printlogo


کد خبر: 217352تاریخ: 1399/7/30 00:00
شاه‌علی‌دوست: روزهای سختی را با کرونا می‌گذرانم
فاضلی می‌تواند نساجی را به موفقیت برساند
دکتر فاضلی همیشه در نقل و انتقالات، نقش پررنگی داشت و بازیکنان نساجی هم با شناخت ایشان، جذب شدند که فکر می‌کنم این مسأله به موفقیت تیم در فصل بیستم کمک کند

گفت و گو
سمیرا شیرمردی  @SamiraShirmard
 
نام روزبه شاه‌علی‌دوست مثل ابراهیم صادقی، همیشه با سایپا می‌آید. با تیمی که سال‌های زیادی را در آن گذرانده. شاه‌علی‌دوست بیش از 15 سال در تیم نارنجی‌پوش تهرانی حضور داشت و روزهای تلخ و شیرین زیادی را با آن تجربه کرد. کاپیتان سابق سایپا که ارتباط دوستانه‌ای هم با ابراهیم صادقی سرمربی نارنجی‌پوشان دارد، این فصل ترجیح داد جدا شود و به تیم دیگری برود. روزبه شاه‌علی‌دوست البته از سایپا برای حضور در کادرفنی پیشنهاد داشت اما از آنجا که 34 ساله است، تصمیم گرفت همچنان به بازی کردن ادامه دهد که در نهایت نساجی را انتخاب کرد. شاه‌علی‌دوست که این روزها به خاطر ابتلا به ویروس کرونا، در قرنطینه به سر می‌برد، درباره جدایی از سایپا، رفتن به نساجی مازندران، انتخاب وحید فاضلی به عنوان سرمربی جدید نساجی‌ها، تعویق مسابقات لیگ برتر و البته بازی هفته اول مقابل آلومینیوم اراک، حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.
 
با توجه به اینکه سال‌های زیادی در سایپا حضور داشتی، خیلی عجیب بود که از این تیم جدا شوی اما این اتفاق افتاد. چه شد که تصمیم به جدایی گرفتی؟
این جابه‌جایی‌ها جزو فوتبال است و نمی‌شود همیشه در یک باشگاه بمانی. من این فصل در سایپا، نمی‌توانستم به عنوان بازیکن بمانم چون کادرفنی و مدیریت باشگاه از من خواسته بودند به کادرفنی اضافه شوم اما با توجه به اینکه پیشنهاد داشتم ترجیح دادم باز هم بازی کنم. به هر حال این اتفاقات برای همه بازیکنان بزرگ در دنیا هم می‌افتد و ممکن است در روزهایی که فکر نمی‌کنی، جدا شوی و به تیم دیگر بروی.
دلیل اینکه همه از رفتن شما بیشتر از همیشه تعجب کردند، شاید ارتباط دوستانه‌ای بود که با ابراهیم صادقی سرمربی سایپا داشتید.
فکر می‌کنم دیگر کمی از جدایی من از سایپا گذشته اما این جدایی احتمالاً بیشتر دست مدیریت باشگاه بود. من زیاد پیگیر نشدم اما چون سالیان سال در سایپا بودم دوست داشتم دوستانه جدا شوم و خدا را شکر این اتفاق افتاد. حالا نمی‌دانم اینکه از من خواستند به کادرفنی اضافه شوم، تصمیم چه کسی بوده.
شما روزهای سخت زیادی را در سایپا گذراندید که مهم‌ترین آن هم فصل گذشته بود.
بله، روزهای سختی در سایپا بودم. مثلاً پارسال یکی از سال‌های سخت بود چون سایپا جوانگرایی کرده بود و شرایط سختی به وجود آمد که خدا را شکر در پایان توانستیم موفق باشیم و تیم را در لیگ برتر نگه داریم.
بعد از جدایی از سایپا هم به نساجی محمود فکری رفتید اما قبل از اینکه مسابقات شروع شود، سرمربی تیم‌تان تغییر پیدا کرد. این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنی؟
اول باید بگویم خوشحالم که در تیم خوب و ریشه‌دار نساجی هستم. به انتخاب آقای فکری هم تبریک می‌گویم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم اما انتخاب دکتر فاضلی برای سرمربیگری نساجی هم تصمیم درستی است و فکر می‌کنم تیم با هدایت ایشان شرایط خوبی خواهد داشت. دکتر فاضلی همیشه در نقل و انتقالات، نقش پررنگی داشت و بازیکنان نساجی هم با شناخت ایشان، جذب شدند که فکر می‌کنم این مسأله شرایط را بهتر خواهد کرد.
یعنی فکر می‌کنید فاضلی گزینه خوبی برای جانشینی محمود فکری است؟
صد درصد. ایشان همیشه در موفقیت‌های چند سال اخیر نقش پررنگی داشته و برنامه تمرینی را ایشان انجام می‌دادند. در واقع از لحاظ تجربی چیزی کم ندارد و با توجه به شناختی که از بازیکنان دارد، گزینه خوبی است.
با توجه به اینکه نساجی در هفته‌های پایانی فصل قبل نتایج خوبی گرفته و انتظارات بالا رفته، می‌توانید به اهداف و جایگاهی که مد نظر دارید برسید؟
به هر حال نفرات زیادی از تیم جدا شدند و هر زمان تعداد جدا شده‌ها بالا می‌رود، فصل بعد شرایط سخت خواهد شد. این فصل هم شرایط نساجی به این صورت است. البته نفرات جدیدی که جذب شدند، جزو خوب‌های لیگ هستند که در تیم‌های فصل قبل‌شان بازی می‌کردند. اردوی خوبی هم در کیش داشتیم که البته من نتوانستم در تمرینات باشم اما تمرینات خوبی بود. الان هم متوجه شدم لیگ یک هفته به تعویق می‌افتد که امیدوارم بتوانیم در این دوره از مسابقات با قدرت ظاهر شویم.
ظاهراً در اردوی کیش هم متوجه ابتلا به ویروس کرونا شدی.
بله، من روز اول یک جلسه تمرینی و بازی دوستانه داشتم اما بعد از بازی حس کردم تب و لرز و ضعف دارم. خیلی سریع به دکتر تیم خبر دادم که یکی، دو روز قرنطینه شدم و هم‌اتاقی‌ام به اتاق دیگر رفت. بعد از آن اولش فکر می‌کردم سرماخوردگی است اما زمان آن، طولانی‌تر شد و متوجه شدم حس بویایی‌ام را از دست دادم. بلافاصله با هماهنگی باشگاه، از تیم جدا شدم و به صورت شخصی تست دادم که مثبت بود. امیدوارم این روزهای سخت بگذرد. شرایط خیلی سخت است چون بچه کوچک دارم و نمی‌توانم خانواده‌ام را ببینم که این مسأله شرایط را برایم سخت‌تر کرده.
با توجه به شرایطی که به وجود آمده، ظاهراً تعویق لیگ به نفع شما خواهد بود؟
بله، به نفع من است. وقتی شنیدم لیگ یک هفته به تعویق افتاد خیلی خوشحال شدم چون تمرینات خوبی انجام دادم و به جایی رسیدم که آماده مسابقات شدم اما برای بازی‌های تدارکاتی به خاطر ابتلا به کرونا، نتوانستم باشم اما حالا تعویق لیگ به نفع من است چون روزهای آخر قرنطینه را می‌گذرانم.
در هفته اول هم با تیم تازه‌وارد آلومینیوم ارک بازی دارید. تیمی که شاید خیلی‌ها روی آن حساب نکنند اما بدون شک می‌تواند خطرساز شود.
بله، قطعاً امسال همه تیم‌ها خیلی خوب هستند و بین آنها فرق زیادی نیست. الان تیم‌ها دو دسته شدند. آنهایی که وضعیت مالی خیلی خوبی دارند و بازیکنان موردنظر را به راحتی جذب کردند و دسته دوم هم بقیه تیم‌ها. این بقیه تیم‌ها هم تیم‌های خیلی خوبی هستند که به خاطر این مسأله، امسال هم لیگ سختی خواهیم داشت و از الان نمی‌شود چیزی را درباره تیم‌های بالا و پایین جدول پیش‌بینی کرد. به هر حال، ما آماده بازی‌ها هستیم و می‌خواهیم از همان بازی اول، با قدرت ظاهر شویم.
 

 


Page Generated in 0.0064 sec