printlogo


کد خبر: 206416تاریخ: 1398/12/8 00:00
دردسرهای کرونا برای کشتی
اردوهای تیم ملی از خانه منتقل می‌شود

گزارش


محسن وظیفه    

میهمان ناخوانده ایران اوضاع را برای ورزش پیچیده کرده است. بعد از مشکلاتی که در فوتبال پیش آمد حالا کشتی هم با وضعیت بسیار پیچیده‌ای روبه‌رو شده است. اردوی تیم ملی کشتی آزاد از دو روز پیش در خانه کشتی شروع شده و تیم ملی کشتی فرنگی هم از شنبه باید تمریناتش را شروع کند.
مسابقات کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا 8 فروردین به میزبانی بیشکک برگزار می‌شود به همین دلیل اردوهای تیم ملی باید در این فرصت اندک یک ماهه خیلی جدی برگزار شود اما حالا اخبار جالبی درباره برگزاری اردوی تیم ملی در یک کشور دیگر شنیده می‌شود.
 البته فدراسیون هم تمام تلاش‌های خود را برای ایزوله کردن خانه کشتی به کار گرفته اما با این وجود خیلی امیدی برای خروج از این وضعیتی که کرونا به وجود آورده نیست.
در خانه کشتی یک پزشک از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی حضور دارد و تمامی ورود و خروج‌ها را کنترل می‌کند؛ هر کسی که به خانه کشتی وارد می‌شود در همان ورودی تست اولیه کرونا را از افراد می‌گیرد. مشخص میزان تب افراد این کمک را می‌کند که افراد در چه وضعیتی هستند و آیا نیاز به آزمایش‌های بیشتر هست یا نه؟ با میزان تب افراد مشخص می‌شود که آیا علائمی از کرونا دارد یا نه و بعد اجازه ورود به خانه کشتی را پیدا کند.
تمامی افراد علاوه بر این‌که تست می‌شوند نام آنها هم ثبت می‌شود تا مشخص شود که چه کسانی آمدند تا اگر مشکلی وجود داشت قابل رهگیری باشد. با وجود این ظاهراً این موارد کافی نیست و فدراسیون کشتی به دنبال اتخاذ تصمیمات دیگری است.
 برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در یک کشور دیگر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های تیم‌های ملی کشتی است اما کدام کشور اجازه می‌دهد که تیم ایران در آنجا اردو بزند؟
بسیاری از کشورهای اطراف ایران از ترس کرونا مرزهای خود را به سوی ایران بسته‌اند اما در چنین وضعی چطور ممکن است که بتوان اردوی تیم ملی را به خارج از ایران منتقل کرد؟ ضمن این‌که حتماً کشور میزبان بحث قرنطینه را هم اعمال می‌کند و این یعنی این‌که اگر تیم ملی کشتی یک سفر خارج از کشور داشته باشد تا اردوی خود را برگزار کند باید چند روز هم زودتر راهی بیشکک شود تا در قرنطینه قرار بگیرد. با توجه به این‌که تا زمان برگزاری مسابقات گزینشی المپیک کمتر از یک ماه باقی‌ مانده رفتن به قرنطینه و همچنین برگزاری اردو در کشورهای دیگر باعث می‌شود تا این دو تیم مدام در سفر باشند و این شرایط را برای تیم ملی ایران بسیار سخت می‌کند.
البته شاید بهتر باشد که فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی کشتی برای برگزاری اردوهای تیم ملی کشور قرقیزستان را انتخاب کنند. برگزاری اردوها در بیشکک این کمک را می‌کند که حداقل تیم از داستان قرنطینه بیرون بیاید.
 البته این مستلزم فراهم شدن امکانات خوب در بیشکک است. قرقیزستان هم رقیب ایران است و در برخی از اوزان باید با کشتی‌گیران آزاد و فرنگی برای کسب سهمیه رقابت کند و همین شاید اندکی نگران‌کننده باشد و شاید به همین دلیل خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما واقعیت این است که حداقل در بحث زمان کمک زیادی را به تیم می‌کند تا کمتر به سفر بروند. بخصوص در این شرایط که بسیاری از پروازها انجام نمی‌شود این سفرها پر دردسر است.
 البته برای کمتر شدن دغدغه کادر فنی از فراهم شدن تمام امکانات و همچنین آرامش کامل در اردوهای تیم ملی نیاز است که فدراسیون در صورت انتخاب کشور قرقیزستان به عنوان میزبان اردوهای تیم ایران حتماً یک تیم مدیریتی کارآمد و کاربلد بالای سر تیم حضور داشته باشند و تمامی موارد را در نظر بگیرد.
 


Page Generated in 0.0048 sec