سریع حاضر شدم.
در خصوص ماندن یا جدایی شجاع، مدافعی که زوج تو در پرسپولیس و تیم ملی محسوب می‌شود نگرانی‌هایی وجود دارد و بحث رفتن او به قطر هم گویا جدی شده؛ در این رابطه نگرانی نداری؟
همه ما دوست داریم شجاع بماند. او یکی از بهترین و بامعرفت‌ترین و باتعصب‌ترین مدافعان ایران و آسیاست به همین دلیل همه ما دوست داریم شجاع در پرسپولیس بماند و واقعاً هم دوست داریم او را باز در تمرین پرسپولیس ببینیم اما این یک واقعیت است که خود شجاع در مورد خودش تصمیم نهایی را می‌گیرد. من خودم خیلی دوست دارم شجاع بماند. حتی یکی دو مرتبه هم در این خصوص با او صحبت کردم. با این وجود امیدوارم مشکلات هر چه زودتر حل شده و او در تیم بماند.
در خصوص محمد نادری هم هنوز اتفاقی نیفتاده.
محمد نادری دوست نزدیک و هم‌اتاقی‌ام محسوب می‌شود. با او هم در رابطه با ماندنش صحبت‌هایی داشتم و امیدوارم محمد هم در نهایت بماند.
بحث فینال آسیا مطرح است و حضور این بازیکنان در فینال حیاتی است چون شاید پرسپولیس برای مدتی نتواند به فینال برسد.
 بله رسیدن به فینال آسیا با آن همه تیم خوب کار سختی بود که تیم ما از عهده این کار بزرگ به خوبی برآمد. بشار و شجاع و محمد نادری هم بازیکنان تأثیرگذاری بودند که در موفقیت‌ها سهیم بودند. به همین دلیل امیدوارم همگی بمانند تا در فینال بدرخشیم و قهرمانی کسب کنیم و اولین تیمی باشیم که در فرمت جدید آسیا یعنی لیگ قهرمانان توانسته‌ایم قهرمانی را تقدیم هواداران و مردم عزیز کشورمان بکنیم و آنها را باز هم در شرایط سخت خوشحال و مسرور سازیم.
واقعاً فکر می‌کنی طلسم قهرمانی آسیا توسط پرسپولیس شکسته می‌شود؟
باور کنید من و بقیه بازیکنان پرسپولیس صبح تا شب به قهرمانی آسیا فکر می‌کنیم و لحظه و ثانیه‌ای نیست که از این فکر خارج یا غافل شویم. این همه برای رسیدن به فینال زحمت و سختی کشیدیم به همین دلیل ارزش قهرمانی در آسیا را خیلی خوب می‌دانیم. از همین رو فقط به قهرمانی در آسیا و بالا بردن جام فکر کرده و به آن می‌اندیشیم.
حتماً به یزله زدن (شادی خاص خودت) هم برای جشن قهرمانی فکر کردی؟
 باور کنید هنوز به جشن قهرمانی و یزله برای آنجا فکر نکردم اما حتماً در قطر با همه بچه‌ها برنامه ویژه‌ای می‌ریزیم و شادی در حد نام پرسپولیس و قهرمان آسیا ارائه می‌دهیم.
به گلات زدن هم فکر کردید چون مدعیان در لیگ بیستم خیلی خودشان را تجهیز کرده‌اند، موضوعی که پنجمین قهرمانی متوالی را برایتان خیلی دشوار می‌سازد.
ما کاری به بقیه تیم‌ها و سایر مدعیان نداریم. کار خودمان را انجام می‌دهیم. چهار سال قهرمان شدیم و پوکر زدیم و در لیگ بیستم هم صددرصد قهرمان می‌شویم البته برای این کار برنامه و تلاش زیادی هم انجام می‌دهیم؛ چه بسا که خوب می‌دانیم فقط با حرف زدن و مصاحبه کردن قهرمانی به دست نمی‌آید.
مشکلات مالی و خطر محرومیت‌ها ناشی از بدهی‌های سنگین به برانکو و کالدرون و بقیه در چند مدت اخیر خیلی هواداران و بازیکنان را اذیت و نگران ساخته، این جریمه‌های احتمالی و این قبیل موارد واقعاً نگران‌تان نمی‌کند؟
مشکل برانکو و بدهی ایشان که در حال حل شدن است و به امید خدا بقیه موارد و طلب‌ها هم به نوبت پرداخت خواهد شد. مشکل مالی و ناراحتی هم همیشه بوده اما ما امسال به فینال آسیا رفتیم از همین رو در مقطع کنونی فقط بحث یک تیم نیست بلکه بحث نماینده یک کشور است که در فینال باید بجنگد و ان‌شاءالله با بازی و کسب نتیجه خوبش، قهرمانی و شادی را به یک ملت هدیه بدهد.
از عقب افتادن لیگ هم به نظر ملی‌پوشان پرسپولیس خوشحال شدند.
برای ما فرقی نمی‌کرد بازی‌ها چه زمانی بیفتد و ما فقط به شروع پر قدرت در لیگ و کسب تمام جام‌های داخلی و پیروزی در فینال آسیا فکر می‌کنیم.
به قهرمانی در سوپرجام چقدر امیدواری چون پرسپولیس باید با تراکتوری بازی کند که خیلی تقویت شده؟
جلو جلو که نمی‌توان در مورد موضوعی حرف زد و قول داد اما هواداران بدانند تیمی که عادتش برد و قهرمانی است در سوپرجام هم فقط برای پیروزی و قهرمانی به مصاف حریف خواهد رفت؛ جامی که پرسپولیس آن را قبلاً کسب کرده و ان‌شاءالله باز هم آن را تکرار خواهیم کرد.
در خصوص قرعه لیگ و رویارویی‌تان در دربی مقابل رقیب سنتی‌ چه صحبتی داری؛ تیمی که فکری را به عنوان سرمربی انتخاب کرده؟
فکر می‌کنم از حالا صحبت کردن راجع به دربی کمی زود باشد اما ما تیمی کاملاً آماده هستیم و قدرتمند. استقلال هم تیم خوبی بسته اما آنها می‌دانند ما تیم قهرمان ایران هستیم و چه قدرتی داریم به همین دلیل هم با قدرت کامل به مصاف استقلال می‌رویم تا با برد در دربی هوادارانمان را خوشحال کنیم؛ بازی که می‌دانیم اهمیت ویژه‌ای دارد و هوادارانمان و البته خودمان هم خیلی مشتاقیم که در آن به پیروزی برسیم. دربی همیشه حساس است و مهیج و ان‌شاءالله با برنامه‌های کادر فنی بسیار کار بلد و تلاش بازیکنانمان که انصافاً همگی جزو بهترین‌های ایران و آسیا هستند دربی را هم از استقلال می‌بریم. 

Page Generated in 0.0069 sec