printlogo


کد خبر: 206434تاریخ: 1398/12/8 00:00
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت:
توصیه شخصی من لغو تمامی مسابقات است

مصاحبه


 معصومه حیدری

درگیری بازیکنان فوتبال با ویروس کرونا و خبرهایی که درباره احتمال ابتلای آنها به گوش می‌رسد، بار دیگر برگزاری لیگ و مسابقات ورزشی را با تردید همراه کرده است.  شیوع این بیماری، برگزاری لیگ فوتبال بانوان، لیگ فوتسال و لیگ فوتبال را تحت تأثیر قرار داده است. لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاده است و همه این اتفاقات رقابت‌های المپیک را هم زیر سایه خود قرار خواهد داد. با همه اینها اما فدراسیون فوتبال برای تصمیم‌گیری درباره تعطیلی لیگ‌ها در انتظار ابلاغیه رسمی وزارت بهداشت است. از هفته گذشته وزارت بهداشت جلسات متعددی درباره نحوه برگزاری مسابقات برگزار کرده و آخرین تصمیم‌گیری این بوده که بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود. این تصمیم اما با اعتراض اهالی فوتبال همراه بوده است. عده‌ای معتقدند فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد اما مسوولان سازمان لیگ بر این عقیده‌اند فشردگی تقویم مسابقات اجازه لغو مسابقات را نمی‌دهد. در نهایت اما تصمیم‌گیرنده اصلی در این رابطه وزارت بهداشت است و ابلاغیه این وزارت است که تکلیف مسابقات را روشن می‌کند   دیروز جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و درباره اعتراض باشگاه‌ها بحث شد و خروجی جلسه این بود:«مسابقات فوتبال به‌خاطر شیوع کرونا، تنها در صورت صدور دستور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو خواهد شد. مسابقات طبق برنامه قبلی فعلا بدون تماشاگران برگزار شود» آیا وزارت بهداشت تصمیمی برای لغو مسابقات ورزشی نخواهد گرفت؟ این سؤالی است که دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در همین رابطه به ما پاسخ داده است.
بعد از بازگشت کاروان سپیدرود رشت از بابل، سه بازیکن آنها تب شدید گرفتند و در بیمارستان رازی که مرکز درمان کروناست بستری شدند. ستاد ملی مبارزه با کرونا برای فوتبال تصمیمی ندارد؟
 ما به صورت عمومی اعلام کرده‌ایم که همه تجمعات باید ممنوع باشد. به تک تک فدراسیون‌ها که نمی‌توانیم نامه بدهیم. کلیه تجمعات وقتی ممنوع شده، این هم یکی از تجمعات است.
کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال تصمیم‌گیری برای لغو بازی‌های لیگ قهرمانان آسیاست. ژاپن که چندماه دیگر باید المپیک برگزار کند، از آغاز لیگ فوتبال جلوگیری کرد. چین و کره بازی‌های‌شان را به حالت تعلیق درآوردند. واقعاً تصمیم برای فوتبال ایران وجود ندارد؟
 مسابقات ورزشی فعلاً بدون تماشاگر است. ممکن است در آینده به طور کلی لغو شود اما فعلاً بدون تماشاگر برگزار می‌شود.
فدراسیون فوتبال ایران اعتقاد دارد اگر بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود، مشکلی پیش نمی‌آید. شما این راهکار را قبول دارید؟
 امکان این موضوع وجود دارد که بازی‌ها به طور کلی لغو شود. در جلسه ستاد ملی قرار است درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.
  بازیکنان اعتراض دارند که ما به فرودگاه می‌رویم  یا با عوامل برگزاری برخورد داریم. نگران سلامتی‌شان هستند. چه باید کرد؟
 اگر مسابقات با تماشاگر برگزار شود و تجمعاتی شکل بگیرد، قطعاً جای نگرانی هست. در حدی که هواداران نباشند و بتوانند مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنند، تا امروز مشکلی نبوده، مگر اینکه در جلسات تصمیم دیگری بگیرند.
توصیه خود شما درباره برگزاری مسابقات چیست؟
 توصیه شخصی من این است که حتی‌المقدور مسابقات لغو شود اما اگر ضرورت دارد که برنامه‌ها ادامه پیدا کند، بدون حضور تماشاگر می‌توانند برگزار کنند تا زمانی که ابلاغیه جدیدی در این رابطه برسد.     

 


Page Generated in 0.0066 sec