printlogo


کد خبر: 206381تاریخ: 1398/12/7 00:00
مصاحبه

ناصرقراگزلو  

گل‌محمدی باید در این شرایط سخت خودش را نشان دهد
باوی: هواداران پرسپولیس منتظر رأی عادلانه هستند



کریم باوی مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی در خصوص شرایط این تیم و اتفاقات حاشیه‌ای که نهایتاً در راه برگزاری بازی پرسپولیس و سپاهان به وجود آمد و این دیدار برگزار نشد، حرف می‌زند.

باید با بیماری کرونا که حال شیوع و گسترش یافتن است در فوتبال چگونه برخورد کرد؟
 متأسفانه سایه بلند بیماری کرونا بر سر فوتبال هم افتاده و مسابقات و تیم‌های ما را تحت تأثیر خودش قرار داده است؛ بیماری که خطر گرفتن میزبانی از تیم‌های ما در آسیا را دارد و به هر حال در هر شرایطی ممکن است به ما لطمه بزند.
فکر می‌کنید برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر بهتر است یا اینکه بازی‌های فوتبال با وجود بیماری کرونا باید تعطیل شود؟
 بیماری کرونا سلامتی مردم را به مخاطره انداخته است. برگزاری بازی بدون تماشگر روش خوبی است اما از این موضوع تیم‌های بدون تماشاگر به شدت آسیب می‌بینند و به نوعی قدرت میزبانی‌شان بدون استفاده از تماشاگر به نوعی به صفر می‌رسد. به همین دلیل برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر کلاً به ضرر تیم‌های پرطرفدار است و اعمال چنین روشی تیم‌های پرطرفدار را متضرر می‌سازد.
در خصوص بازی پرسپولیس و شهر خودرو که بدون تماشاگر برگزار می‌شود چه ارزیابی دارید؟
 بازیکن پرسپولیس به عشق هوادارش به میدان می‌رود و با انرژی مضاعفی که آنها به تیمشان می‌دهند بازیکنان با قدرت می‌جنگند اما به هر حال با وجود ضرر شدیدی که پرسپولیس از برگزار شدن بازی بدون تماشاگر متحمل می‌شود باز هم شانس پرسپولیس برای پیروزی زیاد است. یحیی گل‌محمدی از تیم سابقش شناخت خیلی خوبی دارد و به قولی تیم شهر خودرو را مانند کف دستش می‌شناسد از همین رو این موضوع خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا سرخ‌پوشان بتوانند با برنامه‌های سرمربی‌شان تیم حریف را تحت تأثیر خودشان قرار دهند. یحیی هم مربی است که هواداران بعد از سپری کردن شرایط موفق چند سال اخیر از او انتظار موفقیت دارند به همین دلیل سرمربی پرسپولیس باید در چنین شرایط سختی ارزش کاری خودش را نشان دهد و به نوعی مربی صاحب سبکی که اساس کارش بر روی مالکیت توپ و بازی تهاجمی است حتماً باید با کارش و موفقیتش به کارش و عملکردش صحه بگذارد. شهر خودرو تیم خوبی است اما پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی‌اش چاره‌ای جز برد ندارد و اگر نتواند بازی‌های خانگی و امتیازات خانگی را به شکل کامل کسب کند، ممکن است قهرمانی‌اش به مخاطره بیفتد به همین دلیل بازیکنان پرسپولیس حتماً با شناخت کامل سرمربی‌شان فقط برای برد و پیروزی تلاش خواهند کرد. پرسپولیس ابزار لازم برای موفقیت را دارد و با تیم خوب و نیمکت کاملی که سرمربی پرسپولیس در اختیار دارد انتظار از پرسپولیس کسب سه امتیاز و تثبیت صدرنشینی و حفظ فاصله با بقیه مدعیان است.
اگر به هر دلیلی نتوانند بیماری کرونا را کنترل کنند به نظرتان چه تدبیری باید اندیشید؟
 اگر مسئولان نتوانند بیماری را کنترل کنند باید بازی‌ها را تعطیل کنند که نه مردم بیشتر آسیب ببینند و نه تیم‌ها خصوصاً تیم‌های پرطرفدار کمتر آسیب ببینند.
در رابطه با ضعف مدافعان پرسپولیس که در سه بازی اخیر 6 گل دریافت کرده‌اند، چه نظر کارشناسی دارید؟
خستگی و فشار بازی‌ها در کنار جابه‌جایی‌ها در خط دفاعی موجب شده تا عناصر دفاعی پرسپولیس آن قدرت بالای گذشته را نداشته باشند به همین دلیل سرمربی پرسپولیس باید از وقفه‌ای که در لیگ می‌افتد نهایت استفاده را در راه حل مشکلات تیمش انجام دهد.
در مورد اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس که نهایتاً هم برگزار نشد، چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس که طبق مقررات در زمین بازی حاضر شد اما تیم سپاهان به دلایلی متعدد حاضر به بازی نشد. هواداران میلیونی پرسپولیس انتطار رأی عادلانه از سوی کمیته انضباطی را دارند به دلیل حقایق مشخص شده و از همین رو حق پرسپولیس کسب سه امتیاز بازی با سپاهان و بازنده شدن تیم سپاهان با حکم سه بر صفر است؛ رأیی که با مستندات واضح پرسپولیس و توضیحات شفافی که در دو برنامه تلویزیونی و فوتبالی ارائه شد، مشخص گردید که حق با پرسپولیس است و باید به شکل عادلانه حق پرسپولیس به این تیم داده شود.

 


Page Generated in 0.0052 sec