printlogo


کد خبر: 206425تاریخ: 1398/12/8 00:00
یکی بود یکی نبود داوری ‏
امروز با قوانین فوتبال قانون چهارم؛ وسایل بازیکنان

نوید مظفری   


طبق قوانین فوتبال بازیکنان حق داشتن هیچ وسیله‌ای را ندارند که برای خود یا بازیکنان تیم مقابل ‏خطرناک باشد.
چسب زدن روی انگشتر قانونی نیست (هر چند که موارد زیادی در این زمینه دیده ‏می‌شود). داور اول باید به این بازیکنان تذکر بدهد و بازیکنی که این موارد را رعایت نکند بعد از ‏تذکر ‏باید اخطار بگیرد.
هر بازیکنی باید هنگام بازی این‎ ‎‏ پنج وسیله را حتماً داشته باشد: پیراهن، شورت ‏ورزشی، جوراب ساق بلند، ساق بند و کفش. دروازه‌بانان حق پوشیدن شلوار را دارند. ‏
بازیکنی که به صورت تصادفی کفش  یا قلم بند خود را از دست می‌دهد باید هر چه زودتر آنها را ‏دوباره بپوشد ولی اگر در این حین بازیکن با توپ بازی کرد  یا حتی بدون کفش گلی به ثمر رساند ‏گل ‏مورد قبول است.
این بازیکن باید حتماً در اولین زمانی که توپ در بازی نیست وسایل خود را به حالت ‏اولیه بازگرداند یا کامل کند.
بازیکنان حق دارند از کلاه استفاده کنند ولی این کلاه یا باید به رنگ ‏مشکی یا به رنگ اصلی لباس باشد. همچنین نباید برای خود بازیکن  یا بازیکنان دیگر خطرناک باشد یا ‏دارای لبه باشد یا به پیراهن به نوعی متصل شده باشد. ‏
بازیکنانی که در زمین حضور دارند حق استفاده از وسایل ارتباطی را ندارند (پوشیدن وسایلی که نشان‌دهنده عملکرد بازیکنان است طبق قانون مشکلی ندارد) ولی قانونگذار برعکس این حق را برای مربیان و مقامات رسمی تیم‌ها در نظر گرفته و آنها می‌توانند ‏از وسایل ارتباطی و وسایلی که در جهت سلامتی بازیکنان وجود دارد استفاده کنند.
 


Page Generated in 0.0065 sec