printlogo


کد خبر: 206751تاریخ: 1398/12/13 00:00
پیمان نصیری: رحمان اسطوره‌ای بود که رفت و دیگر جایگزین ندارد
قرار بود این هفته برای سیامند بنز بخریم

سؤال و جواب


محسن وظیفه  


خبر درگذشت ناگهانی سیامند رحمان ضربه مهلکی را به ورزش ایران و دنیا زد. کسی که از محبوبیت زیادی در بین ورزشکاران ایران و حتی دنیا برخوردار بود و اعلام خبر سکته قلبی او بدجوری همه را به هم ریخت. بسیاری از دوستان و رفقای او هنوز در شوک هستند که چه اتفاقی برای سیامند رخ داده است. یکی از این افراد پیمان نصیری است. قهرمان پارالمپیک لندن که سال‌ها با رحمان رابطه دوستانه داشته و حالا می‌گوید که اصلاً باور نمی‌کند چنین اتفاقی رخ داده باشد. پیمان می‌گوید قول و قراری با رحمان داشته و باید این هفته می‌رفتند تا ماشین بنز برای رحمان بخرند.

خبر شوکه‌کننده‌ای بود برای ورزش ایران.
واقعاً نمی‌دانم چه باید بگویم. حیف بود سیامند به این زودی از بین ما برود.
رفاقت داشتید با هم؟
بله ما دوستی قدیمی با هم داشتیم. از سال 2011 با رحمان رفیق بودم.
در این 9 سال رفاقت رحمان را چطور دیدی؟
سیامند احتیاجی به تعریف من ندارد. اسطوره بزرگی بود و به این سادگی‌ها کسی نمی‌تواند جای او را پر کند.
از بیماری رحمان خبر داشتی؟ سکته قلبی باید یک علائمی داشته باشد؟
نه من هیچ اطلاعی از وضعیت جسمانی رحمان نداشتم و به نظرم او کاملاً سالم بود.
آخرین بار کی با رحمان حرف زدی؟
هفته پیش بود که به من زنگ زد و حالش کاملاً خوب بود. اصلاً خبری از بیماری و این‌جور مسائل نبود. رحمان همیشه لبخند به لب داشت و هرگز لبخند از لب او نمی‌افتاد.
در این تماس تلفنی درباره چه مواردی صحبت کردید؟
خیلی جالب است واقعاً. من رفیقی داشتم که رحمان می‌خواست از او ماشین بخرد. با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهم یک ماشین بنز بخرم؛ اگر ممکن است با هم برویم و این ماشین را از دوست تو بخریم.
خب چی شد؟
هیچی دیگر، قرار داشتیم که این هفته برویم و برای سیامند بخریم که به یکباره روز گذشته این خبر هولناک منتشر شد.
عجب...
واقعاً شوک بزرگی به ورزش دنیا بود. ما خیلی از قهرمانان را در ترکیب تیم‌های مختلف برای حضور در بازی‌های پارالمپیک داریم که همیشه می‌روند و در این بازی‌ها هم خوش می‌درخشند اما با تمام احترامی که برای این عزیزان قائلم، تنها کسی که همه از مدال طلای او مطمئن بودند، سیامند رحمان بود.
خاطره‌ای داری از مسابقاتی که با هم رفتید؟
در لندن او اولین طلای خود را در پارالمپیک گرفت و من هم مدال طلای مهمی را در دو و میدانی کسب کردم. هر دو مدال مهم و بااهمیت بود و همین باعث شد تا رابطه خیلی خوبی را با هم داشته باشیم. اسطوره بزرگی بود و به این سادگی جایگزین برای او نمی‌آید.
رابطه خوبی با سایر اعضای تیم هم داشت.
عالی بود واقعاً. همه دوستش داشتند و محبوبیت شگفت‌انگیزی داشت. سیامند هرگز به دنبال آسیب زدن به کسی و یا استفاده از موقعیت برای منافع شخصی‌اش نبود. بر خلاف برخی از همین ستاره‌های پارالمپیکی که در برخی از مواقع حساس معلوم نیست چرا پیدا نمی‌شوند، سیامند در دفاع از حقوق ورزشکاران همیشه حاضر بود. در همین اتفاق اخیری که در راستای جوایز ورزشکاران رخ داد هم سیامند خیلی تلاش کرد که حق و حقوق ورزشکاران پرداخت شود.
هیچ خاطره تلخی از او نداری؟
این پسر همیشه خندان و شاد بود. هر کسی سیامند را می‌دید غم و غصه را فراموش می‌کرد. اهل حاشیه و جنجال نبود. من اعتقاد دارم که سیامند رحمان به این دنیا آمد تا به وظیفه‌اش به عنوان یک انسان عمل کند و اعتقاد دارم که به خوبی هم این کار را انجام داد. امروز که او رفته نام نیک از او مانده و از ما هم آه و حسرت.

 


Page Generated in 0.0059 sec