printlogo


کد خبر: 217393تاریخ: 1399/8/1 00:00
کارگر: فوتبال به ما بدهکار نیست
بازی امیری شبیه‌ترین به من است

 
عباس کارگر بازیکن اسبق پرسپولیس که در زمان بازیگری بیشتر به خاطر سرعت بالایش در بین هواداران از محبوبیت خوبی برخوردار بود در خصوص نزدیکترین بازیکن فعلی پرسپولیس نسبت به خصوصیات خودش و شرایط حال حاضر پرسپولیس توضیحاتی را ارائه می‌دهد.
 
در روزهای اخیر شاهد این بودیم که شوک‌های زیادی به پرسپولیس وارد شده؛ از این مسائل چه تحلیلی دارید؟
واقعاً مسائل ریز و درشت و اخبار بدهی‌ها و محرومیت‌های احتمالی و جریمه‌ها روح و روان هواداران پرسپولیس و پیشکسوتان را به هم ریخته است و همه را با نگرانی مواجه ساخته؛ مشکلاتی که امیدوارم هر چه زودتر حل شده و بازیکنان و هواداران نفسی به راحتی بکشند.
اما جدایی بعضی از بازیکنان هم به نظر به این مشکلات دامن زده؟
بازیکنان پرسپولیس در این مدت و در این چند ساله این همه عنوان خوب و قهرمانی کسب کردند به همین دلیل من به آنها توصیه می‌کنم در پرسپولیس بمانند و اگر هم قصد جدایی دارند در نیم فصل خودمان از پرسپولیس جدا شوند چون قطعاً در این شرایط پرسپولیس به آنها نیاز دارد. ضمن اینکه حتماً بعد از کسب عنوان قهرمانی آنها بیش از پیش دیده می‌شوند و با شرایط بهتری می‌توانند از تیم جدا شوند.
طلسم قهرمان نشدن تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان توسط پرسپولیس شکسته می‌شود؟
شرایط پرسپولیس در ایران و آسیا به گونه‌ای بوده که الان همه تیم‌های آسیا از پرسپولیس می‌ترسند. نکته‌ای که به لحاظ روانی خیلی می‌تواند به سود پرسپولیس باشد ضمن اینکه پرسپولیسی که من دیدم حتماً می‌تواند طلسم‌شکنی کرده و قهرمان شود و کلکسیون افتخارات فراوانش را با برد در لیگ قهرمانان آسیا به شاهکار تبدیل سازد.
کمبود محرومان پرسپولیس در فینال به چشم نمی‌آید؟
سه محروم پرسپولیس بازیکنان خیلی خوبی هستند اما شرایط پرسپولیس به گونه‌ای شده هر بازیکنی که به عنوان بازیکن جایگزین به میدان می‌آید بازی بهتری ارائه می‌دهد و همه نگرانی‌ها را برطرف می‌سازد و این حسن و یکی از مزیت‌های پرسپولیس نسبت به سایر تیم‌های ایرانی است.
در خصوص عملکرد مدیریت پرسپولیس چه نظری دارید؟
من معتقدم مدیریت پرسپولیس با وجود اینکه بدهی‌های زیادی روی دست ایشان باقی مانده، بد کار نکرده است. از همین رو هواداران پرسپولیس باید از او حمایت لازم را داشته باشند. فشار زیادی به دلیل بدهی‌های مدیران قبلی روی مدیریت فعلی بوده، به همین دلیل پیشکسوتان و هواداران باید از مدیریت فعلی حمایت کنند و فشار بیشتر را با حمایت منطقی‌شان از روی دوش باشگاه و مدیریت بردارند.
اما بعضی از پیشکسوتان از مدیریت فعلی باشگاه شدیداً ناراضی هستند.
به نظرم این فوتبال به ما بدهکار نیست و در این بین بعضی از پیشکسوتان هم نباید به باشگاه و مدیریت فعلی که با چالش‌های زیادی مواجه‌اند، فشار زیادی وارد سازند.
اما فکر نمی‌کنید اگر مدیر فوتبالی در رأس کار بود، بهتر می‌توانست مشکلات پرسپولیس را حل کند؟
 بحث بعضی از مدیران ورزشی مانند آقای دادکان در مورد مدیریت پرسپولیس کاملاً درست است اما جدا از ایشان ما در چند سال گذشته در پرسپولیس مدیر ورزشی هم داشتیم و اثرات کار ایشان را هم دیدیم که سودی برای باشگاه و تیم نداشت، در حالی که به نظرم فردی مانند رسول‌پناه که البته من فقط یکبار ایشان را دیده‌ام، بیشتر توانسته به درد پرسپولیس بخورد و اتفاقاً مشکلاتی را که مدیران قبلی درست کردند هم خیلی خوب برطرف کرده است.
بازیکنان فعلی پرسپولیس را بهتر می‌دانید یا نسل خودتان را؟
در دهه 60 فوتبال عشق بود و ما هم با نمایش‌های خوبمان بهترین یادگارها را برای هواداران پرسپولیس بر جا گذاشتیم. در چند سال اخیر هم بازیکنان پرسپولیس دوباره ابهت را به تیم برگرداندند و شخصیت اصلی تیم را که در مقطعی خدشه به آن وارد شده بود، به نمایش گذاشتند. من برای بازیکنان فعلی ارزش خیلی زیادی قائلم و آنها را هم خیلی دوست دارم اما معتقدم بازیکنان دهه 60 پرسپولیس بهترین بودند.
شبیه‌ترین بازیکن فعلی پرسپولیس را در قیاس با خودتان چه بازیکنی می‌دانید؟
 من فکر می‌کنم بازی وحید امیری به دلیل سرعت بالا و دوندگی زیادش شباهت زیادی به من دارد؛ بازیکنی که در کنار سایر بازیکنان تیم بهترین است.

Page Generated in 0.0045 sec