printlogo


کد خبر: 217320تاریخ: 1399/7/30 00:00
طباطبایی: فدراسیون بسکتبال خواهان رابطه مستقیم با باشگاه‌هاست
با این شرایط نمی‌توانیم با برنامه بلندمدت پیش برویم

 
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران می‌گوید افتخارات بسکتبال به‌خاطر زحمات باشگاه‌ها بوده و خواسته قلبی فدراسیون رابطه مستقیم با باشگاه‌هاست.
رامین طباطبایی در حاشیه جلسه هماهنگی لیگ برتر بسکتبال گفت: «حضور در مسابقات جام‌جهانی و کسب سهمیه المپیک اهداف همیشگی بسکتبال ایران بود که خوشبختانه توانستیم در دو سال گذشته به این دو مهم دست ‌پیدا کنیم. می‌توان‌ گفت در حال حاضر ما مدال طلا را در کارنامه خود داریم و با این وجود باید تلاش خود را برای موفقیت بیشتر ادامه دهیم.»
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران با قدردانی از زحمات باشگاه‌ها ادامه داد: «البته همه می‌دانند افتخارات بسکتبال به‌خاطر زحمات باشگاه‌هاست و خواسته قلبی فدراسیون رابطه مستقیم با باشگاه‌هاست. هیچ‌وقت دوست نداشتیم از طریق رسانه‌ها با باشگاه‌های خود در ارتباط باشیم.»
او با تأکید بر تأثیر برنامه‌ریزی خوب روی عملکرد تیم‌ ملی گفت: «تیم ملی ایران می‌تواند جزو ۸ یا ۱۰ تیم برتر جهان باشد اما به شرطی که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. اگر هدف ما موفقیت در میادین بزرگی چون المپیک و حتی مسابقات لیگ داخلی است باید با برنامه پیش برویم.»
طباطبایی درباره نحوه برگزاری لیگ نیز گفت: «فدراسیون بسکتبال مجوز برگزاری فصل جدید لیگ را به‌صورت متمرکز دریافت کرده اما با توجه به شرایط موجود ما سعی داریم مسابقات را به‌صورت نیمه‌متمرکز و در تهران برگزار کنیم.»
او در ادامه به غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط نیز اشاره کرد: «ما برنامه لیگ برتر را تنظیم کرده‌ایم اما نمی‌توان با برنامه‌ریزی بلندمدت پیش رفت. همانطور که‌ می‌دانید لیگ والیبال به‌دلیل شیوع زیاد کرونا در میان تیم‌ها دو هفته تعطیل شد و اکنون قرار است متمرکز پیگیری شود، فدراسیون فوتبال هم تنها برنامه دو هفته اول لیگ را اعلام کرده‌ است. با توجه به این ‌موضوعات تصمیم‌ داریم به‌‌گونه‌ای پیش برویم‌ که مشکلی پیش نیاید.»
طباطبایی درباره اعتراض به عدم همکاری تیم‌ها با فدراسیون در پرداخت تعهدات و بدهی‌های خود به فدراسیون نیز اینطور اظهارنظر کرد: «واقعاً باید بگویم تعهدات میان فدراسیون و باشگاه‌ها نمی‌تواند یک‌طرفه باشد، باشگاه‌ها هم باید به تعهدات مالی خود نسبت به فدراسیون عمل کنند. متأسفانه تا همین الان برخی تیم‌های لیگ برتری از دو فصل گذشته به فدراسیون بدهکارند که تسویه‌حساب نمی‌کنند. امیدوارم باشگاه‌های محترم به این مهم نیز توجه داشته باشند. فدراسیون دوست ندارد مقابل باشگاه‌ها باشد اما باید اصول حرفه‌ای نیز رعایت شود.»
طبق برنامه اعلام‌شده توسط فدراسیون، لیگ برتر بسکتبال از 15 آبان‌ماه به‌صورت نیمه‌متمرکز و در دو گروه هشت‌تیمی به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0058 sec