printlogo


کد خبر: 206403تاریخ: 1398/12/8 00:00
خبر

در پیروزی لیکرز برابر پلیکانز رقم خورد
رکورد 40امتیازی لبران جیمز


لبران جیمز برای اولین بار در این فصل 40 امتیاز برای لس‌آنجلس لیکرز کسب کرد و این تیم توانست با عملکرد رکوردشکن او، نیو اورلینز پلیکانز را با نتیجه 118 بر 109 شکست دهد.
این قهرمان سه دوره NBA در کوارتر سوم 16 امتیاز به دست آورد. آنتونی دیویس، هم‌تیمی او هم در این بازی 21 امتیاز گرفت.
زین ویلیامسون، بازیکن جوان پلیکانز که برای اولین بار مقابل لیکرز قرار می‌گرفت، 29 امتیاز کسب کرد.
جیمز 35ساله درباره ویلیامسون 19ساله گفت: «این بچه واقعاً خاص است. آنها بازیکن خوبی دارند.»
ولیامسون 44 بازی ابتدایی فصل را به دلیل مصدومیت زانو از دست داده بود. او در اواخر ژانویه شرایط بازی را پیدا کرد و در 13 مسابقه‌ای که به میدان رفته، به صورت میانگین 3/23 امتیاز در هر مسابقه کسب کرده و در 11 بازی توانسته 20 امتیاز یا بیشتر به دست بیاورد. لیکرز حالا شش بازی پیاپی است که می‌برد و با 44 برد و 12 باخت صدرنشین کنفرانس غرب است. پلیکانز هم در رده دهم قرار دارد و سه برد پیاپی تا رسیدن به آخرین جایگاه صعود به پلی‌آف فاصله دارد.
 

 


بزرگترین مرکز موج سواری جهان ساخته می‌شود

قرار است شرکت «کلی اسلیتر ویو»، بزرگ‌ترین مرکز موج‌سواری ساخت دست انسان را در صحرای کالیفرنیا بسازد. «کلی اسلیتر» عضو لیگ جهانی موج‌سواری است. او که قهرمان 11 دوره مسابقات موج‌سواری دنیا است، با شرکت‌های مریودر و بیگ اسکای ویو همکاری می‌کند تا این پروژه بزرگ را انجام دهد. انتظار می‌رود که ساخت و ساز این پروژه از اوایل سال 2021 آغاز شود و در سال 2022 بهره‌برداری از آن آغاز شود. البته فعلاً مسأله کسب مجوز طراحی و ساخت آن حل نشده است.
در زمینی که قرار است این پروژه در آن بنا شود پیش‌تر قرار بود 750 خانه و یک زمین گلف با 18 سوراخ ساخته شوند اما پیشنهادی که برای ساخت موج داده شده آب کمتری نسبت به زمین گلف پیشنهادشده مصرف می‌کند. اسلیتر گفت: «ما تصمیم گرفتیم این پروژه را انجام دهیم چون به ما این امکان را می‌دهد که با فناوری به پیش برویم و همچنین مایکل شواب، یکی از شرکای اصلی ما، می‌خواهد که این پروژه به پیش برود. ما خوشحالیم که یک طراحی دیگر از سوی شرکت کلی اسلیتر ویو انجام می‌دهیم و من ذوق‌زده‌ام که موج جدیدی می‌سازیم که طراحی منحصر به فردی خواهد داشت که در دنیا نظیرش را نمی‌توان یافت. این می‌تواند الگوی پروژه‌های جدید باشد و در راستای برخی از ایده‌هایی است که در ذهنم داشته‌ام.»
این پروژه بخشی از یک پروژه بزرگتر به وسعت یک میلیون و 600 هزار متر مربع در لاکویینتا در کالیفرنیا خواهد بود و در پایین کوه کورال قرار خواهد داشت.
یک مرکز تفریحی کامل، خانه‌هایی برای اقامت، یک باشگاه خصوصی، چندین محل برای صرف غذا و اماکنی برای سایر ورزش‌های ماجراجویانه هم در این پروژه در نظر گرفته شده است.
این مجتمع 200 میلیون دلاری یک هتل 150 اتاقی هم خواهد داشت و قرار است 600 خانه در آن ساخته شود که ارزش آنها پس از ساخت، یک تا 5 میلیون دلار خواهد بود. دسترسی به امکانات مجتمع به صورت اختصاصی برای افراد صاحب خانه‌، میهمانان هتل‌ها، اعضا و میهمانان آنها مهیا خواهد بود. البته افراد دیگر می‌توانند با رزرو کردن رستوران‌ها، از امکانات آنها استفاده کنند.
مرکز موج‌سواری آن 68 میلیون لیتر آب خواهد داشت و در آنجا برای 25 موج‌سوار مهیا خواهد بود که با هم به این ورزش بپردازند. در این میان پنج نفر روی موج اصلی قرار می‌گیرند. همچنین تمامی افراد با هر سطحی از توانایی می‌توانند در این مرکز به موج‌سواری بپردازند.


 


Page Generated in 0.0047 sec