printlogo


کد خبر: 217387تاریخ: 1399/8/1 00:00
بعد از شب رویایی در پاریس
سولشر منتقدانش را ساکت کرد

شارلوت دانکر  

در هفته‌های اخیر سؤال‌های زیادی در مورد موقعیت اوله گونار سولشر روی نیمکت منچستریونایتد به وجود آمده بود اما او پاسخ خیلی از آنها را با یک برد دراماتیک دیگر در زمین پاری‌سن‌ژرمن داد. 19 ماه بعد از آنکه باارزش‌ترین پیروزی دوران مربیگری این نروژی به ثبت رسید، سولشر یک بار دیگر به بردی شایسته و در عین حال شگفت‌انگیز در پارک د پرنس دست یافت و شیاطین سرخ با گل‌های برونو فرناندز و مارکوس رشفورد میزبان خود را 2 بر یک شکست دادند.
اوضاع شاید هنوز هم خیلی خوب نباشد. اسفند دو سال قبل منچستریونایتد با شکست 2 بر صفر در بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راهی پایتخت فرانسه شد. حالا آن بازی حساس و هیجان‌انگیز به نخستین بازی دو تیم در مرحله گروهی تبدیل شده اما طعم این پیروزی برای سولشر شیرین‌تر است. آخرین بار او چیزی برای از دست دادن نداشت این بار اما خیلی‌ها شغل او را در خطر می‌دانستند با شروع متوسط و کم‌رمقی که منچستریونایتد در این فصل لیگ برتر داشت. در واقع او با تیمی به فرانسه آمد که از چهار بازی ابتدایی‌اش در لیگ برتر تنها دو برد داشت و در این مسیر 12 گل خورده بود.
برای بدترشدن اوضاع باید با تیمی روبه‌رو می‌شدند که نه تنها یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله جهان فوتبال را دارد بلکه با رسیدن به فینال فصل قبل نشان داده عزمش را برای قهرمانی جزم کرده است. علاوه بر این، قهرمان فرانسه از سال 2004 در هیچ مسابقه خانگی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده بود.
اما هر گونه تردید درباره هوش تاکتیکی سولشر به دست فراموشی سپرده شد وقتی برنامه‌ای را اجرا کرد که با کسب هر سه امتیاز همراه شد.
البته تیم توماس توخل ناامیدکننده بود بخصوص در نیمه اول. پاری‌سن‌ژرمن کند، بی‌تأثیر و گاهی خجالت‌آور بازی کرد اما اینها نباید چیزی از ارزش بازی منظم و بابرنامه منچستریونایتد کم کند. سولشر قبل از بازی گفته بود: «باید همه چیز را درست انجام دهید، نباید یک چشم به هم زدن حواستان پرت شود» و جالب اینکه تنها بازیکنی که برای یک ثانیه تمرکزش را از دست داد، آنتونی مارسیال بود که اواسط نیمه دوم به میزبان گل تساوی را بخشید.
لحظه از دست دادن تمرکز میهمان با یک اشتباه در برنامه کم‌نقص سولشر برای این بازی همراه شد؛ مربی تصمیم گرفته بود با سه مدافع بازی کند تا بتواند زهر حملات کیلیان امباپه، نیمار و آنخل دی‌ماریا را کم کند.
الکس توانزبه بعد از 10 ماه برای نخستین بار در ترکیب اصلی قرار گرفت و در کنار ویکتور لیندلوف و لوک شاو در قلب خط دفاعی به جای هری مگوایر مصدوم به بازی گرفته شد در حالی که آرون وان بیساکا و الکس تلس که نخستین بازی‌اش را انجام می‌داد، در نقش بال مدافع به کار گرفته شدند. سولشر تصمیم بزرگی گرفته بود اما به نتیجه رسید.
با تمام انتقادات درستی که در هفته‌های اخیر از دفاع منچستریونایتد می‌شد، این خط از نظر کار تیمی فوق‌العاده بود. شش تکل از وان بیساکا، هفت دفع توپ از توانزبه و سه تا از فرد؛ همه کار خودشان را برای خنثی کردن زحمات نیمار و بقیه به خوبی انجام دادند.
 اسکات مک تامینای خستگی‌ناپذیر که دوباره در کنار فرد برای بازی در خط میانی انتخاب شد تا سپر خط دفاعی باشد، هر توپ دومی را دنبال کرد. فرناندز که در غیاب مگوایر بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت و گل اول را با پنالتی تکراری زد اما شاید بیشترین مشارکت او در نیمه اول بازگشت‌هایش به نیمه خودی برای کمک به ایجاد اختلال در ضدحملات پاری‌سن‌ژرمن بود.
 بارها مثلث قلب دفاع یونایتد با اقدامات به موقع خود امباپه را از کار انداختند و در معدود مواقع ایجاد خطر، داوید دخئا با واکنش‌های خود مانع می‌شد.
در بازی‌های اخیر، یونایتد فاقد برنامه منسجم و مشخص بود و ساختار درستی برای بازی نداشت اما در بازگشت به پاریس، شهری که خاطرات خوشی برای بازیکنان و مربی‌شان دارد، این تیم خودباوری‌اش را پیدا کرد و با اشتیاق و انگیزه بالا در خدمت یکدیگر بازی می‌کردند. گل دقیقه 87 رشفورد پاداش بازی حساب شده و منسجم تیم سولشر بود.
یک شب عالی دیگر در پاریس و یک شروع رویایی در گروه H اما باید از این نتیجه برای ساختن آینده و بالا رفتن در رده‌بندی لیگ برتر استفاده کند. با خودباوری بازگشته بازیکنان و مربی می‌توانند به این هدف برسند. سولشر مقابل پاری‌سن‌ژرمن یک بار دیگر به سبک خودش منتقدان را ساکت کرد.
منبع: گل
 

Page Generated in 0.0061 sec