printlogo


کد خبر: 217322تاریخ: 1399/7/30 00:00
ابتکار در جمع ورزشی‌ها:
با ورزش باید امید را ترویج دهیم

 معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دیروز (سه‌شنبه) با حضور در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در سومین پویش ملی نشاط و سلامتی زنان و دختران با ورزش شرکت کرد. او در این مراسم که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد با بیان اینکه اقدامات خوبی در ۴١ سال گذشته برای ورزش زنان صورت گرفته است، گفت: «زنان امروز نقش پررنگی در بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و اقتصادی دارند.»
ابتکار با تأکید بر اینکه نقش زنان در اصلاح سبک زندگی بیش از ۵٠ درصد است، ادامه داد: «این تأثیرگذاری زنان را نشان می‌دهد. در سطح بین‌المللی توانستیم در اکثر رشته‌ها پوشش اسلامی خود را در ورزش به تصویب برسانیم.»
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: «دو محور عدالت جنسیتی ورزش و سلامت را دنبال می‌کنیم و انتظار می‌رود تا آذر ماه وضعیت شاخص‌های جنسیتی را از نظر آماری تبیین کنیم.»
او با بیان اینکه هم اکنون توجه به ورزش در مدارس ابتدایی را شاهد هستیم، ادامه داد: «امروز مسأله کم‌تحرکی، افسردگی و اضافه وزن به مشکلات سلامت اضافه شده است که نباید موضوع ورزش را با وجود شرایط کرونا دست‌کم بگیریم. دولت نگاه ویژه‌ای به نشاط دارد. پیام‌های امیدبخش در شرایط کرونا باید افزایش یابد و رسانه‌ها بیشترین نقش را در این زمینه دارند. علاوه بر کرونا با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم و باید امید را ترویج داد و ورزش یکی از ابزار مهم در این خصوص است.»
 

Page Generated in 0.0053 sec