printlogo


کد خبر: 217386تاریخ: 1399/8/1 00:00
لمپارد باید خریدهای گرانش را توجیه کند

جیمز اولی سنیور  

تا دقیقه 62 هشتمین بازی فصل چلسی زمان برد اما فرانک لمپارد در نهایت به آنچه می‌خواست، رسید. وقتی حکیم زیش جای میسون ماونت را گرفت، آبی‌ها برای نخستین بار هر شش خرید بزرگ تابستانی خود را در زمین داشتند اما نگران‌کننده این است که با حضور زیش، کای هاورتز، تیمو ورنر، بن چیلول، تیاگو سیلوا و ادواردو مندی که روی هم 220 میلیون پوند برای این تیم هزینه داشتند، به چیزی بیشتر از تساوی بدون گل برابر سویا در نخستین بازی مرحله گروهی نرسیدند. خامی است اگر سرمایه‌گذاری باشگاه را با اولین بازی مورد قضاوت قرار دهیم بخصوص با در نظر گرفتن اینکه پیش‌فصل قیچی شد و راه رسیدن به شرایط ایده‌آل بدنی برای این شش نفر هرگز مهیا نشد. لمپارد حق دارد که برای جا افتادن بازیکنان جدید در کنار یکدیگر زمان بخواهد اما تا وقتی که این هماهنگی به دست آید، چقدر باید خسارت بدهند.
سویا تیم جاافتاده‌ای در فوتبال اروپا به حساب می‌آید که در هفت سال گذشته چهار بار قهرمان لیگ اروپا شده اما چلسی با از دست دادن دو امتیاز خانگی در نخستین بازی گروه E ابتکار عمل را از دست داد. پول به تنهایی برای شما موفقیت نمی‌آورد.
 سویا ابتدا و انتهای بازی را تحت کنترل خود درآورد بدون اینکه فشار را زیاد کند و شانس‌‌اش را برای رسیدن به گل بالا ببرد که این می‌تواند با توجه به شکنندگی اخیر دفاعی چلسی یک موفقیت برای میزبان محسوب شود. این کلین‌شیت نادر شاید نشانه‌ای از پیشرفت باشد اما نه برای تیمی که اینقدر گران جمع شده است.
لمپارد البته بعد از اشتباهات بازی‌های اخیر از این آرامش استقبال می‌کند- نخستین تساوی بدون گل او به عنوان مربی چلسی- و این می‌تواند یک گام رو به جلو باشد نسبت به فصل قبل که در اولین بازی در خانه به والنسیا باختند و به قعر جدول گروه رفتند.
خریدهای جدید نشانه‌های مثبتی را ارائه کردند. مندی در نخستین بازی در لیگ قهرمانان برای چلسی بازی شاخصی انجام داد و با واکنش خوب خود به ضربه سر تغییرمسیریافته نمانیا گودلی مانع از گلزنی میهمان شد با سرعت عمل بالایی که کپا آریسابالاگا معمولاً نداشت. لمپارد بعد از بازی تأیید کرد مندی در سه بازی‌اش آنقدر خوب بوده که خودش را به عنوان مرد شماره یک دروازه تثبیت کند.
بن چیلول همچنان در سمت چپ چلسی مطمئن و آرام بازی می‌کند، در دفاع مستحکم و در حمله تأثیرگذار. کرنر دقیقه 48 مدافع تیم ملی انگلیس به کورت زوما موقعیتی عالی برای بازکردن قفل دروازه‌ها داد و 10 دقیقه بعد خودش می‌توانست با سانتر ریس جیمز گل بزند که بونو، دروازه‌بان سویا مانع شد.
تیاگو سیلوا به آبی‌ها کمک کرد در دوره‌های طولانی مالکیت سویا انسجام خود را حفظ کنند در حالی که هاورتز چشمه‌هایی از کیفیت خود را به نمایش گذاشت بخصوص با سرعتی چشمگیر چلسی را از دفاع به حمله منتقل می‌کرد.
اما ورنر همچنان جدی‌ترین تهدید بود و حرکات او مایه نگرانی دائمی خط دفاع سویا بود. بدون شک این آلمانی 24 ساله با زدن نخستین گل‌هایش در لیگ برتر مقابل ساوتهمپتون روحیه خوبی به دست آورده بود و تلاش کرد به آمارش اضافه کند اما در واقع به خوبی تغذیه نشد.
مشکل همین‌جاست. ورنر طولانی‌ترین پیش‌فصل را در میان خریدهای چلسی داشته چون نخواست در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا، لایپزیگ را همراهی کند تا بیشتر در تیم غرب لندن آماده شود.
گروه کمکی باید خودی نشان دهند. کریستین پولیشیچ بعد از طی دوران مصدومیت در سمت چپ بازی خوبی انجام داد اما هاورتز و زیش باید بهتر از این عمل کنند تا با ایجاد کارهای ترکیبی به پیروزی تیم کمک کنند. در روزی که چلسی پتر چک را دعوت کرد تا به عنوان یار اضطراری در کنار باشد، لمپارد هنوز نتوانسته دیدیه دروگبای تیمش را پیدا کند.  به هر حال انتظارات از هر تیمی که 220 میلیون پوند خرج کند، خیلی بالا می‌رود اما وقتی جلوگیری از بروز اشتباهات دفاعی یک گام رو به جلو تلقی می‌شود، می‌توان تصور کرد انتظار کارهای هجومی ترکیبی و منظم و رسیدن به تعادل بهتر، کمی غیرواقع بینانه است.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0054 sec