printlogo


کد خبر: 206384تاریخ: 1398/12/7 00:00
چرا پنهان شدید؟
13 سؤالی که سپاهان باید به آن جواب بدهد


نگاه
محمدقراگزلو

بعد از ارائه توضیحات مدیران باشگاه‌های سپاهان و پرسپولیس و مدیران و سرمربیان دو تیم که در دو برنامه تلویزیونی ارائه شد به علاوه اظهارات مسئولان انتظامی اصفهان، حالا تقریباً همه کم و بیش در بطن ماجرا قرار گرفته‌اند و می‌دانند چرا بازی لغو شد و کدام تیم عزمی برای برگزاری مسابقه نداشت. در عین حال مسیر وقتی روشن‌تر می‌شود که مصاحبه‌های دو داور بازنشسته فوتبال، جلال و مسعود مرادی که یکی ناظر بازی و دیگری ناظر مسابقه بوده را بخوانیم تا ابعاد تازه‌ای از ماجرا دست‌مان بیاید.
در واقع با کنار هم قرار دادن کدهایی که این افراد می‌دهند و زمان‌‌بندی اتفاقات رخ‌داده مشخص می‌شود سپاهان اشتباه وحشتناکی مرتکب شده و حالا باید پای اشتباهش بایستد هرچند در فوتبال ما عرف است خطاکاران در لحظه انجام خطا و بعد از آن دست بالا را می‌گیرند تا با صدای بلندترشان ماجرا را به نفع خود تغییر دهند و هرچه اشتباه‌شان بزرگتر و عجیب‌تر باشد ابعاد صداها و اعتراض‌های‌شان وسیع‌تر و قدرتمندتر می‌شود!
در عین حال بعد از مشاهده صحبت‌های مدیر و سرمربی سپاهان و تطبیق آن با صحبت‌های دیگر عوامل درگیر این ماجرا می‌توان 10 پرسش مهم را از مدیریت و مسئول کادر فنی نماینده اصفهان مطرح کرد هرچند بعید است؛ پرسش‌هایی که نظیر برخی از آنها طی دو سه روز اخیر توسط عوامل باشگاه پرسپولیس مطرح شده اما هیچ جواب درست و منطقی نداشته است.
1) چرا خودتان نخواستید از هتل محل اقامت‌تان بیرون بیایید و در واقع عزمی برای بیرون آمدن نبود؟
2) چرا در حالی که از شب قبل از بازی خبردار شده بودید که بازی باید بدون حضور تماشگر برگزار شود تن به قانون ندادید و دنبال این بودید تا جان 50، 60هزار نفر را به خطر بیندازید؟
3) اگر می‌گویید هواداران‌تان راه‌تان را بسته بودند چرا زودتر از ساعت 15:30 از نیروی انتظامی و یگان ویژه نخواستید به کمک‌تان بیاید؟
4) اگر دنبال لغو بازی بودید چرا به قانون احترام نگذاشتید تا به‌صورت موازی سر ساعت به‌سوی ورزشگاه بروید و پیگیر لغو مسابقه باشید؟
5) چرا ابتدا می‌گویید از اول قصد و نیت برگزاری بازی را داشتید اما بعد اعلام می‌کنید تا ساعت 15:30 دنبال این بودید تا بازی لغو شود؟
6) چطور با بزرگنمایی جمعیت 200، 300 نفری مقابل هتل که در خبرگزاری‌ها بازتاب داشت و در آرشیوشان موجود است را 2هزار نفر عنوان می‌کنید تا نشان دهید عبور از بین این جمعیت نشدنی بوده است؟
7) چرا اینقدر به بررسی دوربین‌های مقابل هتل اصرار دارید؟ اصلاً قرار است این مسأله چه چیزی را روشن کند؟ اینکه مدیریت کردید تا خون از دماغ کسی بیرون نریزد؟ این را نیروی انتظامی نمی‌توانست مدیریت کند؟
8) چه 200 نفر خبرگزاری‌ها، چه 2هزار نفر شما. فکر نمی‌کنید نیروی انتظامی می‌توانست در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جمعیت را کنار بزند و مسیر را برای شما هموار کند که به‌موقع و زودتر از ساعت 16 و 25 دقیقه به ورزشگاه برسید؟
9) چرا با علم به اینکه بازی به‌خاطر سستی و خطای شما 30 دقیقه عقب افتاده بعد از رسیدن به ورزشگاه و حضور در رختکن بلافاصله بعد از پوشیدن البسه وارد زمین نشدید تا از فرصت باقی‌مانده برای گرم کردن استفاده کنید؟
10) چرا هیچ‌کدام از افراد کادر فنی، بازیکنان ذخیره، تیم پزشکی، کادر تدارکات و عوامل تیم‌تان داخل زمین نشد تا روی نیمکت بنشیند یا کنار زمین باشد؟
11) چرا خودتان را نشان پرسپولیسی‌ها و عوامل برگزاری مسابقه ندادید تا ثابت کنید واقعاً قصد انجام برگزاری بازی را داشته‌اید؟
12) اگر قصد برگزاری مسابقه را داشتید چرا لیست تیم‌تان را به ناظر مسابقه ندادید؟
13) اگر آماده برگزاری بازی رأس ساعت 17 بودید چرا مدیر تیم‌تان سراغ مدیر تیم پرسپولیس و عوامل برگزاری بازی نرفت تا زمان بیشتری برای گرم کردن بخواهد و خواهش کند در شرایطی ویژه پرسپولیس دوباره منتظرتان بماند؟
 


Page Generated in 0.0050 sec