printlogo


کد خبر: 217317تاریخ: 1399/7/30 00:00
حضور 16 تیم در آخرین جلسه هماهنگی
لیگ بسکتبال هم متمرکز شد!

 
آخرین جلسه هماهنگی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال برگزار شد و 16 تیمی که برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند در این جلسه حاضر شدند. شهرداری گرگان، شهرداری قزوین، مهرام تهران، شیمیدر قم، نفت آبادان، اکسون تهران، نیروی زمینی، مس کرمان، ذوب‌آهن، مس رفسنجان، شهرداری بندرعباس، آفتاب زاگرس خوزستان، آویژه‌صنعت مشهد، کوچین آمل، رعد پدافند مشهد و آینده‌سازان ۱۶ تیمی هستند که نمایندگان آنها در جلسه روز گذشته حضور داشتند و درباره لیگ و شرایط برگزاری آن تصمیم‌گیری کردند.
 
برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز
طبق تصمیمی که روز گذشته گرفته شد، قرار بر این شد تا 16 تیم حاضر در لیگ برتر بسکتبال در دو گروه هشت‌تیمی قرار گرفته و رقابت‌های خود را برگزار کنند؛ رقابت‌هایی که قرار است به‌صورت نیمه‌متمرکز و به میزبانی تهران برگزار شود تا در نهایت تیم‌های برتر راهی مرحله پلی‌آف شوند.
 
تغییر شیوه پیشنهادی برای پلی‌آف
طبق تصمیم گرفته‌شده در آخرین جلسه هماهنگی لیگ بسکتبال، قرار شد بازی‌های مرحله پلی‌آف همانند فصول گذشته برگزار شود. پس از انتقاد برخی تیم‌ها در آخرین جلسه هماهنگی لیگ بسکتبال نسبت به نحوه برگزاری مسابقات مرحله پلی‌آف در شیوه نیمه‌‌متمرکز، با تصمیم فدراسیون قرار شد بازی‌های مرحله پلی‌آف امسال نیز همانند ادوار گذشته به‌صورت یک از ۸ برگزار شود. پیش از این قرار بود مرحله پلی‌آف به‌‌صورت جداگانه در هر گروه میان ۴ تیم بالای جدول برگزار شود تا نهایتاً یک تیم از هر گروه راهی فینال شود اما پس از انتقاد برخی تیم‌ها قرار شد همانند سال‌های گذشته پلی‌آف میان هر ۸ تیم برگزار شود. موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد، افزایش بازی‌های مرحله پلی‌آف بود که با یک شرط از سوی طباطبایی روبه‌رو شد. نفراتی چون مصطفی هاشمی سرمربی شیمیدر اعلام کردند بهتر است بازی‌های پلی‌آف به‌جای اینکه ۲ برد از ۳ بازی باشد، به‌صورت ۳ برد از ۵ مسابقه باشند که مورد موافقت قرار نگرفت. طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در واکنش به این خواسته هاشمی گفت: «بیشتر شدن مسابقات هزینه دارد و برخی تیم‌ها حق و حقوق فدراسیون را نمی‌دهند پس نمی‌توان با این شیوه ‌موافقت کرد اما اگر همه تیم‌ها ۷درصد قرارداد بازیکنان خود را تا پایان دور برگشت پرداخت کنند، بازی‌ها به‌صورت ۳ از ۵ برگزار می‌شود، در غیر این صورت همانند سال‌های گذشته به‌صورت ۲ از ۳ خواهد بود.»
 

Page Generated in 0.0053 sec