printlogo


کد خبر: 217358تاریخ: 1399/7/30 00:00
در چنین روزی ۳۰ مهر ۱۳۸۵
«ونگر» خواستار استفاده از ویدئو در داوری فوتبال شد

 
سرمربی تیم فوتبال آرسنال انگلیس معتقد است، برای کمک به داوری در فوتبال باید از تکنولوژی ویدئو استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، «آرسن ونگر» گفت: «باید از سیستمی استفاده کرد که داوران بتوانند در صورت عدم اطمینان از تصمیم صحیح، به داور چهارمی که به فیلم ویدئویی مسابقه دسترسی دارد، رجوع کنند.»
مربی فرانسوی آرسنال پس از مردود اعلام شدن گل «تیه ری هانری» در جریان شکست مقابل زسکا مسکو در چارچوب رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا، این درخواست را بیان کرده است. وی اظهار داشت: «کسانی که به فوتبال علاقه دارند، خواستار احترام به داوری هستند اما گاهی با اعلام اتفاقاتی که روی نداده است، در این زمینه تردید به وجود می‌آید. می‌توان به صداقت مردم شک کرد اما ما چنین چیزی را در فوتبال نمی‌خواهیم. پذیرفتن اینکه داوران چیزهایی را اعلام کنند که وجود ندارد، سخت است.»
ونگر افزود: «با استفاده از فیلم ویدئویی می‌توان درستی گل را بررسی کرد. نپذیرفتن این تکنولوژی، ضعف داوران را نشان می‌دهد.»
به اعتقاد برخی از کارشناسان، استفاده از تکنولوژی ویدئویی روی جریان مسابقه تأثیر منفی بسیاری می‌گذارد. با وجود این ونگر ادامه داد: «وقتی داوری احساس نیاز پیدا می‌کند، باید از آن استفاده کند. در جریان دیدار با زسکا مسکو ترجیح می‌دادم داور بگوید: «لطفا ویدئو، می‌خواهم از برخورد توپ با دست مطمئن شوم.» هیچ صحنه‌ای مشکوک‌تر از اعلام هند در جریان مسابقه نیست. نمی‌دانم داور چطور به نتیجه رسید. پذیرفتن این تصمیم بسیار سخت است.»
 

Page Generated in 0.0060 sec