printlogo


کد خبر: 217321تاریخ: 1399/7/30 00:00
دستور جلسه قابل تأمل شورای فنی در شرایط بحرانی
از مدیریت بهداد تا سرمربیگری توکلی

رضا عباسپور     @rez7462

به‌واسطه گذشت زمان طولانی از آخرین نشست اعضای شورای عالی فنی (سال گذشته) کنار یکدیگر و آخرین تصمیماتی که برای وزنه‌برداری اتخاذ کردند، حتی شاید خود نفرات حاضر در این کارگروه هم یادشان نباشد آخرین تصمیمی که برای وزنه‌برداری اخذ کردند، چه بوده است؟!
اما بعد از گذشت مدت‌ها از آخرین نشست شورای عالی فنی، با توجه به اضافه شدن تعدادی از ستاره‌های نامدار وزنه‌برداری ایران مثل بهداد سلیمی به ترکیب شورای فنی، سرانجام نخستین نشست اعضای عالی فنی وزنه‌برداری به‌واسطه دستور جلسه مهمی که روی میز قرار داشت، در به صورت حضوری برگزار شد؛ نشستی که می‌شد به صورت «وبیناری» در بحران کرونایی این روزهای تهران برگزار شود اما فدراسیون ترجیح داد حضوری آن را برگزار کند.
یکی از انتقادات مهمی که به برگزاری نشست شورای عالی فنی به صورت حضوری در تهران و با دعوت از اعضای شهرستانی این مجموعه وارد است، «حضوری» برگزار کردن این نشست است زیرا مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری همین چندی پیش که مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری را بعد از دو سال تعویق به صورت «وبیناری» و غیر حضوری برگزار کردند، پس از وارد شدن انتقادات زیاد به آنها از سوی هیأت‌های استانی که آماده حضور در مجمع بودند، صراحتاً شیوع ویروس کشنده و مرگبار کرونا را بهانه قرار داده و توپ برگزاری وبیناری مجمع عمومی را اینگونه به زمین وزارت ورزش انداختند! به همین دلیل سؤال و نقد ما به فدراسیون وزنه‌برداری و مسئولان این مجموعه این است، چرا حالا که می‌توانستند حداقل اعضای شهرستانی شورای عالی فنی را از حضور مستقیم و خطرآفرین در جلسه شورا معاف کرده و از آنها به صورت «وبیناری» در این جلسه برای تشریک مساعی، اظهارنظر یا رأی‌گیری دستور جلسه این نشست دعوت کنند، این کار را نکردند؟ 
 
توافق برای بازگشت المپین‌های منتقد
برخی شنیده‌ها از حواشی قبل از شروع جلسه شورای عالی فنی وزنه‌برداری حکایت از آن داشت که دستور جلسه اصلی نشست فوق‌العاده شورای عالی فنی در شرایط وخیم کرونایی فعلی حول و حوش چند محور مهم می‌چرخید که بازگرداندن تعدادی از المپین‌های منتقد فدراسیون کنونی به سیستم فنی و مدیریتی وزنه‌برداری محور اصلی آن بود. حضور بهداد سلیمی المپین طلایی وزنه‌برداری در جمع اعضای شورای فنی بابی امیدوارکننده بود برای ادامه حضور او در بخش فنی. همین موضوع یعنی قرار دادن بهداد به عنوان مدیر تیم‌های ملی یکی از مباحث جلسه شورای فنی بود. بحث مهم دیگر بازگرداندن «حسین توکلی» سرمربی سابق تیم‌های پایه و بزرگسالان کشورمان برای هدایت تیم‌های پایه، همچنین اضافه شدن سعید علی‌حسینی به ترکیب فنی پایه یا بزرگسالان، همینطور شروع اردوی آسیایی و المپیکی تیم مردان و زنان کشورمان برای مسجل شدن سهمیه در بخش مردان و افتخارآفرینی در بخش زنان برای مسابقات آسیایی ازبکستان (گزینشی المپیک توکیو) بود. قطعاً مسئولان فدراسیون با این حرکت قصد دارند فشار منتقدین را کاسته و در جذب حداکثری آنها برای کم شدن انتقادات به هر ترتیبی تلاش کنند.

Page Generated in 0.0061 sec