printlogo


کد خبر: 206410تاریخ: 1398/12/8 00:00
اعمال نتیجه دور رفت برای بازی‌های معوقه بسکتبال
آغاز پلی‌آف از 15 اسفند بدون تماشاگر

گزارش


محسن آجرلو

با توافق صورت گرفته میان تیم‌هایی که در لیگ برتر بسکتبال بازی معوقه داشتند، این رقابت‌ها دیگر برگزار نمی‌شود و نتایج دور رفت تکرار خواهد شد.
در حالی که برگزاری بازی‌های معوقه امروز به تعویق افتاده بود و قرار بود در تاریخ دیگری انجام شود، تصمیم جدیدی گرفته شد و این رقابت‌ها با توجه به اینکه تأثیری در رده‌بندی تیم‌ها برای پلی‌آف ندارد، بازی‌ها برگزار نشود.
بر این اساس نتایج دور رفت در بازی‌های برگشت هم تکرار خواهد شد و 8 تیم برتر راه یافته به پلی‌آف که صعودشان پیش از این قطعی شده بود، مشخص شدند. به این ترتیب شهرداری گرگان، پتروشیمی ماهشهر، شیمیدر، نفت آبادان، مهرام، آویژه صنعت، شهرداری بندرعباس و اکسون تهران به ترتیب تیم‌های اول تا هشتم لیگ هستند که به مرحله پلی‌آف راه پیدا کرده‌اند. طبق برنامه قبلی، قرار بود که رقابت‌های این مرحله از 15 اسفند آغاز شود. برنامه‌ای که البته هنوز مشخص نیست اجرا شود.
 
عماری: دستور وزارتخانه برگزاری لیگ طبق برنامه است
با این حال مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال در این‌باره توضیح داد و گفت: «فعلاً لیگ تعطیل است اما از ۱۵ اسفند ماه لیگ را طبق برنامه قبلی ادامه می‌دهیم چون دستور وزارتخانه است، مگر اینکه مورد خاصی پیش بیاید. اگر مسأله‌ای نباشد بازی‌های پلی‌آف مشکلی برای برگزاری ندارند و بدون تماشاگر بازی‌ها را پیگیری می‌کنیم.»
او ادامه داد: «با این حال باید در آن زمان ببینیم که شرایط چگونه است. اگر لیگ ما تمام نشود برای تیم ملی هم مشکل پیش می‌آید چون زمان نداریم. با این حال اگر مسأله خاصی پیش بیاید، در آن زمان تصمیمات جدی‌تری خواهیم ‌گرفت.»
 
برنامه پلی‌آف
با توجه به اعمال نتایج بازی‌های رفت برای مسابقات معوقه لیگ برتر بسکتبال، تقریباً همان جایگاهی که تیم‌ها در صورت برگزاری بازی به دست می‌آوردند برای‌شان ایجاد شده و حالا باید طبق همین رده‌بندی به میدان بروند.
به این ترتیب هشت تیم راه یافته به پلی‌آف، به صورت ضربدری رقابت خود برای رسیدن به جمع چهار تیم نهایی را انجام خواهند داد. رقابتی که به صورت دو برد از سه بازی انجام خواهد شد. طبق برنامه تیم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به مصاف هم خواهند رفت. به این ترتیب شهرداری گرگان با اکسون، پتروشیمی با شهرداری بندرعباس، شیمیدر با آویژه صنعت و نفت آبادان با مهرام به مصاف هم خواهند رفت.
 
جدال مهرام – نفت قطعی شد
از میان چهار بازی مرحله یک پلی‌آف یا همان یک چهارم نهایی، بدون شک حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی بین مهرام و نفت آبادان برگزار خواهد شد. رقابتی میان دو تیم مدعی که هر دو حداقل برای رسیدن به فینال و حتی قهرمانی به لیگ آمده‌اند. نفتی‌ها به عنوان مدعی عنوان قهرمانی لیگ گذشته به لیگ امسال وارد شده‌اند و مهرام هم در هر دوره‌ای که در لیگ حاضر بوده، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمده و امسال هم دقیقاً همان شرایط را دارد. مهرامی‌ها در آخرین دوره حضور خود در لیگ برتر هم به فینال رسیدند اما در نهایت رقابت را به شهرداری تبریز واگذار کردند و دست‌شان از جام کوتاه ماند.
روبه‌رو شدن این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی، هم از یک طرف یک رقابت تمام عیار و زیبا را در بر خواهد داشت اما از طرف دیگر باعث می‌شود یکی از این دو تیم به اجبار از ادامه لیگ محروم شود. مهرامی‌ها در بازی رفت لیگ برتر به نفت آبادان باختند اما در دور برگشت این باخت را جبران کردند تا رقابت این دو تیم در مجموع دور رفت و برگشت برابر شود. با این حال نفتی‌ها با اختلاف اندک در رده چهارم قرار گرفتند و مانند سه تیم دیگر بالای سرشان در جدول، این امتیاز را دارند تا در صورت کشیده شدن بازی به رقابت سوم، میزبان باشند و یک میزبانی بیش از رقیب داشته باشند.


 


Page Generated in 0.0063 sec